Tophit-slager fra Østrig
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-11 17:50

ANDREAS GABALIER på 1. og 4. pladsen

(han fik mega-bifald som et topnavn i lørdagens musikbrag fra Tyskland /
Østrig "MUSIKANTENSTADL" på ARD / ORF Tv

http://www.youtube.com/watch?v=2GA0rI1xqXY

Publikum er i hvert fald meget vilde. hehe
Ret sjov sang, ikke. Den er godt nok efterhånden blevet et mega-hit sydpå.

Andreas gabalier er på 1. og 4. pladsen på hitlisten:
http://austriancharts.at/weekchart.asp?cat=a

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-11 17:52

meddelelsen news:4ec92fa7$0$296$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> ANDREAS GABALIER på 1. og 4. pladsen

og 13. pladsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-11 13:13

meddelelse news:4ec92fa7$0$296$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Publikum er i hvert fald meget vilde. hehe
> Ret sjov sang, ikke. Den er godt nok efterhånden blevet et mega-hit sydpå.
>
> Andreas gabalier er på 1. og 4. pladsen på hitlisten:
> http://austriancharts.at/weekchart.asp?cat=a

Nu kan hitlister jo ikke bruges til noget, vel? De viser kun hvad folk køber
af cd'er.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-11-11 16:32

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Nu kan hitlister jo ikke bruges til noget, vel?

Jo, de kan bruges til at vise hvad folk køber

> De viser kun hvad folk køber af cd'er.

Ja, de viser hvad der er populært blandt dem der køber cd-er. Og min
oplysning var jo altså sådan set også kun henvendt mod hitliste-neurotikere.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-11 16:46

meddelelse news:4ecbc069$0$285$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jo, de kan bruges til at vise hvad folk køber

Jo, men du har selv påstået at schlagerfans ikke køber cd'er, de ser kun
tv-shows.
Så du skriver vås igen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-11-11 17:44

> Jo, men du har selv påstået at schlagerfans ikke køber cd'er, de ser kun
> tv-shows.

Der vil da altid være slager-cd-er på hitlisterne, al den stund at de
produceres.

Akkurat ligesom der altid vil være pop-folk som ser pop-musikshow på tv. Det
er bare meget få.

> Så du skriver vås igen.

???

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-11 23:18

meddelelse news:4ecbd159$0$295$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Der vil da altid være slager-cd-er på hitlisterne, al den stund at de
> produceres.

Hold da op hvor du modsiger dig selv, men ok, så ER vi jo enige om at
hitlister er det bedste udtryk for hvad der er populært :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-11-11 07:42

> Hold da op hvor du modsiger dig selv,

???

> men ok, så ER vi jo enige om at hitlister er det bedste udtryk for hvad
> der er populært :)

"Bedste udtryk"? -Hvem har sagt det?

Det viser kun hvad der er populært blandt dem der har købt cd-er

Hilsen Åge

Fra : N/A

Dato : 23-11-11 11:14

Fra : N/A

Dato : 23-11-11 11:14

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-11-11 11:14

meddelelsen news:4eccc134$0$284$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Nu ævler i altgså godt nok voldsomt.
>
> Så lad os sige det på en måde så pop-fanatikere også kan forstå det.
> Andreas Gabalier en den der i øjeblikket sælger mindst dårligt angående
> slager-cd-er.
> Slager er, som vi ved, mere populært når det gælder at se det på tv.
>
> Hilsen Åge

Det ved vi da ikke - man må vel gå ud fra, at folk, der sælger CD´ er er
populære.
Uanset om det er schlager, pop, country, eller dansktop.

Du påstår da ellers altid, at schlager er vældigt populært i Danmark, fordi
Hansi og Helene er røget ind på salgslisterne ?

mvh Eva

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-11 12:18

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Det ved vi da ikke - man må vel gå ud fra, at folk, der sælger CD´ er er
> populære.
> Uanset om det er schlager, pop, country, eller dansktop.

Hvis vi medtager downloads og streaming, så er de fleste i verden vist enige
i dette.

> Du påstår da ellers altid, at schlager er vældigt populært i Danmark,
> fordi Hansi og Helene er røget ind på salgslisterne ?

Åge er som en stålkugle i et flipperspil: Pisker rundt, og ændrer retning
hver gang han møder en forhindring :)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-11-11 12:49

> [...]
> enige i dette.

> Åge er som en stålkugle i et flipperspil: Pisker rundt, og ændrer retning

Det kunne da se skægt ud, en fuur hårbolle i en flipperautomat...

Sådan en må jeg simpelthen have ))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-11-11 13:22

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Det ved vi da ikke - man må vel gå ud fra, at folk, der sælger CD´ er er
> populære.
> Uanset om det er schlager, pop, country, eller dansktop.

