Navn på ost
Fra : Max

Dato : 02-11-11 10:52

Hej

Er der nogen der kender navnet på osten på dette billede ?

http://stockimages.dk/?page=1&fileId=1621

--
Mvh Max

Fra : Preben

Dato : 02-11-11 11:21

Den 02.11.2011 kl. 10:52 skrev Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid>:

> Hej
>
> Er der nogen der kender navnet på osten på dette billede ?
>
> http://stockimages.dk/?page=1&fileId=1621

Jeg kender den ikke, men måske kan du finde den her:
http://www.passionforost.dk/Find-osten/Result.aspx?country=Alle&type=Gul%20ost&subtype=Alle&milk=Alle&ecological=Begge&query=

--
mvh/Preben

Fra : Max

Dato : 02-11-11 13:35

Hej Preben

> Jeg kender den ikke, men måske kan du finde den her:

Det kan man så ikke, men jeg takker for inspirationen.

Tilfældigvis fandt jeg bonen fra butikken hvor den blev
købt, men der fremgik ikke noget navn af den. Så jeg
ringede og talte med dem, det viser sig at det er en
Gouda som de selv lagre i nogle år, så noget egentlig
navn har den ikke, måske noget med Pronto, men
det er der noget usikkerhed om.

En sjov ost med en sjov farve og hård som beton,
kan ikke skæres med en ostehøvl, med en kniv kan
man nærmest brække små stykker af, men den har
en dejlig kraftig smag der dukker op når den tygges
godt igennem..

Max

Fra : Max

Dato : 10-11-11 21:10

Hej

> [...]
> man nærmest brække små stykker af, men den har
> en dejlig kraftig smag der dukker op når den tygges

Har idag modtaget en rettelse til ovenstående, det drejer
sig faktisk om en af de dyreste franske oste der findes,
nemlig en 2 år gammel Mimolette, helt præcis en
"Vieille Mimolette"

http://en.wikipedia.org/wiki/Mimolette

Max

Fra : J.K.Arning

Dato : 11-11-11 13:27

On 2011-11-10 20:10:18 +0000, Max said:

> [...]
> sig faktisk om en af de dyreste franske oste der findes,
> nemlig en 2 år gammel Mimolette, helt præcis en

Den ser interessant ud, jeg elsker selv den type ost, men jeg tænkte
faktisk Myse ost da jeg så dit billede.

Fra : Preben

Dato : 10-11-11 23:49

Den 10.11.2011 kl. 21:10 skrev Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid>:

> [...]
> sig faktisk om en af de dyreste franske oste der findes,
> nemlig en 2 år gammel Mimolette, helt præcis en

Den var også på mit link:
http://www.passionforost.dk/Find-osten/Detail.aspx?qid=1360&country=Alle&type=Gul%20ost&subtype=Alle&milk=Alle&ecological=Begge&query=
Billedet var dog ikke helt det samme.

--
mvh/Preben

Fra : Max

Dato : 11-11-11 13:02

Hej Preben

> Den var også på mit link:
> http://www.passionforost.dk/Find-osten/Detail.aspx?qid=1360&country=Alle&type=Gul%20ost&subtype=Alle&milk=Alle&ecological=Begge&query=
> Billedet var dog ikke helt det samme.

Det snyder også at det er en meget ung Mimolette der
er omtalt på den side.

Max