/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
krævende grafik??????
Fra : yearhouse
Vist : 485 gange
200 point
Dato : 04-02-07 13:54

Allerførst Go´ weekend til alle

Nu har jeg scannet datteren computer på kryds og tværs....med det, jeg har lært. Men der er et problem tilbage:

Hun er "hardcore" Online-spiller (Dark age of Camelot). En gang imellem, når hun er part i et enormt stort slag med monstre, edderkopper, grævling..m.m....forsvinder det hele bare VUPTI. Hun er så tilbage til skrivebordet....ikke noget med genstart....næh.....Bare VUPTI.

Kan det være grafikkortet? (Radeon9250)

Jeg har prøvet at opdatere driveren, men er i tvivl om éen ting: Hvis jeg først fjerner den gamle driver: Har jeg så ikke bare sort skærm?

Jeg har tænkt at prøve med mit grafikkort i hendes Pc (radeon 9550), men vil lige spørge jer ENORMT kloge mennesker, om andre muligheder eller forslag...

Mange hilsner
TOM

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 14:02

for lille sidefil måske (tyder det på)

eller der skal ryddes godt op - især diskdefragmenteres

en totalt oprydning ofte hjælper meget når der spilles meget - diskoprydning - chckdisk og diskdefragmentering

Kommentar
Fra : Peterfilstrup

Dato : 04-02-07 14:16

hej yearhouse. Jeg kan kun give miritdk ret. det hjælper mange gange med en total oprydning når der spilles meget på maskinen. En anden god ting vil være at slette temp. internet files manuelt, så er du sikker på at få det hele med. Diskoprydning er god nok, men den fjerner desværre ikkedet hele som nman ellers skulle tro. Din datters grafikkort burde være stort nok til at klare disse spil.

peterfilstrup

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 04-02-07 14:33

Tak tak.....nu skal jeg snart ned og spille "klog".....og hvad med détte sidefil-halløj?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 14:42
Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-02-07 14:43

<Start-Alle programmer- Tilbehør- System værktøjer og vælg så Diskdefragmentering>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 14:50

1. Højreklik på "Denne Computer" på skrivebordet
2. Vælg "Egenskaber"
3. Vælg fanebladet "Avanceret"
4. Vælg "Indstillinger" under ydeevne
5. Vælg fanebladet "Avanceret"
6. Vælg "Skift" under virtuel hukommelse

tror nu bare ikke det er grunden - jeg tror på oprydningen oftere

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 04-02-07 15:06

Citat
Sådan ændres størrelsen på den virtuelle hukommelses sidefil
Du skal være logget på som administrator eller som medlem af gruppen Administratorer for at benytte denne fremgangsmåde. Hvis computeren er tilsluttet et netværk, kan visse indstillinger for netværkspolitik også forhindre, at hele proceduren kan udføres.

Åbn System i Kontrolpanel.
Klik på Indstillinger under Ydeevne under fanen Avanceret.
Klik på Skift under Virtuel hukommelse under fanen Avanceret.
Klik på det drev under Drev [Disknavn], som indeholder den sidefil, du vil ændre.
Klik på Brugerdefineret størrelse under Størrelse på sidefil for det valgte drev, og skriv en ny størrelse på sidefilen i megabyte i boksen Størrelse ved start (MB) eller Maksimal størrelse (MB), og klik derefter på Indstil.
Hvis du mindsker sidefilens startstørrelse eller maksimale størrelse, skal du genstarte computeren, før de pågældende ændringer træder i kraft. Forøgelser kræver normalt ikke en genstart.

Bemærk!

Klik på Start, peg på Indstillinger, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på System, hvis du vil åbne System.
Hvis du vil have Windows til at vælge den bedste sidefilstørrelse, skal du klikke på Systemadministreret størrelse.
For at opnå den bedste ydeevne skal du ikke indstille størrelsen ved start til mindre end den anbefalede størrelse under Samlet størrelse på sidefil for alle drev. Den anbefalede størrelse svarer til 1,5 gange mængden af RAM på systemet. Normalt bør sidefilen have den anbefalede størrelse, selvom størrelsen kan øges, hvis du regelmæssigt bruger programmer, der kræver en masse hukommelse.
Hvis du vil slette en sidefil, skal du indstille både størrelsen ved start og den maksimale størrelse til nul, eller også skal du klikke på Ingen sidefil. Microsoft anbefaler på det kraftigste, at du ikke deaktiverer eller sletter sidefilen.

det er så mikrobløds "opskrift" på den sidefil

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 17:52

Miniblød

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-02-07 18:03

Personligt har jeg et standart budkort, og har ingen problemer,
hvis BARE der bliver RYDDET op, mindst engang om ugen,
afhængig af hvad du har lavet, sider du har besøgt o.s.v
Og disken er defragmenteret.

Ellers ville jeg fjerne dine drivere på dit kort, og søg efter nye, ENGANG mere,
der kan være opstået fejl, med nedhentningen.

Ellers prøv at se i din LOGBOG
START / HØJREKLIK PÅ DENNE LOMPUTER / ADMINISTRER / LOGBOG

Der står ALLE fejlmeldinger.
Og er du HELDIG, så send en melding til MS, og HÅB på de har svaret.

Ellers - må du nøjes med brugernes erfaring.

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 06-02-07 17:14

Tak for svaret miritdk. Noget tyder på, at det har hjulpet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-02-07 19:38

lyder dejligt - men glem ikke at der skal køres vedligeholdelse ret ofte når der spilles