Flytning af Novel 3.12 til ny server
Fra : L. Hansen

Dato : 13-08-01 15:58

Hej

Harddisken siger underlige lyde - nu skal den flyttes til ny harddisk.

Jeg har absolut INGEN kendskab til Novell Netware.

Kigger jeg på drevet via PowerQuest Drive Image vises 2 partitioner:

a) Indeholder ca. 3,8 Mb (FAT16)
b) Indeholder NetWare og fylder ca. 4000 Mb (NonDOS)

Den gamle Harddisk er på ca. 4 Gbyte. Den nye Harddisk er på 9 Gbyte.

Mine første forsøg på at flytte dem til den nye Harddisk gik slet ikke.

1. Kan der flyttes fra et FAT16 til et FAT32-drev ?
2. Kan det overhovedet flyttes ? Hvis ja - hvordan ?

Håber på hjælp - på forhånd tak.

Mvh, L. Hansen
webmaster@dancar.dk

Fra : Brian

Dato : 14-08-01 08:57

Det bedste er nok at lave et software spejl, men husk at DOS partitionen
ikke bliver spejlet over. Ellers så har du vel også en backup, hvis det går
helt galt.

/Brian

Fra : erik klausen

Dato : 14-08-01 17:46

"L. Hansen" wrote:

> [...]
>
> 1. Kan der flyttes fra et FAT16 til et FAT32-drev ?
> 2. Kan det overhovedet flyttes ? Hvis ja - hvordan ?

Den første partition er helt sikkert en DOS-partition. Den er sandsynligvis

FAT16-formatteret. Den anden partition er Novell-formatteret.

ad 1. DOS-partitionen burde kunne flyttes til en FAT32-partition. Det vil
være en god
idé at udvide den til 200-500 MB, især hvis serveren skal opgraderes til
Netware 5.

ad 2. Ja - enten ved at tage en sikkerhedskopi, eller ved at bruge et
specielt værktøj til
diskkopiering. Servermagic virker, og er lavet specielt til dette.

Med venlig hilsen
Erik Klausen