Printe "lange baner" på A4-print
Fra : Mads Aggerholm

Dato : 23-11-11 14:24

Hej.

Jeg ved ikke om det er et hardware-problem, men det er mit bedste gæt:

Jeg har nogle lange stykker papir (420 x 210 mm) som jeg gerne skulle have printet ud på.

Umiddelbart skulle man gætte på, at en almindelig A4-printer "bare" kunne printe det hele, så længe der bliver ved med at være
papir.
Men min printer (HP DeskJet 1000) "klipper" printet af når den har printet hvad der svarer til et A4-ark (selv om der er 14 cm papir
tilbage at printe på).

Jeg printer fra Word, og har selv sat en brugerdefineret papirstørrelse på 420 x 210 mm, men den går ikke!

Er det bare ikke muligt? Ligger det monstro hardkodet i printeren?

Fra : Thore

Dato : 23-11-11 14:44

On Wed, 23 Nov 2011 14:23:59 +0100, "Mads Aggerholm"
<mads001@hotFJERNmail.com> wrote:

> [...]
>
>Er det bare ikke muligt? Ligger det monstro hardkodet i printeren?

Prøv med 210mm x 420mm - altså bredden først - portrait.
.... og husk at tage højde for margin'er - og printable area...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Mads Aggerholm

Dato : 23-11-11 19:09

"Thore" <dinotec@mail.invalid> skrev i meddelelsen news:a0upc7dkgdfb9h9h637lb3d7kddk2bu1e1@4ax.com...

> Prøv med 210mm x 420mm - altså bredden først - portrait.
> ... og husk at tage højde for margin'er - og printable area...

Tak for tippet, men den gik desværre ikke.

Jeg prøvede, og den justerede skam selv én af marginerne til omkring 15 centimeter, og den rettede jeg manuelt. Så fik jeg at vide,
at det var uden for printerens udskriftsområde, men der kunne jeg trykke "ignorer".
Men udskriften var stadig kun A4-længde

Fra : Rado

Dato : 23-11-11 23:34

On Wed, 23 Nov 2011 14:23:59 +0100, "Mads Aggerholm"
<mads001@hotFJERNmail.com> wrote:

>Er det bare ikke muligt? Ligger det monstro hardkodet i printeren?

Hvis der findes et API/SDK til printeren kan du måske programmere den
til det.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-11-11 06:21

> [...]

>Er det bare ikke muligt? Ligger det monstro hardkodet i printeren?
Du skal både fortælle word og printer hvilken størrelse papir det er
du benytter, så ind i printerdriveren og vælg (hvis muligt)
brugerdefineret størrelse, du skal muligvis også vælge manuel
indføring før det vil virke, papir fra skuffer er nogle gange
hardkodet til en given størrelse.

/Hans