Sikkert lettere OT, men ikke hel
Fra : Hr. X

Dato : 21-11-11 00:33

Hej fornuftige folk..

Jeg har - til en familiejulefrokost d. 27/11 - brug for en særlig tysk fadøl
som fås tæt på Flensborg samt også i Lübeck og et væld af steder, især
Riepen Getränke kæden er leveringsdygtige..

Skal nogen alligevel købe ind i Nordtyskland i den kommende uge (senest
lørdag 26.11), og kan de tage 1 eller 2 fustager med til København ? (De
vejer ca. 15 kg pr. stk)
Jeg betaler gerne lidt for ulejligheden.

http://www.flens.de/unternehmen/index.php?id=14

(billede nr. 4 fra oven....).

Finder jeg ingen hjælp her, må jeg gå den tunge gang, og tage en solotur
lørdag... Det bliver næsten ubærligt tidsrøvende og kostbart..

Mvh.

P.

Fra : Max

Dato : 21-11-11 08:08

Hej Hr. X

> Finder jeg ingen hjælp her, må jeg gå den tunge gang, og tage en
> solotur lørdag... Det bliver næsten ubærligt tidsrøvende og kostbart..

Hvis du ikke vil bringe andre mennesker ud i smugleriets verden,
ja så er du nødt til at tage turen selv.

Max

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-11-11 08:59

Max skrev:
> Hej Hr. X

> Hvis du ikke vil bringe andre mennesker ud i smugleriets verden,
> ja så er du nødt til at tage turen selv.

Skulle det være smugleri?

Fra : Cykelsmeden

Dato : 21-11-11 12:55

Den 21-11-2011 08:59, Ole Larsen skrev:
> Skulle det være smugleri?
ja, for det kan jo ikke være "til eget forbrug"

//finn

Fra : Hr. X

Dato : 21-11-11 15:11

" > ja, for det kan jo ikke være "til eget forbrug"

Der er tale om 1-2 fustager på hver 12.5 liter (ser man også på billedet).
Hvis man købte 2 fustager ville det svare til mindre end 3 kasser øl.
Det kan da umuligt sprænge grænsen for privatforbrug.

Fra : Krabsen

Dato : 21-11-11 15:18

Den 21-11-2011 15:10, Hr. X skrev:

> [...]
> kasser øl.
> Det kan da umuligt sprænge grænsen for privatforbrug.

Kodeordet er ikke _privatforbrug_, men _eget forbrug_. Du må ikke
indføre øl, hvis det ikke er til eget forbrug - principielt uanset mængden.

Så chaufføren skal inviteres med til festen..

Fra : Hr. X

Dato : 21-11-11 15:29

> Kodeordet er ikke _privatforbrug_, men _eget forbrug_. Du må ikke
> indføre øl, hvis det ikke er til eget forbrug - principielt uanset
> mængden.
>
> Så chaufføren skal inviteres med til festen..

Ok, den havde jeg så ikke lige tænkt på. Var ikke ude på at få nogen til at
"smugle".

Men reglen brydes jo nok mindst 500 gange om dagen, og er vel beregnet til
at forhindre videresalg i stor stil.

Ifølge reglen må man altså heller ikke tage 1 flaske øl med hjem til ens
mor, medmindre man drikker den sammen med hende.
Tja...

Fra : Max

Dato : 21-11-11 18:53

Hej Hr. X

> Men reglen brydes jo nok mindst 500 gange om dagen, og er vel
> beregnet til at forhindre videresalg i stor stil.

Vi har en del pensionister her i omegnen der på en meget hård
måde har lært at man tager reglen temlig alvorlig ind imellem.

Men så vidt jeg husker kan man også få Flensburger pilsner på
fustager i METRO hvis alt andet svigter.

Max

Fra : Hr. X

Dato : 21-11-11 19:36

> Vi har en del pensionister her i omegnen der på en meget hård
> måde har lært at man tager reglen temlig alvorlig ind imellem.

Det lyder overraskende.

> Men så vidt jeg husker kan man også få Flensburger pilsner på
> fustager i METRO hvis alt andet svigter.

Så skulle det da være et splinternyt tiltag, med mindre du taler om store 25
l fustager eller de bittesmå 5 liters metaldåser.

Fra : Max

Dato : 21-11-11 22:56

Hej Hr. X

> Det lyder overraskende.

Det blev de også.

> Så skulle det da være et splinternyt tiltag, med mindre du taler om
> store 25 l fustager eller de bittesmå 5 liters metaldåser.

Jeg husker ikke størrelserne, men husker at jeg så flere forskellige
størrelser at Flensburger pils hos dem.

Max