gamel kærlighed
Fra : sad

Dato : 05-10-01 23:02

For omkring 20 år siden mødte jeg en dejlig pige vi kom sammen i ca. 2 år.
vi var nok lidt for unge til at forholdet kunne holde 17 og 18 år så det
endte også med at vi skiltes.
Jeg har prøvet at finde hende igen i de 20 år men uden "held"
Jeg fandt hende i dag på en kirke gård. Hun var død for ca. 7½ år siden.
Det faldt mig ind at ligge blomster på graven.
Men hvad med hendes familie hvad vil de tænke (jeg men træder jeg for tæt på
ved at gøre noget sådan) ?
Skal jeg give mig til kende ? Vil de tænke hvad bilder han sig ind ?
Jeg er meget ked af at jeg kom for sent.

Hilsen den triste

Fra : Finn

Dato : 06-10-01 04:59

"sad" <aptiv@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> ved at gøre noget sådan) ?
> Skal jeg give mig til kende ? Vil de tænke hvad bilder han sig ind ?
> Jeg er meget ked af at jeg kom for sent.

Hej Triste

Too bad at du kom for sent, men læg du roligt en blomst til hende.

Jeg tvivler på at familien vil blive sure eller tænke nedsættende om dig,
bare fordi du
lægger en blomst eller krans. Det viser dem bare at der er andre end dem der
tænker på hende.

Du behøver ikke at give dig til kende, hvis du skulle rende ind i familien
på kirkegården kan du jo bare hilse, de har sikkert ikke kendt alle hendes
venner og bekendtskaber.

Mvh. Finn

Fra : Mari

Dato : 14-10-01 14:09

"sad" <aptiv@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3bbe2e35$0$258$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

I sommer var jeg på kirkegården i min barndoms by.
Jeg ved at en hel del af min familie er begravet der -
derfor havde jeg medbragt blomster.

Men...... jeg fandt ingen gravsteder, med deres navne på.
Da jeg havde gået kirkegården rundt et par gange - så
bestemte jeg mig til at sætte mine blomster på en
grav, hvorpå der stod "Mor og Far" på gravstenen.

Jeg tænkte, at det jo ligeså godt kunne være min moster
og onkel, som andres familie - så derfor........
Vi var der for at "sende en tanke" - ikke for at manifestere
vores tilhørsforhold. Du kunne gøre ligeså - du kunne endda
sætte dine blomster på nabo-gravstedet, uden at det ville
forandre betydningen af dine "minde-tanker".

Jeg tror at enhver ville blive glad for at der bliver sat
en pæn buket på deres kæres grav.
Vi har vores jævnlige gang på en kirkegård i Odense (Nyborgvej),
og der undres og forundres vi hver gang over at der ALTID
er mange, mange friske buketter på plænen med navnepladerne.
Dvs. det område, som ikke er delt op i deciderede gravsteder.
Det er SÅ smukt - og naturligvis medbringer vi også altid selv blomster - for at glæde andre, der kommer der.

Mh Mari