Vinteropbevaring
Fra : Soeren Friberg

Dato : 05-11-11 07:41

Hvad gør I /foreslår?

Ud fra læsning er følgende gjort:

vask og vokset udvendigt,
tømt vand og afløbssystem
åbnet alle vandhaner,
køleskabsdør og skabsdøre åbnet,
tømt skabe for spiseligt,
madrasser bragt ind,
håndbremse ikke trukket,
næseklud på,
vogn placeret lige på fliser med støtte.

Andet?

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-11-11 20:12

Soeren Friberg skrev den 05-11-2011:
> Hvad gør I /foreslår?
>
> Ud fra læsning er følgende gjort:
>
> vask og vokset udvendigt,
Jeg har brugt Vintervoks

> tømt vand og afløbssystem
> åbnet alle vandhaner,
> køleskabsdør og skabsdøre åbnet,
Her har fruen vasket det af med Rodalon

> tømt skabe for spiseligt,
> madrasser bragt ind,
> håndbremse ikke trukket,
> næseklud på,
> vogn placeret lige på fliser med støtte.
Jeg sænker forenden 10-20 cm så vandet kan løbe af.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Soeren Friberg

Dato : 06-11-11 08:36

Den 05-11-2011 20:11, Jørgen Nielsen skrev:

> Jeg har brugt Vintervoks

Det har jeg også - fra "Camp System"

> Her har fruen vasket det af med Rodalon

Noget har hun i hvert fald gjort her også

> Jeg sænker forenden 10-20 cm så vandet kan løbe af.

Den kigger jeg lige på igen. Tænkte at vognen for pokker er skabt til at
kunne stå vandret. Men det andet er nok bedre.

Fra : Lars Clement

Dato : 06-11-11 11:05

"Soeren Friberg" skrev i meddelelsen

> [...]

Den kigger jeg lige på igen. Tænkte at vognen for pokker er skabt til at
kunne stå vandret. Men det andet er nok bedre.

- Jeg tror, vognen har godt af at stå tørt. Har den stående i en lade mod
venlige ord og fed betaling ( især det sidste ). I hvertfald ser den pænere
ud til foråret.

Venligst

Lars Clement

Fra : Hogo Blokk

Dato : 12-11-11 20:35

"Soeren Friberg" skrev i meddelelsen

Hvad gør I /foreslår?

Andet?
Jeg plejer at give vandbeholderen noget Atamon (er billigt og ikke giftigt)
og lade en 4 liter vand blive i 25 liter tanken. Med børste skylder jeg
blandingen rundt på tankens vægge. Blandingen er lige til at skylde ud til
foråret og videre rengøring behøves ikke.

Så fjerner jeg sikringen så vandpumpen ikke kan starte. Så kan jeg
tænde lys og lade batteriet et par gange i løbet af vinderen.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 13-11-11 19:41

Den 12-11-2011 20:34, Hogo Blokk skrev:

> [...]
> blandingen rundt på tankens vægge. Blandingen er lige til at skylde ud til
> foråret og videre rengøring behøves ikke.

Atamon lyder ok, men fryser vandet ikke og ødelægger noget?

> Så fjerner jeg sikringen så vandpumpen ikke kan starte. Så kan jeg
> tænde lys og lade batteriet et par gange i løbet af vinderen.

Tror ikke, at der et batteri i vores vogn.

Fra : Hugo Blokk

Dato : 17-11-11 17:12

Atamon lyder ok, men fryser vandet ikke og ødelægger noget?

4 liter vand i en 25liter tank gør nok ingen skade, sådanne er
jo af plastik. Hvis og når vand fryser, så udvider det sig som regel opad.
Jeg har brugt sådant i de sidste 10 år. Først i min båds tank og siden
i campingvognens.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 17-11-11 22:27

Den 17-11-2011 17:11, Hugo Blokk skrev:

> [...]
> jo af plastik. Hvis og når vand fryser, så udvider det sig som regel opad.
> Jeg har brugt sådant i de sidste 10 år. Først i min båds tank og siden

Jeg tænkte også mest på pumpen, men har ikke lige studeret, hvordan den
sidder. Men det er jo nok et rør ned til bunden så.

Fra : Hugo Blokk

Dato : 17-11-11 22:39

Mvh. Hugo Blokk

> [...]
Jeg tænkte også mest på pumpen, men har ikke lige studeret, hvordan den
sidder. Men det er jo nok et rør ned til bunden så.

Nej pumpen er ofte helt nede ved bunden, og også den er af plastik.
Fryser det til en blokken så er den godt beskyttet.