/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Startside ændres?
Fra : bjarnebr
Vist : 1964 gange
300 point
Dato : 04-02-07 15:26

Hvordan forhindrer man at ens startside ændres af andre, jeg har lige fået min statrside ændret til en eller anden LIGEGYLDIG msm side, og det er meget irriterende da der jo ikke er nogen ordentlige mennesker der bruger programmet MSM.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 15:30

Hvis den bliver ved med at ændre sig efter du har retten den.....

Så er der "snavs" i......

Så en tur på www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 15:31

hent superantispyware www.superantispyware.com og indtast din startside i settings - hijack-protection (på nogle maskiner skal det også gøres i IE)

btw - det er næsten altid skidt der forårsager ændring af startsiden så scan grundigt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 15:32

davs refi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 15:32

eller læg en hijackthis log herind og få hjælp af stl_s

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 04-02-07 15:36

Jeg har allerede installeret Avast og Spybot searts and destroy på min maskine og til miritdk, jeg kan ikke bruge dit link til noget da det ikke er på dansk.
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 15:37

jo det kan du - klik på download free version home users- - du kan samtidig scanne med det for kendte spy/malware mm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 15:38

Hvis du retter den til det du vil have - kommer den så tilbage til noget andet ??????

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 04-02-07 15:41

Hej mirit.dk
Mens jeg skrev et svar har du tilføjet noget om en hijacks log, hvcad er dt og hvordan gør man det ? ? ?
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-02-07 15:41

Det lyder som om din browser er blevet hijacked (kapret) og ondsindet software. Følg denne vejledning, så prøver vi at fjerne skidtet http://sptlarsenserious.googlepages.com/hijackthis

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 15:43

sådan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 15:44

Så "slap" du for Spywarefri

Bare følg stl_s

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-07 15:47

Arovax Shield giver alarm, hvis nogen eller noget vil ændre på din opsætning, for eksempel startsiden, så skal du sætte flueben i Create rules og klikke på Deny: http://www.arovaxshield.com/ programmet kan konflikte med for eksempel SpywareBlaster, så der ingen alarm kommer, men den tager ikke alle computerens kræfter, som SuperAntiSpyware er slem til

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 04-02-07 15:53

Nej min startside ændres kun en gang i mellem og ikke når jeg retter den tilbage.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 15:55

hmm - jeg ville nu ikke afslå tilbuddet fra stl_s skulle der mod forventning ikke være noget galt er du i hvertfald sikker og han ved hvad det drejer sig om

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 04-02-07 15:59

Hej miritdk
Ja det kan godt være du har ret, men HVAD ER EN HIJACKS LOG OG HVORDAN FINDER JEG DEN?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 16:00

klik på stl_s´s link

der er forklaring

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 16:01

og på dansk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 16:03

rettelse hijacks log er selvfølgelig hijackthis log... møg staverollator der er punkteret IGEN

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-07 16:08

miritdk det er da ikke at forlange, at du skulle få det hele med, alt det du skriver

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 16:09

et til af slagsen til dig o.v.n - så er der balane

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 16:10

ajiiii balance - jeg kan altså godt stave (af og til)

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 04-02-07 16:50

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\ZOLID Multimedia\HyperMedia\DTVR\Scheduled.exe
C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\wcescomm.exe
C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\rapimgr.exe
C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\WINDOWS\msagent\AgentSvr.exe
C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\HJTrenamed.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.po-hjv.dk/viewpage.php?page_id=2
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {1CA80AA3-FDB3-459D-8086-0EAF83D80FC1} - C:\Programmer\DetGodeProgram\DETGODEPROGRAMREMINDER.DLL
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [PVR Agent] C:\Program Files\ZOLID Multimedia\HyperMedia\DTVR\Scheduled.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\wcescomm.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Startup: Remote Control.lnk = C:\Program Files\ZOLID Multimedia\Digital&Analog TV-Tunerkort Utilities\HMP3XCtl.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Klik her for at tilføje varen til din elektroniske ønskeliste. - {E332653E-E7C2-47CA-A9BD-B8D77C84C1DC} - C:\Programmer\DetGodeProgram\DETGODEPROGRAMREMINDER.DLL
O16 - DPF: {39D420B3-E0EB-424C-89AA-C24F8DE7EF79} (KooPlayer Control) - http://www.euchannels.net/update/KooPlayer.ocx
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 300 point
Dato : 04-02-07 18:35

Der ser ikke ud til at være større problemer.

