Contextless login holdt op med at virke
Fra : Poul Christiansen

Dato : 23-08-01 16:17

Er der nogen der kan hjælpe med dette:
Contextless login har virket i et par år, men det virker ikke for de nye
brugere jeg opretter.
I mellemtiden har jeg opgraderet til Netware 5.1 SP1 og Zenworks 3. Jeg
har også opgraderet til NDS 8 og det er nok der problemet er.

Jeg har hentet et program hos Cool Solutions der skulle gøre
brugerkataloget overflødigt, (lgncl.zip) men det virker tilsyneladende
ikke. Er der nogle fiduser til konfigurationen?

Andet spørgsmål: I en userpackage har jeg åbenbart sat et flueben der
gør, at man ikke kan skifte context i login-vinduet, der er kun OK og
Annuller, ikke Advanced. Er der nogen der ved hvor det foregår?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Poul Christiansen

Fra : Kasper M. Ibsen

Dato : 23-08-01 18:09

Hejsa
Har du husket at slette dit "catalog" object i NDS træet samt unloade
dscat.nlm disse bruges i ikke i Netware 5.1 med NDS 8. Dette står faktisk
beskrevet i dokumentationen til hvordan man opgraderer, men den kan man
selvf. også bare læse bagefter
Den fil som du har hentet til contextless login ændre/tilføjer nogle
registry settings så du ikke behøver at indtaste, nogle parametre under
properties -> catalog services.

Ang. din Zenworks workstation policy, Client Configuration -> Novell Client
Configuration -> Advanced login, prøv at sætte kryds i "Advanced Button"

/Kasper