tabel med automatisk bagrunds farve skifte
Fra : Sonni Jensen

Dato : 12-11-11 20:30

Jeg skal lave en oversigt over nogle annonce, og der skal være 2
annoncer i hver linie. Hvis man kigger på nedenstående eksempel
med X (farve 1) og 0 (farve 2), er der så nogen der har et
forslag?

X 0
0 X
X 0
0 X

Når jeg laver det med linier se det ud som nedenstående.

         if ($i % 2)
            {
            $color = '#F0F8FF';
            }
          else
            {
            $color = '#FFFFFF';
          }

bgcolor=$color>0</td>

Den skal lave det ud fra et mysql udtræk og præsentere det med
farve skifte.

på forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-11-11 23:35

Sonni Jensen skrev:

> [...]
> annoncer i hver linie. Hvis man kigger på nedenstående eksempel
> med X (farve 1) og 0 (farve 2), er der så nogen der har et

CSS
..unit0 { color: #ffffff; }
..unit1 { color: #f0f8ff; }

HTML/PHP:
$classes=array('unit0','unit1');
$flag=0;

LOOP:
   $flag=1-$flag;
ENDLOOP

--
Bertel

Fra : Leif Neland

Dato : 13-11-11 20:37

Den 12-11-2011 20:30, Sonni Jensen skrev:
> Jeg skal lave en oversigt over nogle annonce, og der skal være 2

> Den skal lave det ud fra et mysql udtræk og præsentere det med
> farve skifte.

Hvis du vil lave det fancy, så kan man med jQuery lave tofarvede
tabeller, hvor rækken skifter farve når cursoren er over den.

Måske kan du bruge det?

http://docs.jquery.com/Tutorials:Zebra_Striping_Made_Easy

Fra : Birger Sørensen

Dato : 14-11-11 00:08

Leif Neland udtrykte præcist:

> Hvis du vil lave det fancy, så kan man med jQuery lave tofarvede tabeller,
> hvor rækken skifter farve når cursoren er over den.

> [...]

Farver lægges på med CSS - og farven ændres med :hover
Hvad skulle være den gode grund til at bruge 132Kb overhead for at opnå
det?

Birger

http://skippersevent.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 14-11-11 00:15

Sonni Jensen har bragt dette til os:
> [...]
>           }

> bgcolor=$color>0</td>
>
> Den skal lave det ud fra et mysql udtræk og præsentere det med

Jeg bruger ikke tabeller så meget længere.
Er det ikke muligt at farvelægge tr?

CSS
..col1 { background-color : #F0F8FF; }
..col2 { background-color : #FFFFFF; }

antager noget PHP der henter resultatet af queryen
$col = 'col1';
foreach(...) { // eller hvordan du nu gør
echo '<tr class="'.$col.'">'."\n";
// udskriv td'er
$col = ($col == 'col1') ? 'col2' : 'col1';
}

Birger

http://skippersevent.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-11-11 10:24

Birger Sørensen skrev:

> Jeg bruger ikke tabeller så meget længere.
> Er det ikke muligt at farvelægge tr?

Jo, men han vil jo have farveskift internt i rækkerne.

--
Bertel

Fra : Birger Sørensen

Dato : 14-11-11 12:10

Efter mange tanker skrev Bertel Lund Hansen:

> Jo, men han vil jo have farveskift internt i rækkerne.

Jeg må se at få lært at læse indenad, så... :/

CSS
..col1 { background-color : #F0F8FF; }
..col2 { background-color : #FFFFFF; }

antager noget PHP der henter resultatet af queryen
$i = 0;
foreach(...) { // eller hvordan du nu gør
echo '<td class="'.((($i++ % 2) == 0) ? 'col1' :
'col2').'">'.$reklame.'</td>'."\n";
}

Birger

http://skippersevent.dk