99% Chokolade
Fra : Lars Kongshøj

Dato : 06-11-11 21:14

Er der nogen, der ved om man kan købe 99% chokolade i sted i København?

Mvh. Lars

Fra : Erik Olsen

Dato : 06-11-11 21:20

Lars Kongshøj wrote:
> Er der nogen, der ved om man kan købe 99% chokolade i sted i
> København?

Mener du chokolade med 99 % kakao?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Preben

Dato : 06-11-11 21:28

Den 06.11.2011 kl. 21:19 skrev Erik Olsen <erik.olsen@ishoejby.dk>:

> Mener du chokolade med 99 % kakao?

Hvordan kommer du dog på den tanke?

--
mvh/Preben

Fra : Erik Olsen

Dato : 06-11-11 22:28

Preben wrote:

> Hvordan kommer du dog på den tanke?

"Jeg har også ved flere lejligheder oplevet at servere en chokolade med
99 % kakaoindhold for bekendte. Denne chokolade er tilnærmelsesvis
uspiselig for langt de fleste mennesker, og når folk får den serveret,
kan man ligefrem se smerten i deres øjne. Når jeg spørger, hvad de synes
om chokoladen, har jeg flere gange oplevet, at folk skæver til
etiketten, hvor der med stor skrift står "99 % ", hvorefter de forsikrer
mig om, at de synes, den er fremragende."

http://chocoholic.dk/artikler/kakaoprocenten%20om%20paa%20bagsiden.pdf

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Max

Dato : 06-11-11 22:40

Erik Olsen wrote:

> "Jeg har også ved flere lejligheder oplevet at servere en chokolade
> med 99 % kakaoindhold for bekendte. Denne chokolade er tilnærmelsesvis

Det er jo heller ikke chokolade, det er jo hårdt sammenpresset kakaopulver.
Chokolade laves af kakao, fedt og sukker, og skal indeholde en del af disse
dele for at smage godt, chokoladens kvalitet afgøres ikke af
kakaoindholdet..

Men den chokolade med 99% kakaoindhold har jo den fordel at man har
rimelig styr på hvad man putter i sine kager, sin mad og den varme
chokolade.

Max

Fra : Ivar

Dato : 06-11-11 22:49

Max skrev:

> Men den chokolade med 99% kakaoindhold har jo den fordel at man har
> rimelig styr på hvad man putter i sine kager, sin mad og den varme chokolade.

Det kan jeg ikke rigtigt se logikken i. Ville det også være
lettere, hvis mel og sukker skulle skæres ud?

Fra : Max

Dato : 06-11-11 22:51

Hej Ivar

> Det kan jeg ikke rigtigt se logikken i. Ville det også være
> lettere, hvis mel og sukker skulle skæres ud?

Jeg forstår ikke hvad du mener.

Max

Fra : Ivar

Dato : 06-11-11 22:56

Max skrev:

> Jeg forstår ikke hvad du mener.

Det kan være jeg misforstår dig. Da 99% chokolade reelt er det
samme som kakaopulver, bruger man det vel som erstatning for
kakaopulver.

Fra : Max

Dato : 06-11-11 23:06

Hej Ivar

> Det kan være jeg misforstår dig. Da 99% chokolade reelt er det
> samme som kakaopulver, bruger man det vel som erstatning for
> kakaopulver.

Jeg tror jeg forstår dig nu. Ja, man kan bruge den som erstatning
og forskellen er begrænset, dog syntes jeg at kakao har det med at
svine og syntes det er nemmere at bruge pladechokoladen.
Og så har f.eks. min muskovadosukker det også med at gå over
i fast form når jeg har den liggende længe :)

Max

Fra : Ivar

Dato : 06-11-11 22:42

Erik Olsen skrev:

> hvorefter de forsikrer mig om, at de synes, den er fremragende."

Det kan bedst beskrives som ren kakaopulver i fast form.

Ivar Magnusson

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 06-11-11 23:54

Den 06/11/11 21.27, Preben skrev:

> Hvordan kommer du dog på den tanke?

Ikke for at spise den, men til brug i varm chokolade og desserter.

Men det er rigtigt som Erik skriver, den er tilnærmelsesvist uspiselig
uforarbejdet.

Mvh. Lars

Fra : Max

Dato : 06-11-11 22:12

Hej Lars

> Er der nogen, der ved om man kan købe 99% chokolade i sted i

Lindt's burde være til at finde hos de mere velassorterede forretninger.

Men ellers er det nok nemmere at finde noget Valrhona Kakao.

Max

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 07-11-11 11:46

Den 06/11/11 22.12, Max skrev:
> Hej Lars

> Lindt's burde være til at finde hos de mere velassorterede forretninger.
>
> Men ellers er det nok nemmere at finde noget Valrhona Kakao.

Jeg må ud at se på nogle af de mere velassorterede forretninger i Indre
By så. Jeg har ikke set det i nogen af supermarkedskæderne.

Mvh. Lars