Stafetten: Fart
Fra : Ukendt

Dato : 11-11-11 12:09

Emnet for stafetten er denne gang "Fart", "Speed".... og alle afarter.

Et eksempel kunne være denne: http://www.youtube.com/watch?v=UMTU6Updfgs
En jazzudgave af Bent Fabricius-Bjerres tema til Bjergkøbing Grand Prix.

Filmen er forresten lige blevet nyrestaureret i en digital udgave, for de
der skulle være interesserede: http://www.youtube.com/watch?v=gOOUqlvqS6g

Fyr løs med overlyds- eller sneglefart.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-11-11 12:25

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> [...]
>
> Filmen er forresten lige blevet nyrestaureret i en digital udgave, for de

Fra min indre popdreng:

Within Temptation - Faster
<http://www.youtube.com/watch?v=jDJpf2mQ0w4>

Og så noget der bare går stærkt:

Jeff Loomis - Miles of Machines
<http://www.youtube.com/watch?v=7nY-XDF_Ask>

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-11-11 08:09

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Fra min indre popdreng:

> [...]

Så skal Chris Spedding da også lige pudses af igen.. Her med Motor Bikin'

http://www.youtube.com/watch?v=7Juz4W9yEYA

Og hvad med Star Generation udgaven af... Too Fast to live - Too young to
die

http://www.youtube.com/watch?v=fgskz4TFfIc

Og nå ja, igen kom vi lidt i problemer.. Det skulle have været Johnny Lee
med Gasolin'. Da denne var i restordre, skulle det så være På banen /
Derudaf med samme, men også her var de tilgængelige versioner, så ringe, så
det ville være dyrplageri... Så i stedet bliver det så Slåbrock band med
Truckdrøwe mand, Selv om den slutter lidt brat...

http://www.youtube.com/watch?v=muUAc7KqQeU

Som refusion for det, overskrider jeg kvoten, ved som bonus at også at smide
To Gears Diesella med... Også Slåbrock Band..

http://www.youtube.com/watch?v=2yjiOqpOCW4&feature=related

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-11-11 13:14

On 11-11-2011 12:08, Alex Linaa wrote:
> Emnet for stafetten er denne gang "Fart", "Speed".... og alle afarter.

Farten dræber.

"Tell Laura I Love Her" med Ray Peterson:
http://www.youtube.com/watch?v=5B1C4nSUhw8&feature=related

No one knows what happened that day
Or how his car overturned in flames
But as they pulled him from the twisted wreck
With his dying breath, they heard him say
"Tell Laura I love her"

Det nummer afkrævede et svar, og det udeblev heller ikke, her Skeeter
Davis med "Tell Tommy I Miss Him":
http://www.youtube.com/watch?v=u6BtzXRgIxw

He drove his car in that stockcar race
To win money so we could wed
He wanted so much to make me his wife
Now our love lives on though he lost his life.

Henning

Fra : P. Petersen

Dato : 11-11-11 13:44

"Alex Linaa" skrev i meddelelsen

[...]

Hej Alex.
Så blev der atter en mulighed for, at fyre Steppenwolf af igen. :)
Faster Than the Speed of Life
http://www.youtube.com/watch?v=7Jpb67dWc-M

Og måske svært, at holde pacet op ad bakke men alligevel.
Running Up That Hill med Placebo.
http://www.youtube.com/watch?v=p5wota5vQCU

Og vi slutter lige med endnu en gammel sag, fra dengang, der skulle Kul på.
Midnight Sun.
http://www.youtube.com/watch?v=gU5iiPsNNcs

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-11-11 15:04

> Emnet for stafetten er denne gang "Fart", "Speed".... og alle afarter.

