/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Kort over USA
Fra : olarsen
Vist : 3629 gange
300 point
Dato : 04-02-07 16:31

Hej derude,

Vi er i planlægningsfasen af vores næste USA tur. Sidst vi var i USA brugte vi et kort som hed MapPoint Trial, kortet kunne bruges i 60 dage og var derefter låst. Den eneste måde at snyde på var at geninstallere hele styresystemet (i dette tilfælde W2K), Jeg går ud fra at der er noget registreret i Registry'et (tror nok det staves sådan). Nu er spørgsmålet om der findes andre lige så gode USA kort som MapPoint. Man kan selvfølgelig købe MapPoint, men det koster ca. 200US$, hvilket måske ikke er dyrt i forhold til hele rejsen, men hvis der var et billigere alternativ, så ville det jo være fint nok .
Der skal være mulighed for at tilslutte en GPS, så man ikke farer vild i det store land.

vh ol

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 16:40

Brug google earth

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-02-07 16:43

Brug Multimap den er gratis og altid SUPER-opdateret. De nye motorveje omkring Herning var på endnu før de var færdige.

http://www.multimap.com

God tur derovre.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 04-02-07 16:45
Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 04-02-07 16:46

Hvordan lægger jeg det ned på min PC? Kan man finde adresser, hoteller, tankstationer osv.?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 16:46

kender du http://www.dk.map24.com/ ???

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-02-07 16:49

Det kan du med Multimap. Du skal være på Internettet for at bruge Multimap så der er ikke noget der skal downloades.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 16:57

super arne - den kendte jeg ikke

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 04-02-07 17:04

Jeg tro lige at jeg stiller spørgsmålet igen, lidt omformuleret, så der ikke er nogle misforståelser.

Krav:
1) Skal kunne installeres på en bærbar PC.
2) Der skal være mulighed for at tilslutte en GPS.

MapPoint fra Microsoft opfylder alle disse krav, men er lidt dyrt, som tidligere nævnt!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 04-02-07 17:07

nogle af mine gode venner var i USA i sep/okt mdr
de siger at der er åbne trådløse net næsten over det hele derovre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 17:15
Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 04-02-07 17:27

Tak refi,

Så vidt jeg kan se på det link, så downloader man en rute til en GPS, det er ikke det jeg har brug for.
mvh ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 17:33

Nej - du kan da selv sætte points hvor du vil hen.....

Og da gpsen viser dig hvor du er, kan du da hurtigt se om du kommer på afveje ????????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-02-07 18:45

miritdk -> You'r welcome dear

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 04-02-07 18:58
Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 04-02-07 21:12

Refi, jeg er forvirret på et andet niveau, mener du at det kort du omtaler kan installeres på en PC?

Jeg har gennem de sidste 5 år brugt et europakort (route66), som er installeret på min bærbare, det arbejder sammen med en GPS modtager, som sættes i COM porten (jo det er en gammel bærbar ), det fungerer fint når man planlægger en køretur f.eks. i Italien. Vi har prøvet samme 'model' med et USA kort, nu vil jeg blot vide om der er nogle mennesker her på Kandu som kender til et tilsvarende kort over USA. Som tidligere nævnt så findes der et kort som hedder MapPoint, men det er lidt dyrt, men det kan jo så være at det er den eneste løsning, som du'er.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 21:23

Kender ikke Mappoint.....

Men et 100% "up to date" kort får du jo ikke uden at være online.....

Hvorfor ikke bare sætte et usa-kort i GPSen.... ????

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 04-02-07 21:31

Refi, undskyld men jeg synes at det er lidt op ad bakke med dig

Jeg ejer ikke en GPS som man kan installere et kort på/i. Jeg ejer en gl. PC med en COM port, så med et kort installeret på PC'en kan jeg navigere rundt i landene vi vil besøge, udprinte rutekort så man kan se hvor vi har været, samt indsætte nåle og tekst ind, hvis man oplever noget specielt eller tager billeder. Frem for alt har man et noget større billede på en 14" skærm end på en 3,5" skærm.

