Hvilken er jeres danske favoritsang?
Fra : Michel Sanomi

Dato : 06-11-11 02:29

Her er mit bud:

Trine Dyrholm: Avenuen - http://www.youtube.com/watch?v=CLIBfRNmBZk

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-11-11 09:58

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:4cf0abcd-7f21-40ac-8fd7-25261454d4ae@ht6g2000vbb.googlegroups.com...
> Her er mit bud:
>
> Trine Dyrholm: Avenuen - http://www.youtube.com/watch?v=CLIBfRNmBZk

Der er så mange gode.

En af de bedste sange jeg nogensinde har hørt er: EN LILLEBITTE TÅRE DER
FALDT. Jeg husker da den kom i starten af 70-erne, hvor jeg som 15-17 årig
lige havde fået spolebåndoptager.
Jeg kørte båndet om og om og om igen, så mit spolebånd blev voldsomt slidt.

Tralalala Suzi er jo også altid nice:
http://www.youtube.com/watch?v=WH1_BxuUF3I

..........ligesom Belindas danske søster, som forøvrigt hedder ogaå hedder
Suzi. Hun smiler altid så wældigt:
http://www.youtube.com/watch?v=pJLymVLNXQc

En af de bedre er også SKAL VI PLUKKE JORDBÆR I MIN HAVE.
Her på svensk: http://www.youtube.com/watch?v=plDKLyStwT4&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-11-11 10:05

meddelelsen news:4eb64c32$0$283$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> lige havde fået spolebåndoptager.
> Jeg kørte båndet om og om og om igen, så mit spolebånd blev voldsomt

HOV! / vi skal da høre den
http://www.youtube.com/watch?v=Gr1M4oIwFeA&feature=related

Hallo! / jeg vidste da ikke at den ogs[ at den kom allerede i 1962, med fru
Klitg[rd> http://www.youtube.com/watch?v=V8UCFY1HAJs

Jeg synes nu den med Bj';rn er med okay

Hilsen {ge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-11-11 10:09

meddelelsen news:4eb64dce$0$301$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=Gr1M4oIwFeA&feature=related
>
> Hallo! / jeg vidste da ikke at den ogs[ at den kom allerede i 1962, med

Halløjsa da. Det var da noget mærkeligt negersprog min computer kom til at
skrive. Vi tager det om igen.

CITAT OM IGEN

CITAT SLUT

Hilsen Åge

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-11-11 12:13

"Michel Sanomi" skrev i meddelelsen

Her er mit bud:

Trine Dyrholm: Avenuen - http://www.youtube.com/watch?v=CLIBfRNmBZk

Mange hilsner
Michel

Det er fuldstændigt umuligt at sige, hvad der er den bedste, men en som jeg
holder meget af er Rose med Erik Grip.
http://www.youtube.com/watch?v=z9h8yxPs6lE

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-11-11 12:32

On 06-11-2011 09:29, Michel Sanomi wrote:

> Trine Dyrholm: Avenuen - http://www.youtube.com/watch?v=CLIBfRNmBZk

Er den dansk?
Jeg har altid bildt mig ind at det var en af Robert Maxwell's melodier,
som man har taget sig visse friheder med?
http://www.youtube.com/watch?v=uwjTq3kIuzc

Henning:

Fra : ASKF

Dato : 06-11-11 15:37

Henning Jensen ytrede sig i <4eb67046$0$290$14726298@news.sunsite.dk>
med dette:

>Er den dansk?
>Jeg har altid bildt mig ind at det var en af Robert Maxwell's melodier,
>som man har taget sig visse friheder med?
>http://www.youtube.com/watch?v=uwjTq3kIuzc

Det var desværre en af de plader jeg måtte skille mig af med, da valget
for mig stod mellem en god ny pick-up + 30x45rpm eller kamp for at få
den gamle afspiller til at virke igen.

Tuba og trompet er bare fantastiske....

Du har vel ikke hele 78'er pladen og kan indspille B-siden?
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-11-11 16:31

On 06-11-2011 15:36, ASKF wrote:

> Du har vel ikke hele 78'er pladen og kan indspille B-siden?

Jeg er ked af at skuffe dig.
Jeg forærede de fleste af mine singler og ep'er væk engang omkring 80.
Dengang forstillede jeg mig slet ikke, at de kunne blive aktuelle igen.

Jeg beholdt alle 78'erne, men denne har jeg aldrig haft på en 78'er, men
derimod genindspilningen på en single. Men ikke på det linkede
plademærke, men på et af de almindelige pladeselskaber, Tono måske? Rød
eller brun etiket.
B-siden på min single var denne: "Mexican Hop". Men jeg ved ikke om det
også var dette nummer, som var b-siden på den oprindelige 78'er.
http://www.youtube.com/watch?v=UbUFY80la8g

Henning

Fra : ASKF

Dato : 06-11-11 23:52

Henning Jensen ytrede sig i <4eb6a830$0$286$14726298@news.sunsite.dk>
med dette:

> [...]
>B-siden på min single var denne: "Mexican Hop". Men jeg ved ikke om det
>også var dette nummer, som var b-siden på den oprindelige 78'er.

Det var det glade polka nummer jeg husker.

Jeg kan bare ikke gøre andet end at komme i godt humør når jeg hører det

Fantastisk - troede aldrig jeg skulle høre det igen, er nærmest lykkelig
nu

Fra : ASKF

Dato : 06-11-11 15:41

Michel Sanomi ytrede sig i
<4cf0abcd-7f21-40ac-8fd7-25261454d4ae@ht6g2000vbb.googlegroups.com> med
dette:

>Her er mit bud:
>
>Trine Dyrholm: Avenuen - http://www.youtube.com/watch?v=CLIBfRNmBZk

Den halter længe efter Otto (To lys):
http://www.youtube.com/watch?v=ZHZWJsT19jU>

Det bigband han har med, gør det bare så meget flottere...

Fra : ASKF

Dato : 06-11-11 15:53

ASKF ytrede sig i <5u6db7h6g5mahb909sjpo04dtjjbbish8e@4ax.com> med
dette:

> [...]
>
>Den halter længe efter Otto (To lys):
>http://www.youtube.com/watch?v=ZHZWJsT19jU>
>
>Det bigband han har med, gør det bare så meget flottere...

Ligt sygt at jeg kunne huske det nummer med Otto og versionen, uden at
lytte til det....

Jeg lyttedede til "Best Funeral Doom Metal":
<http://www.youtube.com/watch?v=CZawSzt6US4>, mens jeg skrev og fandt
nummeret

Den kommentar som har fået flest "I like" er "Satan is afraid about that
people".

Pæn kontrast ikke?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-11-11 10:17

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Her er mit bud:
>
> Trine Dyrholm: Avenuen - http://www.youtube.com/watch?v=CLIBfRNmBZk
>
> Mange hilsner
> Michel

En smuk sang, men nu har du jo brugt den

Så må jeg jo finde en anden... Om det ligefrem er " Den Bedste " er nok
tvivlsomt... Men den vil bestemt ikke være den første der ville blive
sorteret fra... Så her er så mit bud... Helge Engelbrecht med Du kom med alt
det, der var dig.

http://www.youtube.com/watch?v=IaM95k_aypc

M.V.H....Benny..

Fra : Bo

Dato : 07-11-11 11:27

Her er nogle af mine farvoritter...Flotte numre fra nogle dejlige damer..
Bare creme til øregangene

Søs Fenger
http://www.youtube.com/watch?v=Rc38RXJQQr0

Lis Sørensen