Hyundai Sonata problemer med lys
Fra : Dannie

Dato : 14-11-11 03:32

hejsa, min Sonata fra 2009 har problemer med, at tågelys bagpå samt
det høje bremselys pludseligt ikke virker.
Jeg har prøvet at skifte sikring i boksen, men det ændrer ikke på
noget.
Det undrer mig, hvis det både er pærer i tågelys samt højt bremselys
der er gået samtidigt, men det kunne selvfølgelig være en mulighed.
Umiddelbart kan man ikke selv skifte pære på det høje bremselys,
medmindre der sidder nogen derude, som lige ved hvordan man gør?
Hvis der er nogen der har erfaring omkring problemet med lyset, så
hører jeg det også gerne.

hilsen
Dannie

Fra : alexbo

Dato : 14-11-11 11:48

"Dannie" skrev

> Det undrer mig, hvis det både er pærer i tågelys samt højt bremselys
> der er gået samtidigt, men det kunne selvfølgelig være en mulighed.

Det undrer mig du ved det er gået samtidig, kontrollerer du tågelys hver
dag?

> Umiddelbart kan man ikke selv skifte pære på det høje bremselys,
> medmindre der sidder nogen derude, som lige ved hvordan man gør?

Det muligt det er diodelys der slet ikke kan skiftes, umiddelbart findes
pæren ikke i kataloget, det kan skyldes den ikke kan skiftes.
Sonata 3 har en 21w, men din må være en 4 eller 5
http://www.pal-guide.com/

Men du kan jo starte med tågelyset, der skulle det være muligt at finde
pæren.

mvh
Alex Christensen

Fra : Dannie

Dato : 14-11-11 04:21

"alexbo" skrev

> Det undrer mig du ved det er gået samtidig, kontrollerer du tågelys hver
> dag?

Det kan du jo have ret i dårlig formulering.

> Det muligt det er diodelys der slet ikke kan skiftes, umiddelbart findes
> pæren ikke i kataloget, det kan skyldes den ikke kan skiftes.
> Sonata 3 har en 21w, men din må være en 4 eller 5

Det er en 5 jeg har, og det med man ikke kan skifte den, kan også
meget vel være rigtig. (så skal man købe en hel ny lampe)

> Men du kan jo starte med tågelyset, der skulle det være muligt at finde
> pæren.
Ja det må jeg gøre.

Tak for svarene
Hilsen
Dannie

Fra : alexbo

Dato : 14-11-11 12:39

"Dannie" <dannie.truberg@gmail.com> skrev

> Det er en 5 jeg har, og det med man ikke kan skifte den, kan også
> meget vel være rigtig. (så skal man købe en hel ny lampe)

Jeg vil foreslå du sikrer dig der kommer strøm frem inden du køber en ny
lampe, hvis det er en stationscar ville jeg mistænke ledningerne fra
karrossen til klappen, de er ofte i stykker.
Du skal forøvrigt være opmærksom på at der formentlig kun er tågebaglys i
den ene side, selv om der er plads i den anden.

mvh
Alex Christensen