Hvorfor spiser de altid af samme tallerken~
Fra : Børge

Dato : 03-11-11 17:15

Så lige Spise med Price, den der bliver sendt den 8. november:
http://www.dr.dk/nu/player/#/spise-med-price/21776

De to brødre laver nogle pragtfulde måltider, men når skal til
at smage på retten, ser man at de spiser af samme tallerken.

Jamen, det koster jo ikke ekstra i opvaskemaskinen at have
en tallerken ekstra, de har jo maskinparken i orden.

Jeg synes bare at det er så ulækkert - og det er ikke første
gang jeg ser det i madudsendelser - det er også når de har en
kok med i morgen-tv, her oplever man også at tv-værterne
smækker en ske eller gaffel ned i samme tallerken.

Hvad synes I andre - skal vi opdrage på dem, eller skal vi
bare græmmes?

--
Børge Jensen

Fra : Hauge

Dato : 04-11-11 08:30

Den 04-11-2011 00:14, Børge skrev:
> Hvad synes I andre - skal vi opdrage på dem, eller skal vi
> bare græmmes?

Jeg synes folk skal gøre som de selv vil.

Men det må da gå dig på, siden du også har spurgt på deres hjemmeside

Mvh Hauge

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-11-11 08:41

On 11/04/2011 12:14 AM, Børge wrote:
> [...]
> smækker en ske eller gaffel ned i samme tallerken.
>
> Hvad synes I andre - skal vi opdrage på dem, eller skal vi

Jeg ser absolut intet galt i det - tvært imod. De laver mad for at smage
det og ikke for at spise sig mætte. Der er rigeligt madspild på tv i
forvejen, Så derfor er det efter min mening et godt signal at sende at
"de nøjes" (ok lige de to's signal er måske lidt utydeligt, men
alligevel!). Det er jo også et spørgsmål om de ikke gider anrette 2
tallerkener og at publikum ikke gider se dem gøre det.

Der er ikke noget ulækkert i det.

Fra : Hauge

Dato : 04-11-11 08:44

Den 04-11-2011 08:40, Kim Schulz skrev:
> Jeg ser absolut intet galt i det - tvært imod. De laver mad for at smage
> det og ikke for at spise sig mætte.

Man kan også lægge mærke til, at det er sådan i næsten alle
mad-programmer på tv, uanset hvilket land de kommer fra.

Så jeg tror at Børge får et stort arbejde i at opdrage tv-kokke

Mvh Hauge

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-11-11 10:45

Kim Schulz wrote:

> Der er ikke noget ulækkert i det.

Det synes jeg heller ikke. Det er også blot en kulturting, i mange lande
sætter man al maden på et stort fad i midten af bordet og spiser fra det.

I vores del af verden er vi bare så hygiejnefikserede at jeg gætter på
vi ender med at blive mere syge fx i form af allergier og alt muligt
andet - fordi immunforsvaret ikke kommer ordentligt på arbejde.

Jeg skal ikke gøre mig bedre end andre, jeg er også ramt af
hygiejnefeberen. Men i det mindste har jeg lidt selverkendelse :)

Fra : Cykelsmeden

Dato : 04-11-11 11:10

Den 04-11-2011 10:44, Martin Larsen skrev:
> Det synes jeg heller ikke. Det er også blot en kulturting, i mange lande
> sætter man al maden på et stort fad i midten af bordet og spiser fra det.

det var ikke ualmindeligt her for ~60 65 år siden.

Jeg er kommet i flere hjem, hvor kniv, ske og gaffel lå på stuebjælken,
og maden blev serveret i et par skåle midt på bordet.
Så greb man bare sit værktøj og spiste. Når man var færdig blev
værktøjet rengjort i en klud og lagt tilbage. Vel og mærke en klud
ligesom i 1 klud

//finn

Fra : Hauge

Dato : 04-11-11 11:44

Hej
Den 04-11-2011 11:09, Cykelsmeden skrev:
> Så greb man bare sit værktøj og spiste. Når man var færdig blev
> værktøjet rengjort i en klud og lagt tilbage. Vel og mærke en klud
> ligesom i 1 klud

Og du har vel ikke været specielt meget mere syg, end andre der ikke
spiste på den måde, og du er tydeligvis levende endnu?!

