Poulard eller agerhøne?
Fra : Børge Jensen

Dato : 24-11-11 00:25

Poulard eller agerhøne, hvad er forskellen?

Jeg har set masser at opskrifter på disse små
hønsefugle på nettet, men de er ikke nemme at
skaffe.

Det skulle gerne være sådan at mine gæster får
en hel fugl hver, her er en hel kylling for meget af
det gode, derfor søger jeg de små.

I SuperBrugsen i vores lille by sagde de: "Sidst vi
havde det, blev det ikke solgt til tiden, det blev
lavet om til vores hjemmelavede hønsesalat, som
blev udsolgt på få timer".

I Føtex, Aldi, Rema1000, Lidl, Fakta og hvad vi ellers
har, kunne jeg heller ikke finde små høns.

Hvad gør jeg her?

--
Børge Jensen

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 24-11-11 00:38

Børge Jensen wrote:

> Hvad gør jeg her?
hvad med en slagter i dit område? de kan garanteret hjælpe dig med at finde
det ellers...
hvad med duesteg? smager også lækkert...

Rasmus

Fra : Børge Jensen

Dato : 24-11-11 01:23

Rasmus Jensen skrev:

> hvad med duesteg? smager også lækkert...

Sikkert noger der duer, men det er heller ikke lige
til at skaffe på den daglige handletur.

En lokal jæger kan sikkert levere både agerhøns, duer
og andet vildt til en billig pris, men her er fødevare-
myndighederne ikke inde over, og jeg kan risikere at
levere gift for mine gæster.

Nu har jeg også spugt hos vores lokale slagter, de
kan sommetider levere agerhøns, men det er ikke
noget de normalt ligger inde med.

Hvad er forskellen på en poulard og en agerhøne?

--
Børge Jensen

Fra : Bannimann

Dato : 24-11-11 01:41

"Børge Jensen" <borge@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan sommetider levere agerhøns, men det er ikke
> noget de normalt ligger inde med.
>
> Hvad er forskellen på en poulard og en agerhøne?

Du mener formentlig "Poussin" og ikke "Poulard" da en poulard er en
sterilliseret høne og som regel en ganske stor fugl, hvorimod en poussin er
en ungfugl på omkring 400 til 500 gram.

En agerhøne er en hønsefugl der modsat fasanen forekommer naturligt i
Danmark, men den er i familie med fasanen.

Fra : Børge Jensen

Dato : 25-11-11 00:30

Bannimann skrev:

> Du mener formentlig "Poussin" og ikke "Poulard"

Ja, naturligvis. Når man ikke ser dem i køledisken,
glemmer man helt hvad de hedder.

http://gugge.dk/madvarer/4-kod/madvarer4_poussin.htm

Nu har jeg bestilt 24 af dem hos en opdrætter i
nabokommunen.

--
Børge Jensen

Fra : Cykelsmeden

Dato : 24-11-11 11:16

Den 24-11-2011 01:22, Børge Jensen skrev:
> En lokal jæger kan sikkert levere både agerhøns, duer
> og andet vildt til en billig pris, men her er fødevare-
> myndighederne ikke inde over, og jeg kan risikere at
> levere gift for mine gæster.

Pjat!
risikoen er imho større fra supermarkedet!

//finn