Nu kommer det jo meget an på antallet af solgte cd-er. Slager sælger, som
bekendt kun godt en sjælden gang.
Vi ved da alle at slager, især i disse år, er ufatteligt populær - også
selv om Hinsi Hanterhosen ikke kommer ret højt på salgslisten.
Han er meget populær på tv. I modsætning til pop. Det er jo ikke så populært
at se på tv. Meget lave seertal.

> Du påstår da ellers altid, at schlager er vældigt populært i Danmark,
> fordi Hansi og Helene er røget ind på salgslisterne ?

Nu tror jeg lige du skal spise klejner til. Jeg har vist før gjort opmærksom
på at jeg nævner tallene, for de hitliste-neuriske folk.
Netop fordi de går så højt op i cd-salgstal. Jeg fortæller det som en lille
provokation til jer hitlistefikserede folk, men det er altså
bare lige for at træde lidt i det og give jer et forklaringsproblem, på
hvorfor de er kommet så højt til tops engang i mellem.
Hvor er jeg ond.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-11-11 14:42

> [...]
> bare lige for at træde lidt i det og give jer et forklaringsproblem, på
> hvorfor de er kommet så højt til tops engang i mellem.

Jeg er altså ikke hitlistefreak.
Du derimod brøler op om, at nu er Hansi nummer og nu er Kandis røget direkte
ind på 1.pladsen.

Så hvem mon det er, der går op i hitlister -når det altså lige passer i hans
verdensbillede. *GG*

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-11-11 15:45

> Du derimod brøler op om, at nu er Hansi nummer og nu er Kandis røget
> direkte ind på 1. pladsen.

Jeg kan kun gentage at det jo er pudsigt at spise de klejner som de andre
skulle have haft.

> Så hvem mon det er, der går op i hitlister -når det altså lige passer i
> hans verdensbillede. *GG*

Det ved jeg ikke. Jeg går ikke op i hitlister. Det er bare så sjovt
skråstreg morsomt at træde i det, når hitlisteneurotikerne kværner om at
salgstal, på linie med en Gud.
Så er det jo, hæhæ, pudsigt at træde lidt iu det, når en slager cd
endelig når toppen en sjælden gang.
Så siger jeg: "haha, se her. en slager-cd er til tops - se se se. helt i
top". Det er en slags drille-fobi, kan man sige.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-11 15:52

meddelelse news:4ecd06d3$0$285$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Så siger jeg: "haha, se her. en slager-cd er til tops - se se se. helt i
> top". Det er en slags drille-fobi, kan man sige.

Det ser nu mest ud til at du har neurosen - En angstneurose for ikke altid
at have ret.

Fra : N/A

Dato : 24-11-11 19:59

Fra : N/A

Dato : 24-11-11 19:59

Fra : N/A

Dato : 24-11-11 19:59

Fra : N/A

Dato : 24-11-11 19:59

Fra : N/A

Dato : 24-11-11 19:59

Fra : N/A

Dato : 24-11-11 19:59

Fra : N/A

Dato : 24-11-11 19:59

Fra : N/A

Dato : 24-11-11 19:59

Fra : N/A

Dato : 24-11-11 19:59

Fra : N/A

Dato : 24-11-11 19:59

Fra : N/A

Dato : 24-11-11 19:59

Fra : N/A

Dato : 24-11-11 19:59

Fra : N/A

Dato : 24-11-11 19:59

Fra : N/A

Dato : 24-11-11 19:59

Fra : N/A

Dato : 24-11-11 19:59

Fra : N/A

Dato : 24-11-11 19:59

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-11-11 19:59

> D.A.D, er sammen med TV-2 og Shu Bi Dua, nok det nærmeste man kommer
> Danmarks husorkestre.

Mon ikke det er Kandis. Det tror jeg. Det er i hvert fald dem alle kender.
Og Shubidua, selvfølgelig. De har også spillet meget meget musik,
af sådan noget som man kan holde ud at lytte til.

Lad os da lige høre "Står på en alpetop":
http://www.youtube.com/watch?v=KfTRgjfZKMA&feature=related

og en anden, nok ligeså populær og kendt sang. "En lillebitte tåre der
faldt": http://www.youtube.com/watch?v=Gr1M4oIwFeA

Man kan vel sige at sangene er lige gode, mon ikke?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-11 20:26

meddelelse news:4ece9410$0$280$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Man kan vel sige at sangene er lige gode, mon ikke?

Nej, det er klasseforskel. Meget stor endda

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-11-11 20:33

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4ece9410$0$280$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nej, det er klasseforskel. Meget stor endda

Jojo, men "Står på en alpetop" er da også god.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-11 21:50

meddelelse news:4ece9bff$0$292$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jojo, men "Står på en alpetop" er da også god.

Ja, men det er den anden ikke

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-11-11 22:11

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4ece9bff$0$292$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja, men det er den anden ikke

Alex, du sidder vel ikke og kritiserer Danmarks populæreste orkester - altså
ifølge Åge.