Mvh Hauge

Fra : Preben

Dato : 04-11-11 11:56

Den 04.11.2011 kl. 11:44 skrev Hauge <hauge@cutsmart-tech.dk>:

> Hej
>
> Og du har vel ikke været specielt meget mere syg, end andre der ikke
> spiste på den måde, og du er tydeligvis levende endnu?!
>
> Mvh Hauge

Ja, men har han det godt?

--
mvh/Preben

Fra : Børge

Dato : 04-11-11 05:30

On 4 Nov., 08:40, Kim Schulz <k...@schulz.dk> wrote:

> Der er ikke noget ulækkert i det.

Når du er inviteret til frokost et sted, øser du vel heller ikke
rejesalat på dit brød med den gaffel du har suttet på, vel?

Det ville jeg i hvert fald anse som ulækkert

Det er også ment som det moralske i at vores børn hele
tiden bombarderes med indslag om at sådan noget er i
orden - vores unger er i hvert fald enige om at det ikke er
i orden.

--
Børge Jensen

Fra : Max

Dato : 04-11-11 12:58

Hej Børge

> Når du er inviteret til frokost et sted, øser du vel heller ikke
> rejesalat på dit brød med den gaffel du har suttet på, vel?

Nu er det altså to brødre der spiser af samme tallerken,
hvis det er ulækkeret eller forkert, hvad så med at kysse
sin kone ?

Max

Fra : Ralph

Dato : 06-11-11 16:11

"Børge" <boerge_jensen@get2net.dk> skrev i meddelelsen
>Når du er inviteret til frokost et sted, øser du vel heller ikke
>rejesalat på dit brød med den gaffel du har suttet på, vel?

>Det ville jeg i hvert fald anse som ulækkert

Enig, men det er da kun fordi at jeg ikke vil have leverpostej ned i
rejesalaten som skal i køleskabet 2-3 dage inden jeg skal bruge det igen.

>Det er også ment som det moralske i at vores børn hele
>tiden bombarderes med indslag om at sådan noget er i
>orden - vores unger er i hvert fald enige om at det ikke er
>i orden.

Det er så dig og - åbentbart - dine børns problem, jeg spiser gerne af samme
tallerken og - om nødvendigt - samme bestik som min kone og/eller børn. Når
vi er på biltur drikker min kone, datter, sønner og jeg da af samme
vand/colaflaske. Vi spiser ofte ude, så sent som idag smagte jeg på min
kones fiskefrikadeller og remoulade, og hun på min engelske bøf, jeg aner
ikke hvem der brugte hvis gaffel, og er også bedøvende ligeglad

På jobbet åbner vi en stang kaffekopper en gang om måneden - ca. - og der
deler vi kopper fem mand/+ Lene, jeg har på mit kontor en vandkøler, der er
brugt eet glas om ugen de sidste par år, men alle bruger det (og hvis jeg
ikke skiftede det ugentligt pga. bakterieflora, var det sikkert kun eet glas
ialt der var blevet brugt).

I min barndom (40 år siden) kom man i bad ca. en gang om ugen, men præstens
sønner kom i bad morgen og aften, de var ALTID snottede, det var vi andre
ikke - derfor forstår jeg heller ikke at den kloge mand Peter Lund Madsen
prædiker bakteriefobi konstant?

--
Ralph

--
Børge Jensen

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 04-11-11 08:06

On 11月4日, 上午7時14分, Børge <boerge_jen...@get2net.dk> wrote:
> [...]
> smækker en ske eller gaffel ned i samme tallerken.
>
> Hvad synes I andre - skal vi opdrage på dem, eller skal vi

Hvis de spiste af hver sin tallerken, kunne de ikke vises sammen i
naerbillede. Jeg er i Taiwan i skrivende stund, her er man ikke saa
sart.

Hilsen Peter

Fra : Fister

Dato : 04-11-11 20:47

Børge presented the following explanation :
> [...]

> smækker en ske eller gaffel ned i samme tallerken.

> Hvad synes I andre - skal vi opdrage på dem, eller skal vi

DU må gerne græmmes, men tør øjnene samtidig, der er intet galt ved at
2 brødre eller mand+kone smager på mad fra samme fad/tallerken.
Kai