Benzin additiver erfaring
Fra : mig-selv
Vist : 328 gange
100 point
Dato : 13-10-17 21:08

Nogen der bruger det, og i hvilken sammenhæng, og virker det som du havde regnet med.

Har brugt Swedol med tomlen op.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 110 point
Dato : 13-10-17 21:40

Jeg tror det er fup og fiduser,
min gamle kollega betalte en over pris for special benzin, det har vi aldrig gjort,
så med mindre du har en gammel bil med special behov,
så tank almindelig benzin, der hvor det er billigst.

Nu, med vor nye bil, tanker vi den billigere diesel,
før tankede vi for 5-600 kr, nu højest 300 kr. pr optankning.

Den gamle benzin bil kørte 12-13 km på literen ,
den nye diesel, 22-23 km på literen og så et par kroner billigere.

Fra : Mosebaek

Dato : 14-10-17 09:40

Citat
Jeg tror det er fup og fiduser,

Det samme her. Mener FDM har frarådet det, for mange år siden. Jeg kan ikke li`at blande ting og sager i motorolien. Hvad sker der med oliefiltret?? En ordentlig olie, regelmæssige skift, især ved korte ture, det er sagen.

Min gamle Vectra B, viste 380.000 km, da den blev skiftet od. Min Ascona C, havde kørt 430.000 km, da den endte som markræser. Begge med ren olie.

Jeg kan også huske et firma, der solgte en fantastisk lille dims, til benzin besparelse. Postordre naturligvis. Den skulle bare monteres på benzin slangen, og wupti.....
Den indeholdt en lille fjeder, og en klat skumgummi lignende. Men går den, så.........

M.

Fra : katekismus

Dato : 14-10-17 10:45
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-17 11:21

Swedol er jo til olie.
http://hwt.dk/Forum/270694/Er-SWEDOL-stadig-godt-til-gamle-biler
Vores tunede sunbeam fik en molycote kur en gang i mellem.

Fra : stilkene

Dato : 14-10-17 12:08

Swedol producerer også additiv til brændstof. (Diesel)

Fra : Eyvind

Dato : 14-10-17 13:52

stilkene så blev jeg lige lidt klogere.

Fra : stilkene

Dato : 14-10-17 16:00

Jeg tog nu vist også fejl, - jeg tænkte nok mere på Redex. Det er jo ikke sådan at blive gammel. ??

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 15-10-17 21:16

Tak for svaret svendgiversen.

Fra : svendgiversen

Dato : 16-10-17 09:48

Selv tak,
og diesel er billigere, men forbydes måske?

Du har følgende muligheder