Nem,Hurtig,God Madplan!
Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 08-11-11 03:02

Fandt den her hos REMA:
http://www.rema1000.dk/Madplanen.aspx

Vælg opskrifter, eller tryk på "Vælg tilfældige" en varieret madplan
for
ugen bliver lavet, print opskrifter og indkøbsliste ud!

Der er 4 hovedmenuer , "En kok´s hverdagsmad","Den klassiske","Kloden
rundt","Den Sunde"

Opskrifterne er nemme at følge og fylder ikke meget, og man kan printe
en indkøbsliste og
opskrifter ud!

7 opskrifter valgt tilfældigt og 1 indkøbsliste!

(jeg syntes den er rigtigt godt lavet! Det ville være rart med lidt
flere valgmuligheder,
feks. fravælge svinekød, vælge antallet af opskrifter fra
hovedmenuerne
feks. 4xsunde,2xklassiske,1xkloden rundt og derefter "vælge
tilfældigt"
ud fra de kriterier for en hel uge!

Og også vælge om opskriften er til en,to eller fire personer ville
være rart(påvirker indkøbslisten!)

Krydspost: dk.kultur.mad+drikke,dk.videnskab.psykologi

Sane Peter

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 08-11-11 03:29

On 8 Nov., 11:01, Peter Nicolaysen <peternicolay...@gmail.com> wrote:
> [...]
> være rart(påvirker indkøbslisten!)
>
> Krydspost: dk.kultur.mad+drikke,dk.videnskab.psykologi

Det ville være rart hvis at Fakta også havde en, så kunne man
alternere mellem dem,
1 uge et sted, 1 uge det andet!

Sane Peter

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 08-11-11 04:00

On 8 Nov., 11:29, Peter Nicolaysen <peternicolay...@gmail.com> wrote:

> Det ville være rart hvis at Fakta også havde en, så kunne man
> alternere mellem dem, 1 uge et sted, 1 uge det andet!
>
> Sane Peter

Jeg vil have en Asimo eller lignende stående ude i køkkenet tilsluttet
et stik, gå igang klokken 17:00
tage råvare ud af en kumme-fryser/køleskab, tage køkken redskaber ud
af opvaskemaskinen
og lavtstående skabe,tilberede maden, desinficere med en spraydåse
Dettotal(eller hvad det hedder)
sætte redskaberne i opvaskeren og starte den, hver dag året rundt!

Det er begyndt at ligne noget er det ikke?

Trænet/Programmeret på alle opskrifterne i sådan en madplan, man skal
kun hente råvare/købe ind!
Det hele er software, man kunne bare nøjes med at få en indkøbsliste
om ugen!

Den kan spille trommer, server og lave drinks allerede!

Sane Peter

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 08-11-11 04:19

On 8 Nov., 12:00, Peter Nicolaysen <peternicolay...@gmail.com> wrote:

> [...]
> man kunne bare nøjes med at få en indkøbsliste om ugen!
>
> Den kan spille trommer, server og lave drinks allerede!

Så kan den stå ude i køkkenet i dens opvaskemaskine/mini
brusekakabine,
med indbygget 200liters fryser/køleskab!

Og 5 års garanti og medfølgende food processor med 20-50 dele!
(til at tage med i opvaskeren)

Sane Peter

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 08-11-11 04:30

On 8 Nov., 12:19, Peter Nicolaysen <peternicolay...@gmail.com> wrote:

> [...]
> brusekakabine,
> med indbygget 200liters fryser/køleskab!
>
> Og 5 års garanti og medfølgende food processor med 20-50 dele!

Og folk de finser af grin, fordi den bruger 1 minut på en gulerod
eller lignende, lige indtil
der står varieret sund mad fra en madplan som overstående, lavet af
friske/gode råvare
på bordet hver dag klokken 17, og bordet bliver ryddet hver dag
klokken 18,
for alle de ting der er tilbage af dem der blev placeret klokken 17!
Opvaskemaskinen tømt, og ting placeret i lavtstående skabe,
Hver eneste dag året rundt!

Det er software og en industri/privat robot

Og hvis folk kun skal købe råvare og placere dem i køleskabet!
Der er så meget sundhed og livskvalitet at hente!

Sane Peter

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 08-11-11 05:29

On 8 Nov., 12:30, Peter Nicolaysen <peternicolay...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Og hvis folk kun skal købe råvare og placere dem i køleskabet!
> Der er så meget sundhed og livskvalitet at hente!

Den kommer til at have "sit eget" skab ud i køkkenet, til tallerkner
og bestik,
fad osv. som folk ikke rør ved, og et backup sted at tage ting
fra(daglig brug kopper tallerkner skab),
eller stå og hyle!

Medfølgende køle/fryse skab og opvaske maskine bruser, det bliver
næsten nødt til at være sådan,
og så en madplan folk selv kan justere som overstående, og en
indkøbsliste som folk selv køber ind efter,

Jeg tror ikke på at det med en indkøbskasse og betalingskort/
mobiltelefon kommer til at virke til hverdag,
kun i nødstilfælde!

På den anden side, hvis det kun er 100meter, og den først betaler når
tingene på listen er i kassen!
(ellers stjæler folk fra den!)

Sane Peter

Og opvaskemaskine/mini-bruser/køle/fryser er låst og kan kun åbnes
udefra smartcard,usbnøgle eller lignende,
udover Asimo som har adgang til at hente vare ud til madlavning, der
burde egentlig ogsa være plads til
bestik,tallerkner osv... til fem personer, så den ikke bruger
skabsplads i køkkenet!

Krydderi stående sammen med tallerkner i den, 3 pander,3 gryder!

Altsammen i kumme fryser størrelse!

Sane Peter

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 08-11-11 06:35

> [...]
>
> Og hvis folk kun skal købe råvare og placere dem i køleskabet!
> Der er så meget sundhed og livskvalitet at hente!

Beholdere til Ris,Hvede Mel,Rug Mel, Solsikke,Raps og Oliven Olie,
Sukker, to af hver, der passer i opvaskemaskinen,
Og et lille vandrensings anlæg som det danpure laver,
kulfilter,membran og uv-belysning, ultrakompakt, indbygget
kalkfjerner!

Pasta kan produceres, kartofler er råvare!

Og en touch screen!(madplan,indkøbs liste,indehold af fødevare)

plast skuffer i køle/frys til at komme i opvaskeren, plads til en uges
råvare, frugt/grønt(porre gulerødder/kartofler osv.)
måske endda en tendens til(software/madplan) at mel/ris/olie/sukker er
brugt inden 3-6 måneder, så det aldrig
står i længere tid end et halvt år!

Råvare til at bage rugbrød og franskbrød hver dag(morgen klokken 5?),
lave medisterpølse af indkøbt kød med food processor og syntetisk tarm
til at smide i kumme fryser ect ect...... det bliver sådan noget i den
retning!

Kalkun og Kylling medister!

Ovn og Komfur renset hver dag,
med den præcision kun teknologi kan!

Billig Composit materiale fra producenten som folk erstatter med
Titanium Composit dele fra en 3d printer?

Sane Peter