Det har jeg aldrig oplevet før.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-11-11 19:46

Jeg har efterhånden købt mange både nye og brugte biler, men jeg har
aldrig oplevet at få mere for pengene end reklamerne og listen over
udstyr lover.

Det har jeg oplevet nu.

Jeg har ved en tilfældighed fundet ud af, at min nye KIA har
komfortblink.

Så skulle jeg jo selvfølgelig ind på hjemmesiden og se om der var
noget jeg havde overset.

Jeg kan ikke få øje på, at det skulle være standardudstyr på nogen af
de KIA Ceed SW jeg kan finde.

Men det er nu ikke noget de skal høre et ondt ord for. )

Jeg har iøvrigt fundet ud af at det er en fin ting, når man skal ud af
rundkørsler på en ordentlig måde.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 19-11-11 19:49

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men det er nu ikke noget de skal høre et ondt ord for. )
>
> Jeg har iøvrigt fundet ud af at det er en fin ting, når man skal ud af

Jeg tror ikke, det mere regnes for ekstraudstyr, helt på linie med en
cigartænder..;)

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Ralphk

Dato : 19-11-11 20:11

>Jeg tror ikke, det mere regnes for ekstraudstyr, helt på linie med en
>cigartænder..;)

Kostede da 1300,- ekstra på min Toyota Auris.....

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-11-11 20:13

On Sat, 19 Nov 2011 20:11:01 +0100, "Ralphk"
<Kyedmember(fjern)@gmail.com> wrote:

>Kostede da 1300,- ekstra på min Toyota Auris.....

>--

Hvilket?

Cigartænder eller komfortblink?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-11-11 20:12

On Sat, 19 Nov 2011 19:48:54 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg tror ikke, det mere regnes for ekstraudstyr, helt på linie med en
>cigartænder..;)

>--

Når man kan se ting som ABS stadig er opført på listen over udstyr til
de fleste biler, så forbavser det mig altså at komfortblink brillerer
ved sit fravær på udstyrslisten til min bil.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 20-11-11 07:15

Den 19/11/11 19.48, Bjørn J. skrev:
> Jeg tror ikke, det mere regnes for ekstraudstyr, helt på linie med en
> cigartænder..;)

Hmmm - en cigartænder er skam ekstraudstyr i min Skoda - vil man have en
cigartænder så må man bestille en rygerpakke.

Rygerpakken indeholder så en cigartænder som sidder der hvor jeg nu har
et 12V udtag, samt et askebæger der hvor jeg har et tæppebelagt aflægsrum.

Men komfortblink uden at det står i udstyrslisten - det har den skam.

Andreas M. Hansen

Fra : Bjørn J.

Dato : 20-11-11 12:51

"Andreas Møller Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hmmm - en cigartænder er skam ekstraudstyr i min Skoda - vil man have en
> cigartænder så må man bestille en rygerpakke.

Det er standard i Folmers nye Kia Ceed.

> Rygerpakken indeholder så en cigartænder som sidder der hvor jeg nu har et
> 12V udtag, samt et askebæger der hvor jeg har et tæppebelagt aflægsrum.
>
> Men komfortblink uden at det står i udstyrslisten - det har den skam.

Det er også standard i Folmers nye Kia Ceed.

Det underforståede i hele mit indlæg (og hvordan skulle du vide det) er, at
Folmer tidligere har nævnt, rygerpakke er standard og nu oplever noget, han
slet ikke viste, er standard i hans ny Kia Ceed.

PS: Reklamepenge for 3 x Kia Ceed i 'et indlæg, sendes venligst til
nedennævnte..;)

Fra : niels w.

Dato : 20-11-11 08:59

Hvad kalder man så det blinklys, der automatisk blinker een gang, når
man næsten har skiftet vognbane?
mvh
Niels W.

Fra : jens

Dato : 21-11-11 15:46

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i meddelelsen

> "niels w." <nipewi@gmail.com> skrev i meddelelsen
>

> Hvad kalder man så det blinklys, der automatisk blinker een gang, når
> [...]

A´ha det er det samme de anvender når de kører på motorvejen hvor vi andre
jo er klar over det er flettereglen der gælder og der skal man jo altså ikke
blinke.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-11-11 16:11

Den 21-11-2011 15:45, jens skrev:
> A´ha det er det samme de anvender når de kører på motorvejen hvor vi
> andre jo er klar over det er flettereglen der gælder og der skal man jo
> altså ikke blinke.

Måske "komfortblink"/"Easyblink" skal oversættes til "Pas på! Nu
overtræder jeg min vigepligt-blink"?

