Hauppage WinTV-HVR-930C-HD TV tuner på PC ~
Fra : Leif

Dato : 16-11-11 17:24

Jeg har en kollega, der har købt en Hauppage WinTV-HVR-930C-HD

Han kan dog ikke finde andet end analoge kanaler - er koblet på Yousee
i Sunds by.

Er der nogen herinde, der har en ide til, hvad han kan forsøge sig frem med
for at få de digitale med?

/Leif

Fra : emjeppesen

Dato : 16-11-11 17:35

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev:

>Er der nogen herinde, der har en ide til, hvad han kan forsøge sig frem med
>for at få de digitale med?

Jeg tror, han er nødt til at vælge.
De digitale kanaler får han uden at være tilkobolet nogen TVudbyder.

Hilsen emj

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-11-11 20:15

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> Jeg tror, han er nødt til at vælge.
> De digitale kanaler får han uden at være tilkobolet nogen TVudbyder.
>
> Hilsen emj

?? Yousee sender da både analogt og dvb-c signaler. Kun ved brug af
sidstnævnte får man alle kanalerne med.
Angående selve spørgsmålet ser det for mig ud til at problemet er, at det
nævnte kort kun understøtter mpeg2. Der kræves mpeg4 understøttelse.

Kurt

Fra : Hauge

Dato : 16-11-11 20:19

Den 16-11-2011 20:15, Kurt B. Andersen skrev:
> Angående selve spørgsmålet ser det for mig ud til at problemet er, at
> det nævnte kort kun understøtter mpeg2. Der kræves mpeg4 understøttelse.

Som har noget med softwaren at gøre, ikke hardwaren.

Mvh Hauge

Fra : Noway

Dato : 16-11-11 22:09

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Som har noget med softwaren at gøre, ikke hardwaren.
>
> Mvh Hauge

Hvorledes skal det forståes? Mener du at en modtager, som "kun" kan modtage
mpeg 2 via software kan ændres til mpeg4?
Så er der vist mange der gerne vil vide hvordan, for så er/var det jo ikke
nødvendigt, at mange måtte investere i nyt tv, da man skiftede standarden.

Kurt

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 16-11-11 23:44

Noway wrote:
> [...]
> Så er der vist mange der gerne vil vide hvordan, for så er/var det jo
> ikke nødvendigt, at mange måtte investere i nyt tv, da man skiftede

Der er tale om en tuner til pc-tilslutning. På en sådan sker
MPEG-dekodningen i software på pc'en. I tv-apparater sker
dekodningen i hardware.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Hauge

Dato : 17-11-11 05:07

Den 16-11-2011 22:09, Noway skrev:
> [...]
> Så er der vist mange der gerne vil vide hvordan, for så er/var det jo
> ikke nødvendigt, at mange måtte investere i nyt tv, da man skiftede

Bruger man den rette software, så kan de fleste kort bruges til mpeg4
eller helt andre pakningsformater.

Kortet modtager bare nogle TV-data, som sendes videre til computeren som
har et stykke software, der behandler disse data.

Kik på f.eks. på DVBViewer.

Mvh Hauge

Fra : emjeppesen

Dato : 16-11-11 22:28

Kurt B. Andersen skrev:

>?? Yousee sender da både analogt og dvb-c signaler. Kun ved brug af
>sidstnævnte får man alle kanalerne med.

Ja, det skulle man tro, men sådan er det altså ikke hos mig.
Jeg kan ikke modtage både digitale og analoge samtidig med min
TV-tuner på PC selv om jeg kobler stofanets TVsignal til.
Jeg kan endda ikke engang se alle de kanaler, jeg kan se på mit TV i
stuen, som kun kan modtage analogt TV.
TV3 kan jeg f.eks ikke modtage på PC.
Stofanet sender selvfølgelig også både analogt og digitalt.
Hilsen emj

Fra : Elmand

Dato : 17-11-11 08:50

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> [...]
> stuen, som kun kan modtage analogt TV.
> TV3 kan jeg f.eks ikke modtage på PC.
> Stofanet sender selvfølgelig også både analogt og digitalt.

Så har du fejl på dine egne kabler, støj f.eks, så nogle af de digitale
frekvenser
bliver slået ud.
Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne

Fra : emjeppesen

Dato : 17-11-11 09:06

Elmand skrev:

>Så har du fejl på dine egne kabler, støj f.eks, så nogle af de digitale
>frekvenser
>bliver slået ud.

OK, det skal jeg så ikke kunne sige.

Hilsen emj

Fra : Leif

Dato : 16-11-11 23:27

> Jeg tror, han er nødt til at vælge.
> De digitale kanaler får han uden at være tilkobolet nogen TVudbyder.
>
> Hilsen emj

Problemet er så bare at de digitale kanaler ikke vises.
Han kan selvfølgelig godt se dem på tvet........

Så signalerne er til rådighed - han kan bare ikke få dem vist.

/Leif

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-11-11 22:57

Leif wrote:

> Er der nogen herinde, der har en ide til, hvad han kan forsøge sig frem
> med for at få de digitale med?

Som regel skal der indtastes nogle oplysninger om QAM (modulation) og
symbolrate, og måske også frekvenser som skal afsøges.
<http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv-pakker/Godt_i_gang/
Find_dit_netvaerks-id.aspx>

Check brugervejledningen til det software som du benytter (hvor det skal
indtastes).

--
Jesper Lund