Parallelimporterede nye dæk
Fra : Jet

Dato : 23-11-11 03:00

Mit spm. har jeg været uheldig med mit nye dækindkøb ?
Pirelli Scorpion Verde - DOT XN 9J L867 - Jeg har søgt og søgt på
internettet, og XN i dot siger at dækkene er fremstillet i Great
Britain Carlisle fabrikken og at de er dækmærket, Australia-Canada-USA
Codes only, idet E mærke findes ikke. den store gule label som jeg tog
af dækket, har nummer 1986700 Stregkode nr. 8019227198676. Årsag jeg
ville have Verde=grønne miljørigtige dæk. Jeg leder efter
produktionsår ? og L867 siger at dækkene skulle være fremstillet før
år 2000, hvilket ikke passer, da Scorpion Verde dækkene først blev
markedsført i 2007 ?
Kan nogen i forum hjælpe ?

/jet

Fra : Henning

Dato : 23-11-11 12:09

On Wed, 23 Nov 2011 01:59:44 -0800 (PST), Jet <jetrotte@gmail.com>
wrote:

>Mit spm. har jeg været uheldig med mit nye dækindkøb ?

Hvad siger forhandleren?

Fra : Jet

Dato : 23-11-11 07:12

On 23 Nov., 13:08, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:

> Hvad siger forhandleren?

Han siger at dækkene er nye og at de er parallelimporteret som alt
andet inden for bilbranchen
og at de var produceret til Australia-Canada-USA Codes only

Det der mangler er de 4-sidste cifre i DOT koden og jeg har kikket i
forstørrelsesglas, der er ikke
slebet noget af dækkene

Fra : jens

Dato : 23-11-11 18:32

"Jet" <jetrotte@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

og at de var produceret til Australia-Canada-USA Codes only

Det der mangler er de 4-sidste cifre i DOT koden og jeg har kikket i

Ja så har forhandleren et problem da der i europa ikke må monteres dæk uden
e-mærke ifht et EU direktiv.
http://www.middelfart-daekcenter.dk/daek.html

Fra : Jet

Dato : 23-11-11 14:04

On 23 Nov., 19:31, "jens" <s...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> slebet noget af dækkene
>
> Ja så har forhandleren et problem da der i europa ikke må monteres dæk uden

Jeg er ikke blevet bekendtgjort med at dæk solgt i Europa skal E-
mærkes