Tandlægeskræk
Fra : -=JF=-

Dato : 21-11-11 00:42

Hej i gruppen.

Min svigerfar lider i helt ekstremt grad af tandlægeskræk, og har som
et resultat af det ikke været til tandlæge i nok mindst 25 år - og det
ses med al tydelighed!

Han er så skrækslagen for tandlæger, at han end ikke kan selv kan
undersøge mulighederne for behandling, og har bedt mig hjælpe…

Han har efterhånden ikke andet end to-tre hele tænder tilbage. Resten
er enten røget ud, eller sidder tilbage som knækkede tandstumper. Han
har derfor besluttet sig for at få ryddet munden, og få proteser - Og
som han har det, skal det helst kunne overstås med så absolut få besg
hos tandlægen som muligt!

Jeg har fundet en behandling som er helt ideel for ham på
privathospitalet Mølholm:
http://www.molholm.dk/Tandl%C3%A6geskr%C3%A6k.573.aspx
Problemet er blot at Mølholm ligger i Vejle, og svigerfar har base i
Køge-området!!

Kender nogen i gruppen til muligheden for at få samme behandling på Sjælland… ?

Det hospitalet tilbyder, er at man kommer til en forundersøgelse, hvor
der bliver taget aftryk.
De laver tandproteserne, man bliver indkaldt til operation, hvor man
kommer i fuld narkose og får 'nye tænder' i løbet af nogle timer!
Helt ideelt til svigerfar!

Gode råd modtages - På fohånd tak!

--
Mvh. John

Fra : S. Kann

Dato : 21-11-11 03:02

Når man bor i Køge-området er en svensk tandlæge et godt alternativ..
I både Malmö og Helsingborg er der danske/dansktalende tandlæger, der tillige er en del billigere, end de danske.
De kræver desuden ikke så mange besøg...
Prøv dette link: http://www.avmintand.dk/
venlig hilsen
Stefan K

Fra : -=JF=-

Dato : 24-11-11 01:20

On 2011-11-21 10:01:31 +0000, S. Kann said:

> [...]
> tillige er en del billigere, end de danske.
> De kræver desuden ikke så mange besøg...

Tak skal du have!
Jeg har snuset lidt rundt, men har ikke fundet nogen der kan gøre som i
det link jeg postede, nemlig at lave hele behandlingen på én gang!

--
Mvh. John

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 23-11-11 10:05

On 2011-11-21 00:41, -=JF=- wrote:
> [...]
> http://www.molholm.dk/Tandl%C3%A6geskr%C3%A6k.573.aspx
> Problemet er blot at Mølholm ligger i Vejle, og svigerfar har base i

http://www.tandlaegehusetaps.dk/Behandling_under_fuld_narkose.aspx

Dette er så i Greve - så er kun en 15-20 minutter væk ;)

Det skal siges jeg ikke har super meget erfarign med dem. En af mine
venner bruger dem dog til almindelig tandlæge - og har været ret
positive overfor dem (de skulle være ret dygtige ifølge ham).

Jeg kender dog ingen der har prøvet den fulde narkose.

/Johan

Fra : -=JF=-

Dato : 24-11-11 01:29

On 2011-11-23 09:05:09 +0000, Johan Holst Nielsen said:

> [...]
> venner bruger dem dog til almindelig tandlæge - og har været ret
> positive overfor dem (de skulle være ret dygtige ifølge ham).

Tak skal du have!! Det ser faktisk helt rigtigt ud!
Jeg prøver at kontakte dem, og høre om de kan lave det på samme måde
som i met link, nemlig et besøg, og færdig!

> Jeg kender dog ingen der har prøvet den fulde narkose.

Jeg har en gang prøvet tandlægebehandling i fuld narkose, for 20-25 år siden.
Skulle have fjernet to eller tre visdomstænder, hvoraf en var en
motherfucker der skulle ødelægges for at kunne fjernes.
Tandlægen foreslog at få det ordnet dem alle på en gang i fuld narkose.

Det har også den fordel at de kan gå lidt grovere til værks når
patienten sover, og de ikke skal tage de samme hensyn.
Selve narkosen var ingenting - men FUCK hvor går det hurtigt at falde i
søvn ))
Narkoselægen havde lagt en ventil i håndledet på nig, så satte han en
sprøjte i, og fortalte at når han begyndte at skyde medicinen ind,
ville jeg kunne smage metal i munden.

Jeg kiggede på sprøjten da han begyndte at trykke på stemplet, og
nøsten øjeblikkeligt fik jeg metalsmag i munden…. I løbet af et par
sekunder var jeg væk

--
Mvh. John