Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billed kvalitet Canon EOS 600D kontra Niko~
Fra : Id

Dato : 17-11-11 21:16

Hej
Kan man sammenligne billed kvalitet på disse 2 kameraer?
Hvis jeg har forstået det ret laver Nikon lysmåling på farver og Canon
på kontrast, er det rigtig?
Hvad giver det i forskel på billed kvalitet?
Hvad er på positiv siden og hvad er negativ?
Jeg har fået alt mit grej stjålet og kan derfor vælge frit mellem Nikon
- Canon og hvad der ellers kunne være spændende

Mvh.
Hjc

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-11-11 21:23

Følgende er skrevet af Id:
> Jeg har fået alt mit grej stjålet og kan derfor vælge frit mellem
> Nikon - Canon og hvad der ellers kunne være spændende

Prøv evt at kigge i news:dk.fritid.foto.indkoeb - der er en del tråde
fra folk, der er i gang med at vælge kanera - måske nogle tips fra
disse kan bruges

Jan

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-11-11 23:49

Id wrote:
> [...]
> Jeg har fået alt mit grej stjålet og kan derfor vælge frit mellem Nikon
> - Canon og hvad der ellers kunne være spændende

Hvad havde du før? - Hvordan var du tilfreds med det? - Nok et par ting,
der er værd at tage med i betragtning.

Og når du skriver, at alt blev stjålet, betyder det så, du INTET har
tilbage såsom blitz, ekstra optik, specielt tilbehør osv.?

Hvis jeg var dig, ville jeg gå ned til den lokale fotohandler og kigge
lidt på - og ikke mindst - prøve at holde de forskellige modeller i
hånden. Hvis du nu fx. havde Canon før, så véd du nogenlunde, hvordan
den ligger i hånden, og du véd også, hvordan knapper og funktioner er
placeret, - og her er der ikke den store forskel på, om den hedder 600D,
60D osv., men hvis du vil skifte til Nikon, skal du til at 'tænke' i et
godt stykke tid, når du vil betjene kameraet - altså lære, hvordan
funktionerne ligger i forhold til dit forrige kamera...

- Og som en anden svarer dig, så er det nok mest i indkøbsgruppen, de
'tekniske nørder' holder til.

mvh. Erik Richard