Vinterprojekt dette er mit :)
Fra : Ukendt

Dato : 07-11-11 15:55

Hejsa i hulen :)

Tænkte vil da lige dele mit vinter projekt med gruppen.

Renovering af:
Forgaffel.
Lejer
Nye Fjeder
Nye Pak dåser

Begge hjul.
Nye lejer og støv kappe

bremser for og bag.
Nye HEL armeret bremse slanger.
Nye semmeringe/pakinger.
Nye skiverfor/bag
Nye bremsebakker
Ny Bremse væske

Alle stumper er købt hos Wemoto i england
Besparelse ca. 2500

Bagdæmper.
Udskifing af Dæmper ( er lavet)
Købt her her på NG (Takker for et kanon tilbud)

Udskifting.
Nye Dæk ( fået tilbud 2 x BT45 med montering og ventiler og
afbalancering)
2200 Dkr.

Motor Olie

Plus hvad der måtte dukke op af små ting :)

Skal stå klar til næste Sæson.
Nordkap er målet, næste år :)

Mvh.
Poul-M Olsen
CBX750F 88" ( under Renovering)
VF750 87" ( Til låns )

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-11-11 20:09

Poul-Martin Olsen wrote:
> Plus hvad der måtte dukke op af små ting :)

Hah, du er heldig...

Jeg skal have købt og monteret nye cylindre+stempler og en krumtap ;)
(Og lidt småting)

// Hans
--
Veteranskrammel fra USSR.

Fra : Per V. Misser

Dato : 07-11-11 22:50

Hej!
"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse >> Plus
hvad der måtte dukke op af små ting :)

> Hah, du er heldig...
> Jeg skal have købt og monteret nye cylindre+stempler og en krumtap ;)
> [...]

Såså Hans
Manden har en HONDA! Han når helt sikkert til Nordkap efter minimalt
udskiftning af sliddele
--
Per V. Misser
CX500E 82

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-11 06:25

Hej
På min Blackbird mente jeg ikke der var noget andet end
et sæt dæk og olie + filter, men der skal også lige kontroleres
ventiler og skiftes forgafelolie og bremsevæske.
Ja og så kan jeg jo nok ikke lade være med at rense
stemplerne i kalibrene.
På min baneged har jeg lige afmonteret motoren.
Den skal lige hæves lidt i kompretionen og have fjernet
balanceakselen, kommer nok til lige at få knasterne
slebet om til en mere frisk profil.
Ja, så faldt jeg over en anden udstødning og en slipperkobling
+ nogle fine alu tragte til indsugningen.
Hygge PD CBR 1100t + CBR1000rr

Fra : Leif

Dato : 07-11-11 22:46

"Poul-Martin Olsen" <bytes.dksnapelAgmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> 2200 Dkr.
>
> Motor Olie
>
> Plus hvad der måtte dukke op af små ting :)

Hmm på en måde kan jeg godt slå den, har flg. stående
til total-renovering:

3 alm. Puch Maxier med kickstarter '88,
1 stk. 2-gears Puch Maxi med affjedring '90,
1 stk. 3-gears SCO årgang 1973

samt kronen: BSA B40 1968 Militærmaskine

Bliver der så tid til overs venter der en større samling
B&O modeller: Beomastere af regnestoksmodellerne
3000, 4000, 4400 samt den gode gamle 5000 serie
div. grammofoner, spolebåndoptagere samt højtalere....
Alt i alt en frygtelig masse lodninger, elektrolytter og
trimpotmetre at gennemgå...

Så håbet om en rigtig lang snefuld vinter har jeg stadig...

Mvh, Leif

Fra : Per V. Misser

Dato : 07-11-11 23:02

Hej Leif

> [...]
> trimpotmetre at gennemgå...
>

> Så håbet om en rigtig lang snefuld vinter har jeg stadig...

Jeg har en Beomaster 4400 stående. Den virker, men bliver efter nogen tids
brug meget varm ved strømforsyningen. Jeg tør ikke bruge den, og vil ikke
sende den på værksted. Men B&O er jo ikke noget man smider væk.
Den er din til foræring, hvis du er interesseret.
--
Venlig hilsen
Per V. Misser

Fra : Leif

Dato : 08-11-11 19:38

"Per V. Misser" <per_misser@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> noget man smider væk.
> Den er din til foræring, hvis du er interesseret.

Så absolut - hvordan får jeg fingrene i den?

Vi kan tage resten via lp@siemens.com

Mvh, Leif (7330)