Fra : Kent Friis

Dato : 21-11-11 18:55

Den Mon, 21 Nov 2011 16:11:02 +0100 skrev Finn Guldmann:

> Måske "komfortblink"/"Easyblink" skal oversættes til "Pas på! Nu
> overtræder jeg min vigepligt-blink"?

Er det ikke bare blinket til folk der kun blinker fordi man skal, og
ikke for at vejlede andre trafikanter?

Fx når man holder tilbage for en, og idioten så begynder at dreje ind
ad den vej man skal ud fra, og tænder blinklyset når han er halvvejs
rundt om hjørnet... Havde han nu blinket i god tid, kunne der være
nået tre-fire biler ud på den tid.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
http://www.gianas-return.de/

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-11 12:55

Den 21-11-2011 15:45, jens skrev:
> A´ha det er det samme de anvender når de kører på motorvejen hvor vi
> andre jo er klar over det er flettereglen der gælder og der skal man jo
> altså ikke blinke.

Jo, hvis det kan hjælpe trafikken. Det er ændret i FL inden for de
sidste 20 år.

Fra : Kent Friis

Dato : 24-11-11 17:38

Den Thu, 24 Nov 2011 12:54:52 +0100 skrev Ole Sørensen:

> Jo, hvis det kan hjælpe trafikken. Det er ændret i FL inden for de
> sidste 20 år.

Hvad ville du tænke, hvis du kører bag efter en på motorvejen, der
blinker til højre hver gang han skal flette med en motorvejstilkørsel?

(De tumper der blinker ud til overhaling når de fletter ind på motorvejen
overholder ikke det med at hjælpe trafikken).

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
http://www.gianas-return.de/

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-11 04:25

Den 24-11-2011 17:37, Kent Friis skrev:
> Hvad ville du tænke, hvis du kører bag efter en på motorvejen, der
> blinker til højre hver gang han skal flette med en motorvejstilkørsel?

Jeg misforstod dig.

Fra : Leif

Dato : 19-11-11 22:25

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen news:9utfc79msaalkn76oep9i0se5luq6bv54q@4ax.com...

> [...]
> udstyr lover.
>
> Det har jeg oplevet nu.
>
> Jeg har ved en tilfældighed fundet ud af, at min nye KIA har

Hvordan oplever du det?

/Leif

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-11-11 22:57

folmer@rasmussen.dk skriver:

> Jeg har ved en tilfældighed fundet ud af, at min nye KIA har
> komfortblink.

Er det ikke standard på alle biler nu om stunder?
Min golfvogn har det også, her er det heller ikke nævnt i udstyrslisten.

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 19-11-11 23:19

> [...]
> komfortblink.
>
> Så skulle jeg jo selvfølgelig ind på hjemmesiden og se om der var

Det er standard på snart sagt alle tyske slæder - også uden det nævnes.

> Jeg har iøvrigt fundet ud af at det er en fin ting, når man skal ud af
> rundkørsler på en ordentlig måde.

Det er altid en fin ting - jeg bruger næsten kun komfortblinket.

--
S till
A live

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 20-11-11 00:39

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har iøvrigt fundet ud af at det er en fin ting, når man skal ud af
> rundkørsler på en ordentlig måde.

Ja jeg synes altså det virker bedre at give gas når man skal ud

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Leif Neland

Dato : 20-11-11 22:49

Den 19-11-2011 19:45, folmer@rasmussen.dk skrev:

> [...]
> udstyr lover.
>
> Det har jeg oplevet nu.
>
> Jeg har ved en tilfældighed fundet ud af, at min nye KIA har

Hvad er det?

Leif

Fra : Henrik B.

Dato : 21-11-11 08:08

> "Leif Neland" skrev i meddelelsen
>
> Hvad er det?

Når man lige giver et "vip" med blinkarmen, blinker den tre gange og stopper
så igen. En fantastisk ting ved vognbaneskift, ud af rundkørsler m.v.

--
S till
A live

Fra : Ralphk

Dato : 21-11-11 12:52

>Når man lige giver et "vip" med blinkarmen, blinker den tre gange og
>stopper så igen. En fantastisk ting ved vognbaneskift, ud af rundkørsler
>m.v.

Eneste problem på Toyota er at den skal vippes så langt for at aktivere
"Easyblink" så man mange gange sætter det alm.
blinklys til.
Når det så bliver aktiveret ved eksempelvis når man forlader en rundkørsel,
så slår dt ikke fra igen
da rattet ikke drejes nok.
Pain in da ass....Kom ind i kampen Toyota og lave det ordentligt...men vil
nu alligevel ikke undvære komfortblink (Easyblink).

Ralph.