Deep Purple-Speed King:
http://www.youtube.com/watch?v=w4I--kl9wbY

George Harrison-Faster:
http://www.youtube.com/watch?v=jae8Nws53q

Monty Python-I "fart" in your generel direction
http://www.youtube.com/watch?v=FWBUl7oT9sA

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-11 13:03

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Monty Python-I "fart" in your generel direction
> http://www.youtube.com/watch?v=FWBUl7oT9sA

Der har været mange gode bud, men du tager stafetten for denne fortolkning
af "fart".
Husk nu ikke at glemme det denne gang Allan ;)

Fra : ASKF

Dato : 12-11-11 13:44

Alex Linaa ytrede sig i <4ebe6070$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>
med dette:

> [...]
>af "fart".
>Husk nu ikke at glemme det denne gang Allan ;)

Jeg er vist den Allan som plejer at glemme, min navnebror som har vundet
denne gang er en del mere aktiv online end jeg.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Jan Kronsell

Dato : 11-11-11 17:27

[...]

Her er noget, der ikke går alt for stærkt. Her er A slow boat to China og
denne gang en nyere udgave med Paul McCartney
http://www.youtube.com/watch?v=raKntv51pL4

Hurtig er til gengæld jordgøgen. Her er I'm a Roadrunner med Fabulous
Wanderers
http://www.youtube.com/watch?v=ETwB3ykPd8s

Til allersidst, masser af fart her hvor Thrust SCc sætter verdnesrekord for
landkøretøjer i 1997. 1.227,7 km timen; en rekord, der endnu ikke er slået.
http://www.youtube.com/watch?v=LKQ-xj5C2m8

Jan

Fra : Carl Drud

Dato : 11-11-11 18:11

"Alex Linaa" <www.linaa.com> writes:

> Emnet for stafetten er denne gang "Fart", "Speed".... og alle afarter.

Steppenwolf - Born To Be Wild
http://www.youtube.com/watch?v=rMbATaj7Il8

--
Carl

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-11-11 18:49

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> Emnet for stafetten er denne gang "Fart", "Speed".... og alle afarter.

Her har Dirch passer temmelig meget fart på sin cykel. Kæden springer af og
så sker der noget. Folke springer for livet, når han kommer drønene:
http://www.youtube.com/watch?v=HDkStQnB0Qc

Her kører han bus: http://www.youtube.com/watch?v=LggenJ8bC34

Hilsen Åge

Fra : Martin Bak

Dato : 12-11-11 09:58

> [...]
>
> Filmen er forresten lige blevet nyrestaureret i en digital udgave, for de

Her Chopins Opus nr. 64, også kendt som minutvalsen:
http://www.youtube.com/watch?v=epnId0GCtVM

Jeg mener også at der er en dansk vise der hedder minutvisen eller noget i
den retning, måske fra en revy, men jeg kan på ingen måde finde den, hverken
via Youtube eller via Google.
--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : ASKF

Dato : 12-11-11 12:08

Martin Bak ytrede sig i <4ebe34fa$0$281$14726298@news.sunsite.dk> med
dette:

>"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

>Her Chopins Opus nr. 64, også kendt som minutvalsen:
>http://www.youtube.com/watch?v=epnId0GCtVM

Jeg kan bedre lide "versionen" af Valentina Lisitsa:
<http://www.youtube.com/watch?v=X2JCxapd5hU>

Men det er jo smag og behag ;-D

Fra : Martin Bak

Dato : 12-11-11 12:29

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dette:

> Jeg kan bedre lide "versionen" af Valentina Lisitsa:

Jeg kom på grund af minutvalsen til at bruge over en time på at se klip med
Victor Borge. Herligt med gode hjertelige grin fra morgenstunden

Fra : ASKF

Dato : 12-11-11 12:42

Martin Bak ytrede sig i <4ebe5881$0$281$14726298@news.sunsite.dk> med
dette:

>"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg kom på grund af minutvalsen til at bruge over en time på at se klip med
>Victor Borge. Herligt med gode hjertelige grin fra morgenstunden

Må tilstå at jeg aldrig har fundet VB særlig sjov, men i stedet har
moret mig gevaldigt over alle de folk han har fået til at tabe masken.

