Ændring Farvandsvæsnets opgaver
Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 01-11-11 15:56

I forbindelse med dannelsen af den nye regering den 3. oktober 2011 blev det
besluttet at fordele Farvandsvæsenets opgaver på fire ministerområder.
Opgaverne bliver fortsat løst, så for dig er den eneste forskel, at du kan
finde produkterne i andre myndigheder.

http://frv.dk/Om_os/Kontakt/Pages/FordelingOpgaver.aspx

Så sker der da lidt her i gruppen

Mvh
Torben

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 01-11-11 09:03

Se strengen: Farvandsvæsnet nedlægges Indstillinger fra den 3/10-2011.

Mvh/Harding

Fra : blueocean

Dato : 01-11-11 10:39

On 1 Nov., 16:02, "Harding E. Larsen" <hardinge.lar...@gmail.com>
wrote:
> Se strengen: Farvandsvæsnet nedlægges Indstillinger fra den 3/10-2011..
>
> Mvh/Harding

> - Vis tekst i anførselstegn -

Som sædvanligt en opbrydning af de samlede kræfter, nu spredes de
bare, istedet for at samle den viden et sted, så skal man søge
oplysninger flere stede, kun til besvær for brugerne. Og måske også
for de enkelte afdelinger der før arbejdede sammen.
Det samme er sket for IT & Telestyrelsen, det skal nok blive
sjovt......................,:((

Gert

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 01-11-11 11:45

Du har fuldstændig ret.

Jeg skrev i den forrige streng:

"hvori består forskellene mellem Oceanografi og Operativ Oceanografi?"

Ved en forespørgsel kunne FRV´s ansatte ikke svare på det.

Måske vil den snakkende klasse, der aldrig har drevet så meget som en
pølsevogn, gøre den kendsgerning til skamme.
Hvad nu hvis deres "projekt" ikke lykkes for dem? Hvem betaler så!!!

Mvh/Harding

Fra : Torben Henriksen

Dato : 01-11-11 23:21

Harding
Jeg tror ikke den herskende klasse kan få et certifikat til
at drive en pølsevogn, det er de ikke kloge nok til.
Det gør du og jeg + alle andre skatteborgere. (

Mvh/Torben H.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 02-11-11 04:02

Det er rigtigt, selv sosserne + SF (den herskende klasse her i
kommunen), vil ikke udstede licens til røde pølser.
Sådan noget privatkapitalistisk initativ..nej puhha.
Det er dog sket et par gange, måske hører det kategorien Løftebrud.

Desværre kommer alle nok til at betale for eskapaderne; men da der er
flest lavlønnede, (som de ser det) vil de lavtlønnede komme til at
bære den største byrde.
Regeringen vil skrive verdenshistorie, stakkels Danmark! Det er der
aldrig kommet noget godt ud af, at ville skrive verdenshistorie; men
regeringen er som HTS hele tiden siger, meget ambitiøs.
Det må der huskes på til næste valg, der forhåbentligt kommer snart..

Mvh/Harding

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 03-11-11 11:10

Hej Torben,

For lige at afslutte løftebrudsregeringens "formåen" her i tråden, er
finanslovens mangler m.m. gengivet herunder.

Mvh/Harding

Det bliver ikke gennemført med finanslovforslaget:
* Boligpakken: Hjælpepakken til boligmarkedet med rabat på
tinglysningsafgift og skatter er opgivet og indgår ikke i
finanslovforslaget.

* Akutfunktion i Svendborg: I valgkampen skrev daværende gruppeformand
Carsten Hansen (S) et brev til borgerne med løfte om at bevare
akutfunktionen på byens sygehus. Der bliver dog ikke afsat ekstra
penge til akutfunktionen i finanslovforslaget.

* Medicinske patienter: Løftet om én milliard kroner til blandt andet
nye sengepladser til medicinske patienter bliver ikke gennemført.

* Tolærerordningen: Der bliver ikke afsat penge til en landsdækkende
ordning i finanslovforslaget.

