Man bliver frataget alt.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-11-11 10:13

Det lyder jo dramatisk, men jeg læser i dagens BT, at intelligent lys
nu også kan blænde op og ned efter behov.

Prøv lige at se hvad konsekvensen af det bliver.

Hele den lange og ubeskriveligt morsomme debat vi har haft hvert år
om, hvor og hvornår der skal blændes op og ned har fuldstændigt mistet
sin betydning.

Herefterdags kan det klares med et:

Det er elektronikkens skyld.

Det bliver kedeligere og kedeligere.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 19-11-11 11:12

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder jo dramatisk, men jeg læser i dagens BT, at intelligent lys
> nu også kan blænde op og ned efter behov.

Tjaeee... det sidder som en del af lyspakken til eks. en BMW 5'er.........;)

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-11-11 16:10

On Sat, 19 Nov 2011 11:12:13 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

>Tjaeee... det sidder som en del af lyspakken til eks. en BMW 5'er.........;)

>--

Jamen alt andet ville da også være uacceptabelt, i betragtning af hvad
sådan et automobil løber op i, før det er køreklart.

BT lancerede sagen på en måde så man kunne tro at det var verdens 8.
vidunder.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 19-11-11 11:33

Den 19/11/11 10.12, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Det lyder jo dramatisk, men jeg læser i dagens BT, at intelligent lys
> nu også kan blænde op og ned efter behov.

Århhh - så revolutionerende er det nu ikke - jeg mener at amerikanske
biler havde det tilbage i 60-70'erne.
Men det har garanteret ikke været del af en computerstyret sw som den
Bjørn omtaler...

Andreas M. Hansen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-11-11 16:11

Hvordan virkede det så?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 19-11-11 17:30

Den 19/11/11 16.11, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Hvordan virkede det så?

Ikke særligt godt....

Noget simpelt elektronik med en ldr (fotomodstand) som trak et relæ når
der blev lyst på den.
Problemet var så vidt jeg husker at det var meget svært at få
følsomheden til at passe med preferencerne hos de modkørende ratholdere.

Andreas M. Hansen

Fra : Leo Jensen

Dato : 19-11-11 09:42

On 19 Nov., 17:30, Andreas Møller Hansen <nokk...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Problemet var så vidt jeg husker at det var meget svært at få
> følsomheden til at passe med preferencerne hos de modkørende ratholdere.

Ja, og det er det formentlig stadig, hvis der ikke ligefrem er
indbygget en afstandsmåling i BMW'en ??

MVH Leo

Fra : Brian Sørup

Dato : 20-11-11 18:06

"Andreas Møller Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Århhh - så revolutionerende er det nu ikke - jeg mener at amerikanske
> biler havde det tilbage i 60-70'erne.

Det var i Amerikanske biler fra midt/slut-halvtredserne, sammen med elruder,
elsæder, 4trins automatgear, A/C, tilt-ratstamme, elkaleche, servostyring og
pladespiller!...
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : -=JF=-

Dato : 20-11-11 19:34

On 2011-11-20 17:05:53 +0000, Brian Sørup said:

> og pladespiller!.

You just can't live vithout it ))
Kan godt forestille mig at det har været noget af en scorereplik, at
invitere ungmøen ind i kareten og høre den nye med Buddy Holly
--
Mvh. John

Fra : lom k

Dato : 19-11-11 11:56

folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>
> Hele den lange og ubeskriveligt morsomme debat vi har haft hvert år
> om, hvor og hvornår der skal blændes op og ned har fuldstændigt mistet

jo og til sidste skal vikke kører selv.

Bilen holder selv afstand
Bilen kan selv parkere
Bilen kan selv blinde op og ned
Bilen.... ja kan de vække os når vi er fremme??

Fedt med sikkerhed og elektronok, men skal også passe på det ikke tager
overhånd

Fra : Kent Friis

Dato : 19-11-11 18:46

Den Sat, 19 Nov 2011 10:12:40 +0100 skrev folmer@rasmussen.dk:

> Det lyder jo dramatisk, men jeg læser i dagens BT, at intelligent lys
> nu også kan blænde op og ned efter behov.

Det har amerikanerne da kunnet i mange år. Så bliver man heller ikke
hevet ud af sin søvn når den modkørende blinker som en tosset.

- Det var i hvert fald argumentet imod konceptet da jeg hørte om det
for vel 20 år siden.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
http://www.gianas-return.de/

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 20-11-11 00:36

> Det lyder jo dramatisk, men jeg læser i dagens BT, at intelligent lys
> nu også kan blænde op og ned efter behov.

Det må da være frygteligt for de her store vogn billister. Mon elektronikken
er så fint følende, at den kan se posionslyset på toppen af et førehus eller
bliver der først blændet ned når elektronikken kan se nærlyset?

Nå, men sådan er det jo med den moderne lygteføreing. Skide være med at
det blænder andre, bare man selv tror at det ser godt ud.

mvh
Henning

Fra : Perikles

Dato : 20-11-11 01:47

> [...]
>
> Hele den lange og ubeskriveligt morsomme debat vi har haft hvert år
> om, hvor og hvornår der skal blændes op og ned har fuldstændigt mistet

Men så igen hvor kedeligt er det ikke at trække vejret: ud-ind, ud-ind,
GAB!, ud-ind, ud-ind.......

Perikles

Fra : Andersen [3650]

Dato : 20-11-11 21:59

Da jeg læste subj. troede jeg lige et kort øjeblik at du ville
fortælle os du skulle skilles, og konen tog det hele ;oP
Men så tænkte jeg at så langt fra FS ville du ALDRIG gå i den
indledende tråd