Uploade indhold fra downloadet fil i Gravi~
Fra : PSS

Dato : 05-11-11 13:43

Så er den gal med mig igen

www.fagligt.net går kursister ind og evaluerer. I evalueringen
tager de stilling til om de samtidig vil være medlem af
Tværfagligt Forum.

Når evalueringen er overstået, importer jeg filen ned på
computeren fra Gravity Forms, og fjerner dem der ikke har sagt ja
til at være medlem.

Når jeg vil gemme filen som xml vil Excelle ikke lade mig gøre
det, der skrives der ikke er nogen tilknytning.

Det er flere hundrede medlemmer jeg sidder og lægger ind manuelt
og er ved at give mig grå hår, da det tager meget tid.

Jeg har to spørgsmål:

1. Hvordan gemmer jeg downloadet fil, så jeg kan uploade som xml?
2. Kan evalueringsskemaet kodes, så de der sætter kryds i at
ville indmelde sig, automatisk bliver lagt over i medlemslisten?

Mange venlige hilsner

Poul

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 08-11-11 13:07

On 05-11-2011 13:42, PSS wrote:
> [...]
>
> Når evalueringen er overstået, importer jeg filen ned på
> computeren fra Gravity Forms, og fjerner dem der ikke har sagt ja

Hvilken type fil downloader du fra Gravity Form (kan forstå det er et
addon til wordpress)

> Når jeg vil gemme filen som xml vil Excelle ikke lade mig gøre
> det, der skrives der ikke er nogen tilknytning.

Hvis det er en XML fil du downloader fra gravity, er Excel ikke det
rigtige (imo) program et bruge.

Jeg ville nok vælge et program der er lavet til XML filer istedet. (det
billigste (= gratis) er nok et tekstbaseret med farve koder (Notepad++
kunne være et af dem)

Et af betalingsprogrammerne til XML kunne fx. være Altova XML Editor,
men da XML egentlig bare er ganske alm. tekst, som dog er struktureret,
så findes der næsten en million forskellige programmer til dette - men
Excel er nok ikke det rigtige program at bruge.

> Det er flere hundrede medlemmer jeg sidder og lægger ind manuelt
> og er ved at give mig grå hår, da det tager meget tid.

Hvor ligger du dem ind henne?

> Jeg har to spørgsmål:
>
> 1. Hvordan gemmer jeg downloadet fil, så jeg kan uploade som xml?

Som sagt ovenstående, skal næsten besvares først før dette giver mening.

> 2. Kan evalueringsskemaet kodes, så de der sætter kryds i at
> ville indmelde sig, automatisk bliver lagt over i medlemslisten?

Måske, men vi kender jo ikke rigtig den medlemsliste, hvordan den er
lavet osv.

Hvis din medlemsliste er i Excel, så kunne du overveje måske at flytte
det fra et excel ark og over i en database.

Man kan også lade PHP skrive til en Excel fil, men det kan være noget
omstændigt, da du skal uploade excel filen først, også skal du lige
tjekke at hver eneste medlem er korrekt ifht. det som de har indtastet i
formularen, og derefter kan det smides i Excel filen, og så skal du
downloade Excel filen igen.

Det ville være meget nemmere hvis du havde din medlemsliste i en
database, fx. samme sted som wordpress bruger, så kan du lave
forskellige udtræk fra denne når du vil have resultater.