Stafetten: Dommedag
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-11-11 10:07

I anledning af at en lille klippe på 400 meter strejfer
forbi Jorden i måneafstand i aften/nat, synes jeg at
"Dommedag" må være et godt tema for stafetten.

Mon ikke der er lavet en del musik om større eller
mindre kosmiske hændelser?

Mit eksempel er ikke helt så farligt som Dommedag.
Det er nummeret "Cosmic Messenger" med violinisten
Jean-Luc Ponty. Han har spillet med Frank Zappa, hvor
han lavede mange fantastiske soloer på elektrisk violin.

Her fra hans egen LP fra 1978: "Cosmic Messenger":
http://www.youtube.com/watch?v=d8dsCTTTsqY

--
Herluf :·)

»... Det var nyhederne fra "Radio Dommedag".
Lyt til os igen, *hvis* klokken bliver 14.«

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 08-11-11 10:52

Chris de Burgh - Don't Pay The Ferryman
http://www.youtube.com/watch?v=8kNwvIEQsg0

Spanish Train by Chris de Burgh
http://www.youtube.com/watch?v=7yKVhbIBgso
(Iøvrigt en fin "hjemmelavet" video)

VH Pernille

Fra : Jan Kronsell

Dato : 08-11-11 16:54

"Herluf Holdt, 3140" skrev i meddelelsen

[...]

En god gammel: Eve of Destruction med Barry McGuire
http://www.youtube.com/watch?v=ntLsElbW9Xo

og en endnu ældre. Tom Lehrer med We will all go together
http://www.youtube.com/watch?v=frAEmhqdLFs

Og en anden variation over samme tema: Johhny Cash med When the man comes
around.
http://www.youtube.com/watch?v=k5dYxX-PNno&feature=related

Jan

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-11-11 10:03

Jan Kronsell skrev:

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=frAEmhqdLFs
>
> Og en anden variation over samme tema: Johhny Cash med When

Jan, du overtager stafetten for de tre rigtig gode forslag.

Her er tre af versene fra Johnny Cash-sangen:

Hear the trumpets, hear the pipers
One hundred million angels singing
Multitudes are marching to the big kettledrum
Voices calling, voices crying
Some are born and some are dying
It's Alpha and Omega's kingdom come

And the whirlwind is in the thorn tree
The virgins are all trimming their wicks
The whirlwind is in the thorn tree
It's hard for thee to kick against the pricks

Till Armageddon no shalam, no shalom
Then the father hen will call his chickens home
The wise man will bow down before the throne
And at His feet they'll cast their golden crowns
When the Man comes around

--
Herluf :·)

Fra : Jan Kronsell

Dato : 09-11-11 16:53

Jan, du overtager stafetten for de tre rigtig gode forslag.

Tak for stafetten. Jeg lægger hjernen i blød og kommer op meed noget, enten
senere i aften eller i morgen.

Hilsen
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-11 19:59

>I anledning af at en lille klippe på 400 meter strejfer
> forbi Jorden i måneafstand i aften/nat, synes jeg at
> "Dommedag" må være et godt tema for stafetten.

Kun en enkelt fra mig, nemlig Aeromith's flotte nummer "I Don't Want To Miss
A Thing":
http://www.youtube.com/watch?v=oR68oAtWY-c

Og ja, den falder i kategorien, i og med det er temaet fra filmen Armageddon
;)

Gad egentlig vide om ikke dette kunne være et bud på et nummer, som ingen
kan finde noget negativt at sige om, uasnet om man er til rock, country
eller schlager?

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-11-11 20:32

On 08-11-2011 10:07, Herluf Holdt, 3140 wrote:

> "Dommedag" må være et godt tema for stafetten.

Wagner, "Ragnarok", akt 3, slutningen af scene 2, "Siegfried's
Trauermarsch":
http://www.youtube.com/watch?v=jC-pA81QxGs&feature=related

Kort herefter ridder Brynhilde ind i flammerne, Rhinen's bredder
oversvømmes, og guderne og Valhalla forsvinder i fortabelsens mørke.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-11-11 22:40

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i meddelelsen
>I anledning af at en lille klippe på 400 meter strejfer
> forbi Jorden i måneafstand i aften/nat, synes jeg at
> "Dommedag" må være et godt tema for stafetten.

RO PÅ - RO PÅ -
Fald ned. Der er jo ikke sket noget endnu. Slap af. Det er jo ikke sikkert
der sker noget. Så dramatisk er det vel heller ikke.,

Jorden drejer trods alt stadig rundt.
SÅ KØL NED - KØL NED.

Ulla Pia hjælper os med at afdramatisere den højspændte situation:

JORDEN DREJER STADIG RUNDT,
www.youtube.com/watch?v=4-rrU8brh8M

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-11-11 22:46

meddelelsen news:4eb9a1b5$0$293$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ulla Pia hjælper os med at afdramatisere den højspændte situation:
>
> JORDEN DREJER STADIG RUNDT,

Og det siger Gry forøvrigt også:

Kloden drejer, alting hopper op på Gry:
http://www.youtube.com/watch?v=_fnQxyViJNQ&feature=related

Så slap dog af og vær ikke så pessimistisk.

Lad os dog tage en dukkert inden det bliver for koldt skråstreg køligt - og
falde ned HAHAHAH på jorden.
http://www.youtube.com/watch?v=ra2Z9h3QwFY&feature=related

Hilsen Åge