Problemer med NW 5.1
Fra : Kent Nielsen

Dato : 03-10-01 10:12

Hej,
Jeg har et grimt problem med min NW 5.1 SP2, historik som følger:
I starten havde jeg et problem med at ArcserveIT "frøs" under jobbet om
natten, det bevirkede at CPU load lå på 70 % men hvad være var, så kunne jeg
ikke afbryde Arcserve uden at downe serveren, dette kunne ikke gøres pænt,
den frøs under dismount og måtte drønes ned uden at kunne færdiggøre
dismountet.

Man kan ikke se hvilke processer der æder ressourcerne, der står bare
"Server XX" XX= et nummer f.eks. 21.

Jeg har så efterfølgende fundet ud af at probelemet opstår i forbindelse med
tilgangen til filer på et bestemt volume, for det er efterfølgende sket ved
at klienter har taget fat på filer på det samme volume som det gik galt med
under backupen.

Jeg har prøvet at køre en vrepair på dette volume uden at det løste
problemet.

Er der nogle der har et hint /god ide ?

Serveren er forøvrigt en Dell Poweredge 4400 / 933 Mhz / 512 Mb ram med 3/si
raidcontroller / Intel 100 Pro NIC.
--
Mvh.
Kent Nielsen

Fra : Kasper M. Ibsen

Dato : 07-10-01 10:17

Har du prøvet at dismounte volumen og køre en vrepair ???
en anden mulighed kan være der er noget galt med dine trustees load
dsrepair -> advanced options -> Check volume objects and trustees

/Kasper

Fra : dsjk

Dato : 11-11-02 13:46

hej