* Elevloft i folkeskolen: Løftet om maksimalt 24 elever i
folkeskoleklasserne bliver ikke gennemført.

* Passagerafgift på 75 kroner ved flyrejser fra danske lufthavne
bliver ikke til noget, og indtægterne indgår derfor ikke i
finanslovforslaget.

* Billigere offentlig transport inden jul: Bliver først til noget, når
betalingsringen omkring København er etableret.

* Kandidatpanten: Skulle tvinge færdiguddannede kandidater til at
betale noget af SU'en tilbage, hvis de flytter til udlandet i en
længere periode. Gennemføres ikke.

* Integrationsministeriet: Bliver nedlagt trods løfter om at bevare
det.

De løfter indfrier regeringen alligevel på finanslovforslaget:
* Fattigdomsydelserne: Regeringen fjerner fattigdomsydelser som
starthjælp, introduktionsydelse og kontanthjælpsloftet. Det koster 340
millioner kroner om året.

* Børnechecken: Regeringen ruller VK-regeringens besparelse tilbage og
fjerner loftet over børnechecken.

* Fertilitetsbehandling: En genindførsel af gratis
fertilitetsbehandling for barnløse par og enlige stod ikke i
regeringsgrundlaget, men det indgår i finanslovforslaget.

De løfter indfrier regeringen delvist:
* Udviklingsbistand: Regeringen kan ikke indfri målet om at føre
udviklingsbistanden tilbage til en procent af
bruttonationalindkomsten, BNI, men man tager et skridt på vejen ved at
lade udviklingsbistanden stige med samlet 600 millioner kroner i 2012
og 2013.

* CIA-kommission: Danmark og Grønland gennemfører en mindre
undersøgelse af de påståede ulovlige CIA-overflyvninger i dansk og
grønlandsk luftrum. Regeringen nedsætter dog ikke en
undersøgelseskommission, der kan indkalde vidner og vurdere, om nogen
skal drages til ansvar i sagen.

Andre brudte løfter:
* Efterløn: Den forringes, selvom S og SF gik til valg på at bevare
den nuværende ordning.

* De 12 minutters øget arbejdstid: Bliver ikke gennemført.

* Topskatten: Den nye regering overtager den topskattelettelse, som
VKO-partierne tidligere har udskudt til 2014.

* Millionærskat og bankskat: Bliver formentlig ikke til noget.
Regeringen vil senere gennemføre en skattereform, men statsminister
Helle Thorning-Schmidt (S) har gjort det klart, at der ikke kommer en
millionærskat.

Fra : Mads Madsen

Dato : 03-11-11 20:03

Det er jo direkte dumt det der. Denne her gruppe handler om SEJLADS og
ikke politik.

Harding, med den høje intelligens du sikkert har, kan du nok regne ud,
at det er usmart at blande politiseren ind i denne gruppe, hvor man
helst bare vil hygge sig med sin fritidsinteresse.

Brug nu hovedet!

Mvh. Mads

Fra : Torben Henriksen

Dato : 03-11-11 23:22

Ja Harding, det beviser kun, at man ikke kan stole på
en rød regering.
Danskerne får det sgu svært, nu køre jeg til Tyskland og handler ind.

Mvh/Torben H.

Ps. Når vi når januar md. kan du sikkert skrive 30.- 40. ting
mere på listen.

Fra : Finn Borch

Dato : 03-11-11 16:31

On 3 Nov., 20:03, Mads Madsen <p...@FJERNmadsmadsen.dk> wrote:
> Det er jo direkte dumt det der. Denne her gruppe handler om SEJLADS og
> ikke politik.

Ja, Mads, men som ved et middagsbord leder snak om ét emne ofte til
snak om et andet.

Finn B.A.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 04-11-11 01:52

Tak Torben fordi du så kraftigt støtter studentersangernes
politik )
De har uden tvivl med baggrund i deres dybe og lange erfaring samt en
uhyre bred vælgertilslutning hævet cigaretafgiften; men sandelig om
ikke indtægterne er sat til et rundt nul.
Hvad blev der af alle de mange rare penge fra cigaretterne? De gik
samme vej som HTS`S løfter. Op i røg.

