Kan ikke logge på novell 3.12 server.
Fra : Jørgen

Dato : 22-10-01 12:32

Hej
Jeg har flyttet en gammel netværks installation. Dvs. en SCO unix database
server, en Novell 3.12 , en Windows For Workgroups 3.11 pc'er samt hub. Nu
kan jeg pludselig ikke logge på f: drevet og kan ikke login.
På Novell 3.12 serveren kan jeg "display networks". Der displayes to nr. Jeg
går ud fra at det er Sco'en og Pc'eren, som Novell kan se. ? Der er kun
installeret netbeui og ipx/spx på pc'en. Jeg tror måske at netporten på
pc'ens bundkort er røget. Men er der ellers nogen forslag til hvad der kan
være gået galt, siden jeg ikke kan logge på.?
På forhånd tak.!

Men venlig hilsen
Jørgen

Fra : erik klausen

Dato : 22-10-01 15:35

"Jørgen" wrote:

> [...]
> På Novell 3.12 serveren kan jeg "display networks". Der displayes to nr. Jeg
> går ud fra at det er Sco'en og Pc'eren, som Novell kan se. ?

Nej. Det er de IPX-net, som serveren mener der bør være. Det ene er
serverens interne net, det andet er det net der er bundet til netkortet.
Dem kan du se selvom serveren ikke er tilsluttet noget net.

Du kan starte IPXCON og se under punktet "IPX Information" om serveren
modtager pakker fra nettet. Det samme kan du se i MONITOR.NLM under "LAN
etellerandet".

> [...]
> pc'ens bundkort er røget. Men er der ellers nogen forslag til hvad der kan
> være gået galt, siden jeg ikke kan logge på.?

Ja, afhængigt af om serveren modtager pakker, om alle lamper på hubben
flimrer som de skal, om det hjælper at bytte patchkabler rundt, ...

mvh.
Erik Klausen