Kør en scanning med HijackThis (Do a systemscan only), og maximer derefter Hijackthis vinduet, så du kan se alle linierne.

Luk alle vinduer, på nær HijackThis. Sæt flueben ved denne linie, og klik på fix checked knappen.

O16 - DPF: {39D420B3-E0EB-424C-89AA-C24F8DE7EF79} (KooPlayer Control) - http://www.euchannels.net/update/KooPlayer.ocx

Den er ikke noget slemt snavs, og jeg tror ikke at den er ansvarlig for problemet. Nogle brugere kan en gang imellem opleve at få ændret deres startside, til en Microsoft side, og det er hvad jeg tror du har været ude for. Årsagen kendes ikke.

Sæt SuperAntiSpyware til at passe på startsiden, så du slipper for det pjat fremover.

Slet evt lige dine tempfiler. Evt med dette lille program:

http://www.atribune.org/content/view/19/2/

Start ATF Cleaner. Sæt flueben i "Select all" (du kan undlade cookies, hvis du vil). Klik "Empty selected".

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 18:39

KooPlayer er et Active-X objekt der hører til noget nettv....

Så vidt jeg erindrer

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 04-02-07 18:47

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-02-07 18:49
Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 08-11-07 21:25

Hej stl_s !

Jeg har også samme problem, men min Computer er lige blevet ominstalleret og siden i forgårs begyndte den at blive langsom. Fik den ominstalleret for 10 dage siden.

Jeg ved egentlig ikke hvor jeg skulle have været på hvor jeg ikke burde. Dog var jeg henne ved nogle venner og se DVD for et par dage siden og vi havde lejet The bourne Ultimatum. Desværre blev jeg nød til at forlade selskabet, da der var brug for mig derhjemme. Men jeg kunne huske at jeg her på siden fik et tip om at gå ind på Joox.com da jeg havde misset en enklet episode af 24 timer.
Jeg var derfor inden at se de sidste ½ time at The bourne ultimatum, da jeg gerne ville se den film jeg havde været med til at betale leje for, var det dumt ? Var også inde at lede efter Tittelsangen fra Bourne

Har lidt mistanke til en proces der hedder agentsvr.exe, har det noget på sig !

Loggen fra Hijack er :

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Programmer\VIAudioi\SBADeck\ADeck.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe
C:\Programmer\eBay\eBay Toolbar2\eBayTBDaemon.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\SPAMfighter\sfus.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\PROGRA~1\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\WINWORD.EXE
C:\WINDOWS\msagent\AgentSvr.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: eBay Toolbar Helper - {22D8E815-4A5E-4DFB-845E-AAB64207F5BD} - C:\Programmer\eBay\eBay Toolbar2\eBayTB.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O3 - Toolbar: eBay Toolbar - {92085AD4-F48A-450D-BD93-B28CC7DF67CE} - C:\Programmer\eBay\eBay Toolbar2\eBayTB.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AudioDeck] C:\Programmer\VIAudioi\SBADeck\ADeck.exe 1
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKLM\..\Run: [eBayToolbar] C:\Programmer\eBay\eBay Toolbar2\eBayTBDaemon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hplampc] C:\WINDOWS\system32\hplampc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgw.exe /RUNONCE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: Suche - res://C:\Programmer\eBay\eBay Toolbar2\eBayTb.dll/RCSearch.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - GRISOFT s.r.o. - C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: InCD Helper (InCDsrv) - Ahead Software AG - C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
O23 - Service: SPAMfighter Update Service - SPAMfighter ApS - C:\Programmer\SPAMfighter\sfus.exe

--
End of file - 4824 bytes

Håber du kan hjælpe mig. Bruger AVG viruschecker samt AVG spyboot, er der mere eller andet jeg bør gør ??
MVH scrubber

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-11-07 22:33

scrubber .. jeg tror ikke stl_s ser denne tråd men gå ind her og tilmeld dig (gratis)

http://www.malwarecheck.dk/forum/

følg så vejledningen i kategorien hijakcthis logs og kopier logsene ind som nyt emne