Endnu en lille quiz.
Fra : Henning Jensen

Dato : 14-11-11 14:53

Her sker ikke meget, så her er en lille quiz.

1. spørgsmål.
Stykket starter med lidt af "Marseillaisen", men hvad er det for musik
og hvem har komponeret?
http://youtu.be/8aKI6fElVV8

2.
Dette er en lille midi-stump af en melodi, men fra hvilket nummer?
Billedet på videoen er både vejledende men også misvisende
http://youtu.be/2eVfO3YaEDk

3. spørgsmål..
Hvad har de efterfølgende 2 stykker Danmarkshistorie tilfælles?

Her er et klip fra en klassiker med musik af Fuzzy (klik på videoen og
lyt til musikken.):
http://www.dr.dk/bonanza/search.htm?needle=en+by+i+provinsen&type=all&limit=120

Og her tillader jeg mig at bringe et lille kapitel af en fortælling fra
landet.
Om en svinebonde som er nød til at have 90 svin, for at have flere end
naboen. Det kræver evindelige tællinger og høringer og alle kneb gælder,
og julen nærmer sig.
http://youtu.be/W3tiSbqKgmo

Henning