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-11-11 14:09

On 12-11-2011 09:57, Martin Bak wrote:

> Jeg mener også at der er en dansk vise der hedder minutvisen eller noget i
> den retning, måske fra en revy, men jeg kan på ingen måde finde den, hverken
> via Youtube eller via Google.

Jo, den findes som sang.
Især Barbra Streisand blev kendt for den sanglige version.
Jeg har også hørt en dansk udgave, men husker ikke hvem der sang.
http://www.youtube.com/watch?v=NQZVL9gGxi0

Henning.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-11-11 21:36

>"Martin Bak" skrev i meddelelsen
>Jeg mener også at der er en dansk vise der hedder minutvisen eller noget i
>den retning, måske fra en revy, men jeg kan på ingen måde finde den,
>hverken via Youtube eller via Google.

Linie 3 lavede en version på en af deres plader (vist deres første), måske
det er den du tænker på?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : ASKF

Dato : 12-11-11 11:54

Alex Linaa ytrede sig i <4ebd0231$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>
med dette:

> [...]
>
>Filmen er forresten lige blevet nyrestaureret i en digital udgave, for de

Jeg skyder løs med noget af det hurtigste og bedste accapella jeg
kender: Van Canto: Kings of Metal
<http://www.youtube.com/watch?v=IiESgYr35gA&feature=related>
Gammel Mannowar fan så "Other bands play, Mannowar kills!" scorer altid
højt hos mig

I den sidste halvdel af firserne, inden rave og alt det der "drug
electronic" musik kom præsentede Depeche Mode os via deres
opvarmningsband i koncerten i Valbyhallen for en ny form for electronisk
musik: "Nitzer Ebb - Let Your Body Learn"
<http://www.youtube.com/watch?v=pxt6ADTWrXk>
128 bpm (hvis jeg husker ret) - hvilket var hurtigere end daværende
"speed metal"!

Så er der selvfølgelig Smashing Pumpkins med Speed Kills
<http://www.youtube.com/watch?v=VyEfcJghyMI>

Med sneglefat kender jeg kun til doom og funeral doom!
Bedøm selv om Doom" er langsomt nok:
Shape of Despair - Angle of Distress
<http://www.youtube.com/watch?v=eBqxN_tyC80>

For nye lyttere står tiden enten stille eller forsvinder for hurtigt når
jeg spiller:
Shaman - Shamaniac: <http://www.youtube.com/watch?v=xZlSgTpwf0c>
og
Einstürzende Neubauten: Halber Mench pladen hvor dette er fra:
Der Tod ist ein Dandy <http://www.youtube.com/watch?v=tPF0zc3_jPo>

En fyr jeg mødte i en bar ville høre hvad jeg lyttede på min Walkman og
jeg havde Einstürzende Neubauten -- "Strategies Against Architeckture
II" på, Side 1 og det han hørte var starten på Z.N.S....
<http://www.youtube.com/watch?v=zUHCl4TUdTA>

Troede han ville smile og sige tak det var ikke lige noget for ham.
Han spurgte i stedet til hvem det var og om jeg kunne levere en kopi til
ham
I dag ca. 20 år senere er han en af mine bedste venner

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-11-11 21:34

>"Alex Linaa" skrev i meddelelsen
>Emnet for stafetten er denne gang "Fart", "Speed".... og alle afarter.

AC/DC med "Highway To Hell"
http://www.youtube.com/watch?v=3axDrXcx0Og
hvor der hverken er stopskilte eller fartbegrænsninger

Tracy Chapman med "Fast Car"
http://www.youtube.com/watch?v=Orv_F2HV4gk

Og til sidst, Bossen med "Racing In The Street"
http://www.youtube.com/watch?v=L_XilxdwTgc&feature=related

--
Mvh Per