Jeg er ikke så sikker på, at andre er enige - de har godtnok været nummer et
på salgslisten, men ,stadig ifølge Åge, siger det ikke noget om popularitet.

Eva

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-11 22:38

> Alex, du sidder vel ikke og kritiserer Danmarks populæreste orkester -
> altså ifølge Åge.

Jeg kritiserer det ikke, jeg siger bare jeg ikke kan lide det. Der er en
stor forskel.
De er habile musikere, men spiller sødsuppemusik som jeg ikke bryder mig om.

> Jeg er ikke så sikker på, at andre er enige - de har godtnok været nummer
> et på salgslisten, men ,stadig ifølge Åge, siger det ikke noget om
> popularitet.

Nej, det gør det jo ikke ;)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-11-11 22:57

> [...]
> stor forskel.
> De er habile musikere, men spiller sødsuppemusik som jeg ikke bryder mig

Hvorfor vælter i ikke bare en kasse tallerkenmer ned ad en trappe og lytter
til larmen? - skøn musik for jer

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-11-11 23:41

meddelelsen news:4ecebdb0$0$298$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Hvorfor vælter i ikke bare en kasse tallerkenmer ned ad en trappe og
> lytter til larmen? - skøn musik for jer
>
> Hilsen Åge

Tja, det er da ligeså godt som nogle af de numre, du linker til.

F.eks. han fjollerøven fra Østrig og de rædderlige gimper på brandbilen -
gyys.

Eva

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-11 00:57

meddelelse news:4ecebdb0$0$298$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvorfor vælter i ikke bare en kasse tallerkenmer ned ad en trappe og
> lytter til larmen? - skøn musik for jer

Det må være grusomt at have nogle ører der er så ufølsomme, at de kun kan
opfatte 3 akkorder på et BR-keyboard.
Desværre ved du jo ikke hvad du går glip af. Faktisk sært, for blinde ved
godt at de ikke kan se ;)

Fra : N/A

Dato : 24-11-11 20:06

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-11-11 20:06

meddelelsen news:4ece92ef$0$282$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Selvfølgelig har jeg hørt navnet. Man har vel hørt så mange navne, på
> noget man ikke aner hvad er. Måske har jeg hørt dem spille. Det er
> svært at sige, når man ikke aner hvordan de spiller.
> Jeg lytter til radiostationer med den mere almindelige
> underholdningsmusik og hvis de ikke spiller det, så er det jo svært at
> vide noget om dem.
> Jeres popmusik har ingen interesse.
>
> Hilsen Åge

Du nævner da ellers tit popmusik, som du godt kan lide - du kalder det bare
schlager.

Forstår godtnok ikke, hvordan du kan få ALT musik, som du kan lide til at
blive schlager - jeg kan ikke få alt det, jeg godt kan lide til at blive
country.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-11-11 20:35

> Du nævner da ellers tit popmusik, som du godt kan lide - du kalder det
> bare schlager.

Det er nok fordi jeg bruger den tyske brede definition på slager. Den man
kender fra medierne.

> Forstår godtnok ikke, hvordan du kan få ALT musik, som du kan lide til at
> blive schlager - jeg kan ikke få alt det, jeg godt kan lide til at blive
> country.

Se ovenstående svar

Hislen Åge

Fra : John

Dato : 23-11-11 11:15

> Nu ævler i altgså godt nok voldsomt.

Det er dig der ævler løs!

> [...]
> slager-cd-er.
> Slager er, som vi ved, mere populært når det gælder at se det på tv.

F.eks. Andrea Berg og Helene Fischer sælger da fuldstændig vildt i Tyskland!
De har begge ligget nr. 1 på den tyske album-hitliste med deres nye album!
Det kan da kun være et udtryk for popularitet!

At schlager skulle være mere populært på tv, er da vist noget du har
vedtaget!

John

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-11 12:16

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i en meddelelse

kun være et udtryk for popularitet!

> At schlager skulle være mere populært på tv, er da vist noget du har
> vedtaget!

Hvie verden ikke passer til éns opfattelse, så må man bøje den lidt ;)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-11-11 13:25

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> F.eks. Andrea Berg og Helene Fischer sælger da fuldstændig vildt i
> Tyskland! De har begge ligget nr. 1 på den tyske album-hitliste med deres
> nye album! Det kan da kun være et udtryk for popularitet!

I tyskland har befolkningen slagershow på det statslige public-service-tv.
Tyskere får kendskab til musikken. I Danmark kører stats-tv jo som bekendt
korstog mod slager, så er det jo svært at sælge.

> At schlager skulle være mere populært på tv, er da vist noget du har
> vedtaget!

næh.. Det er sån set bare at kigge på seertal for slagermusikshow på tv. De
er ufatteliogt høje.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-11-11 04:05

> [...]
> meddelelse news:4ecbc069$0$285$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jo, men du har selv påstået at schlagerfans ikke køber cd'er, de ser kun

Tja, men det er i jo så to om.

M.V.H....Benny..