Rødkål
Fra : moster

Dato : 23-11-11 05:50

Min gode opskrift på julens rødkål er forsvundet! så hjælp mig til en ny - gerne forholdsvis enkel. Ifølge min hukommelse har jeg tidligere brugt balsamico og appelsin i opskriften, men har prøvet at google og ikke lige ramt rigtigt. Er der nogne der kan hjælpe?

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-11-11 14:18

moster <hbknudsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
533703.2892.1322052575599.JavaMail.geo-discussion-forums@yqnf38:

> [...]
> brugt balsamico og appelsin i opskriften, men har prøvet at google og
> ikke lige ramt rigtigt. Er der nogne der kan hjælpe?

Jeg snitter kålen groft, bruner den af i andefedt, og koger den i æbleeddike
(min balsamico er alt for dyr til, at jeg vil koge rødkål i den). Smager til
med riiiigeligt med ribsgele og peber. De sidste 5-10 minutter smider jeg
æblestykker i. Kan sagtens suppleres med appelsinsaft og -stykker.

Forberedelsestid: Fem minutter.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : ASKF

Dato : 25-11-11 04:30

Jens Bruun ytrede sig i <4P6dnVA9M-gBb1HTnZ2dnUVZ8s2dnZ2d@giganews.com>
med dette:

> [...]
>med riiiigeligt med ribsgele og peber. De sidste 5-10 minutter smider jeg
>æblestykker i. Kan sagtens suppleres med appelsinsaft og -stykker.

God opskrift, men prøv at smidde et stykke kanel i væden også (et stykke
grovt bark, ikke de fine kanelstænger som sælges i supermarkeder).

Hvis du lader det brune af på en pande til det begynder at karamellisere
behøver du ikke "riiigeligt med ribsgele", da det får en naturlig sødme.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Max

Dato : 23-11-11 16:26

Hej moster

> ikke lige ramt rigtigt. Er der nogne der kan hjælpe?

Jeg plejer at koge min i Ribena og så tilsætte smag
efter dagens lune.

Ellers er her måske en der falder i din smag

http://arla.dk/opskrifter/rodkal/

Max