Hvilket band? Inspireret af jugoslavisk fo~
Fra : Lars Kongshøj

Dato : 09-11-11 17:53

Jeg har mistet min youtube-favoritliste da youtube har fundet det smart
at slette alle ikke youtube-konti.

Jeg har glemt navnet på et nutidigt band af unge vistnok mest/kun fyre,
der spiller musik inspireret af jugoslavisk folkemusik.

Nogen, der har et bud?

Mvh. Lars

Fra : ASKF

Dato : 12-11-11 12:38

Lars Kongshøj ytrede sig i <4ebaafe1$0$294$14726298@news.sunsite.dk> med
dette:

> [...]
>
>Jeg har glemt navnet på et nutidigt band af unge vistnok mest/kun fyre,
>der spiller musik inspireret af jugoslavisk folkemusik.

Hvad var dit "gamle navn", der er jo googles cache og archivex.org så
helt umuligt er det nok ikke at finde dine links.

Hvilken genre ligger bandet i?
Helt i orden du skriver flere genre på listen, for hvordan
genrebestemmer man et band som In Exstremo:
<http://www.youtube.com/watch?v=5c4MhVz4_Yo>
Germana, Haggard eller nogen af de mange andre som har spillet samme
folke sang "Herr Mannerlig"?

Alle spiller de noget i anden stil "normalt".
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-11-11 13:51

"Lars Kongshøj" <lars_kongshoj@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har glemt navnet på et nutidigt band af unge vistnok mest/kun fyre,
> der spiller musik inspireret af jugoslavisk folkemusik.
>
> Nogen, der har et bud?

Næhhh... Og nu ved jeg heller ikke om du mener "folkelig" musik, når du
skriver "folkemusik". I prøjsien er "folkemusik" som faktisk betegnelsen for
det vi her til lands forstår ved "slagermusik".

Men jeg synes lige du skal tjekke den her ud. Det er en Jugoslavisk
(Slovensk) gruppe, med ene dame-mennesker. Det er den nok mest
populære jugoslaviske gruppe med folkelig musik.

Den her sang er nice: http://www.youtube.com/watch?v=j-Uburqc-PQ

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-11-11 13:55

meddelelsen news:4ebe6b99$0$293$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> (Slovensk) gruppe, med ene dame-mennesker. Det er den nok mest
> populære jugoslaviske gruppe med folkelig musik.

Og her er TRAKTOR POLKA:
http://www.youtube.com/watch?v=uozqaUmISVI&feature=related

Hahahaa

Hilsen Åge

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 12-11-11 14:15

On 09-11-2011 17:52, Lars Kongshøj wrote:
> Jeg har mistet min youtube-favoritliste da youtube har fundet det smart
> at slette alle ikke youtube-konti.

Rettelse: det jeg mente var slette alle ikke gmail-tilknyttede konti.

Men det er lykkedes mig at hacke mig ind igen, det viste sig at
youtube-kontoen var tilknyttet en gammel gmail-konto, oprettet til et
konkret projekt, men som jeg ikke bruger mere.

> Jeg har glemt navnet på et nutidigt band af unge vistnok mest/kun fyre,
> der spiller musik inspireret af jugoslavisk folkemusik.

Endnu en rettelse: Det er et serbisk band, "Orthodox Celts", som spiller
irsk-inspireret folk. Kan anbefales:

http://www.youtube.com/watch?v=HEt2XdN_TbQ

/Lars