Mødte en Alfa
Fra : Ukendt

Dato : 20-11-11 00:30

På vej hjemad. Lå på 90. Nød den sprøde summen ude foran. Sad i egne tanker
da en Alfa 156 trak op på siden og holdt same fart....tænkte det sku være
løgn og gearede ned og gav den kniven...accelerede op på 120...156'eren lå
ved min side...hmm...lod den passere....det var trods alt en 1.8'er....lidt
længere fremme var der lidt vejarbejde...de sagtnede farten til ca 70....jeg
lagde mig tæt på og fløj forbi lidt efter med et frækt smil....de blinkede
med lygterne som for at "Alfa-hilse" tilbage...

Var godt klar over at fatter på 76 godt ku' li' at gi' den
gas af og til, men IKKE med mutter som medpassager
Så fulgtes vi ellers hjemad det sidste stykke vej med ca. 85 km/t...alfa
efter alfa....næsten nærmest hyggeligt og poetisk (o:

Fra : Bedlam Bridge

Dato : 20-11-11 01:21

> [...]
> Så fulgtes vi ellers hjemad det sidste stykke vej med ca. 85 km/t...alfa
> efter alfa....næsten nærmest hyggeligt og poetisk (o:

Syntes godt om

Christian
2004 156 JTS Berlina Lusso

Fra : Leo Jensen

Dato : 20-11-11 01:31

On 20 Nov., 01:21, Bedlam Bridge <no...@edu.monash.au> wrote:
>  >> Eque << wrote:> På vej hjemad. Lå på 90. Nød den sprøde summen ude foran. Sad i egne tanker

> Syntes godt om
>
> Christian
> 2004 156 JTS Berlina Lusso

Ja, den slags risikerer man altså, hvis man vælger ikke at køre i en
mainstream bil

Stort set alle de 2CV'er jeg møder i min 2CV hilser. Det er så ikke
ret mange, men alligevel hyggeligt...
Med min XJ er det lidt mere tilfældigt. E-typer er faktisk rigtig
flinke til at hilse, mens andre XJ'er er lidt mere tilbageholdende, og
dem der kører i nyere Jaguar hilser kun på brødrene fra logen.
Jaguarfolket er til gengæld glade for at køre i flok, også selv om vi
mødes helt tilfældigt på motorvejen.
Min 2005 Panda i anonymmetallic (sølv) har jeg ikke prøvet at hilse
fra. Det virker ligesom ikke rigtigt...

MVH Leo

Fra : Ralphk

Dato : 20-11-11 16:23

>Så fulgtes vi ellers hjemad det sidste stykke vej med ca. 85 km/t...alfa
>efter alfa....næsten nærmest hyggeligt og poetisk (o:

Det var godt at i nåede hjem inden rusten fik gjort kål på begge biler

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-11 21:33

Nu er det hverken Focus eller Mondeo'er eller AlfaSud'er fra de dårlige
årgange.
Eller Mercedes'er you name'em

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-11-11 22:51

">> Eque <<" skriver:

> Nu er det hverken Focus eller Mondeo'er eller AlfaSud'er fra de dårlige
> årgange.
> Eller Mercedes'er you name'em

Nej, netop. Der gik jo betydeligt længere tid, inden de rustede op.

Se for øvrigt:
http://www.erhvervsbladet.dk/transport-logistik/se-her-om-din-bil-er-en-tikkende-rust-bombe

Desværre er billederne væk....
<http://www.cuoresportivo.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=3072&highlight=&sid=d6b7dda9b7d73c985adaf8d0464869dd>

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Fra : Ralphk

Dato : 21-11-11 12:46

>Se for øvrigt:
> [...]

Ja det var en årgang 1998....men billederne var fra 2005 så den ALFA havde
det sgu ikke godt.

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-11 17:44

Uff for da oss
Men een af årsagerne ku' være
"BILEN VAR IKKE EFTER BEHANDLET MED RUSTBESKYTTELSE...."

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-11 19:46

">> Eque <<" <n/a> wrote in message news:4eca7fb1$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Uff for da oss
> Men een af årsagerne ku' være
> "BILEN VAR IKKE EFTER BEHANDLET MED RUSTBESKYTTELSE...."

eller Alfa ikke har styr på deres KTL anlæg der skal danne rustbeskyttelsen fra fabrikkens side.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-11 23:52

Uanset fabrikkernes metoder, så er efterbehandling et must.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-11-11 00:05

">> Eque <<" skriver:

> Uanset fabrikkernes metoder, så er efterbehandling et must.

Hvis man vil forsøge at holde bilen over 20 år - ja.

Gør man som mig og ikke beholder dem over 8 er det bedøvende lige megt,
hvis man køber en bil der er bare nogenlunde seriøst behandlet fra
fabrikken

Fra : Henrik B.

Dato : 23-11-11 08:16

> "Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen
>
> Gør man som mig og ikke beholder dem over 8 er det bedøvende lige megt,
> hvis man køber en bil der er bare nogenlunde seriøst behandlet fra
> fabrikken

Sjovt nok kan Alfa rent faktisk godt finde ud af det! Problemet er blot, at
det svinger fra rigtig godt, til mere end rigtig ringe!
156 kan f.eks. være gennemrådden efter bare 5 - 8 år! Hvor en 166 har en
rustbehandling på niveau med Audi!

--
S till
A live

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-11 18:42

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message news:4ECC2A94.A7655F85@du.kan.finde.den...
> [...]
>
> Gør man som mig og ikke beholder dem over 8 er det bedøvende lige megt,
> hvis man køber en bil der er bare nogenlunde seriøst behandlet fra

Næste år bliver min e46 8 år. Den har aldrig fået nogen efterbehandling og
har ikke skyggen af rust. Underligt når man kommer fra Ford som havde seriøse
skader allerede efter 3 år selv om den fik flere undervogns- og hulrumbeskyttelser.

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 23-11-11 19:00

> [...]
> seriøse
> skader allerede efter 3 år selv om den fik flere undervogns- og

Det kan man dels takke 3M for, dels Ford...

--
S till
A live

Fra : Leo Jensen

Dato : 20-11-11 14:13

On 20 Nov., 21:32, ">> Eque <<" <n/a> wrote:
> Nu er det hverken Focus eller Mondeo'er eller AlfaSud'er fra de dårlige
> årgange.
> Eller Mercedes'er you name'em

W124 rustede da vist ikke mere end gennemsnittet ??

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-11 22:47

Genemsnits Mercedeser ?