Ja listen kan kun blive længere så længe studentersangerne synger.

Mvh/Harding

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 04-11-11 02:34

Det vi gør i denne streng er at kommentere/diskutere den nye regerings
opsplitning af Farvandsvæsenet.
Vi hører jo konstant ordene: Et nyt Danmark, alle de andre floskler.

Trods det er danskerne da klogere. De synger cfortsat Nationalsangen,
hvori der står "Og gamle danmark skal bestå"

Det er vel ikke forbudt her i gruppen at kredse o0mkring
sejladsrelaterede emner.

Det sker ofte at sejlere ønsker priser der afviger fra de danske
bådudstyrspriser. Ofte svares at de skal søge udenlands på nettet.
Sådan vil danskerne også gøre i fremtiden med en forøgelse af
grænsehandelen.

Det er da hyggeligt her i gruppen af finde frem til hyggelige priser
for udøvelse af vores fritidsinteresse.

Fra : Cupido

Dato : 02-11-11 19:20

Ja nogen skal jo spilde vores Penge

http://www.dr.dk/P4/Kbh/Nyheder/Koebenhavn/2011/10/31/080422.htm
SPILD AF PENGE, hvem skal nu betale

Fra : George

Dato : 03-11-11 19:12

Den 01-11-2011 15:56, Torben Skovgaard Bach skrev:
> I forbindelse med dannelsen af den nye regering den 3.
> oktober 2011 blev det besluttet at fordele Farvandsvæsenets
> opgaver på fire ministerområder.

Hvad har det med den nye regering at gøre ?

Den nye regering blev dannet den 3. okt.

Den 3. okt offentliggjorde farvandsvæsnet,
( Se her:
http://frv.dk/Seneste_nyt/Nyheder/Data/Pages/FRVnedlaegges.aspx
)
at Farvandsvæsenet nedlægges og splittes op mellem fire
forskellige ministerier.

Tror du seriøst at en ny regering på selve deres
dannelses-dag gennemfører sådant et administrativt tiltag ?

George

Fra : Finn Borch

Dato : 03-11-11 12:24

On 3 Nov., 19:11, George <georgeofthes...@hotmail.com> wrote:

> Hvad har det med den nye regering at g re ?
>
> Den nye regering blev dannet den 3. okt.
>
> Den 3. okt offentliggjorde farvandsv snet,
> ( Se her:http://frv.dk/Seneste_nyt/Nyheder/Data/Pages/FRVnedlaegges.aspx
> )
> at Farvandsv senet nedl gges og splittes op mellem fire
> forskellige ministerier.
>
> Tror du seri st at en ny regering p selve deres
> dannelses-dag gennemf rer s dant et administrativt tiltag ?
>
> George

Der står jo direkte i meddelelsen af 03.10, at det er en nye regerings
beslutning, så det gjorde de vel.
Hvad mener du ellers der skete ?

Finn B.A.

Fra : George

Dato : 03-11-11 20:13

Den 03-11-2011 19:24, Finn Borch skrev:

> Der står jo direkte i meddelelsen af 03.10, at det er en nye regerings
> beslutning, så det gjorde de vel.
> Hvad mener du ellers der skete ?
>
> Finn B.A.

Ja det ser ud til at jeg var for hurtigt ude. Se også her:
http://www.maritimedanmark.dk/?Id=12018

"Som led i den nye regeringsdannelse flyttes der rundt på en
lang række ressortområder. På det maritime område er den
mest iøjnefaldende ændring, at den nye regering har
besluttet at helt at nedlægge Farvandsvæsenet.
De arbejdsopgaver der indtil nu har ligget i Farvandsvæsenet
overføres til tre forskellige ministerier."

Jeg håber de har tænkt det igennem på forhånd. Men det er
måske bare en konsekvens af en "politisk studehandel" om
fordeling af ministerposter og ministerielle arbejdsområder.

George