Altså:
Et USA kort til at installere på en PC, som kan tilsluttes en GPS, som ikke kan installeres med et kort, men kun virker som GPS antenne - nærmest, noget lignende - sådan set . . . hvis du forstår mig nu!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 21:54

Citat
Et USA kort til at installere på en PC, som kan tilsluttes en GPS

Det virker forvirrende.....

Sagde du ikke lige du IKKE havde GPS ???????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 21:55

Nåååå

Det er en GPS antenne du snakker om....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 21:56

Med andre ord vil du lave PCen om til en GPSmodtager ????????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 21:57

Er det noget sådan du søger ?????

http://klingtech.dk/produkter/gps-laptop-pc.php

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 22:00

Men det er jo ikke billigere end det andet du havde.....

http://www.gps.dk/product/detail/description/40/4/4809

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 06-02-07 16:14

Hej Refi, og tak for dit gåpåmod.
Hvad er en GPS?? Nogle mennesker (de fleste) mener at disse små dimser, som sættes i forruden af bilen, hedder GPS'er, - men det er jo en 'fejlfortolkning' det er et navigationsystemer som bruger GPS systemet til at finde rundt med, enig?
Jeg har en såkaldt håndholdt GPS det er en Garmin e-Trex, noget af det billigste man kunne få da jeg for mange år siden købte den, den kan via et COM kabel tilsluttes min lige så gamle bærbare PC og WUPTI, så har man et slæbbart navigationssystem, dog uden tale. Det er rigtig godt at finde veje, gen-og omveje med, man farer ikke vild nede i Italien, hvis man får lyst til at køre en tur ud i det blå. En lille pil fortæller hele tiden hvor på kloden man befinder sig, med mindre man kører igennem en tunnel! Det jeg søger er et USA kort til erstatning for det MapPoint USA kort jeg brugte sidst vi var i USA. Men som du skriver de løsninger (jeg har kun set Europakort) du lige har omtalt er noget dyrere, så det ender nok med en MapPoint model, - så må jeg jo bare betale ved kassen.
mvh ole

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 300 point
Dato : 06-02-07 16:21

Tror jeg begynder at forstå hvad du mener....

Dette var måske en mulighed....

http://www.gpss.tripoduk.com/navi.htm

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 06-02-07 17:12

Tak for svaret refi.

Ja så har jeg afprøvet det, det var f...... uhyggeligt du! Efter at have installeret programmet var hele C-drevet plastre til med lidt over 500 filer, det var næsten lige som at få et virus angreb, da det er svært bagefter at se hvad der er sys filer og hvad, som hørte til kortet, som i øvrigt ligner noget der er lavet i bitmap. Så det var ikke nogen success. Mon ikke mulighederne er ved at være udtømt? Du har da i hvert fald fortjent dine points. Sådet bliver nog MapPoint løsninmgen som jeg må ty til, jeg ved jo at det virker til perfektion.

vh ol

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-07 17:14

Du kunne jo have lagt dem i et bibliotek og IKKE på skrivebordet

Beklager, men det var da et forsøg

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 06-02-07 17:25

Jeg lagde dem i et bibliotek, som skrevet stod i Inst. Vejleningen, først i et underbibliotek, som jeg altid bruger til den slags, men det virkede ikke, så kom jeg for skade at læse lidt mere af inst. vejledningen, her stod at man [U]skulle[/U] lave et bibliotek direkte på C-drevet (c:\gprss) da så de downloadede filer blev udpakket lå det hele i 'roden' - sikke en gang rod, heldigvis var det min gamle bærbare, så der er ikke sket noget, men lidt skræmmende var det da

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-07 17:46

Nååå

Ok...

Der er flere "ældre" programmer der KUN vil acceptere c:\ og ikke et underbibliotek.....