Ny stationær til virksomhed / kontorbrug
Fra : Rasmus Jensen

Dato : 01-11-11 01:15

Hej,

jeg har behov for en ny stationær computer til min virksomhed.
Dvs. computeren bliver brugt til regnskab, varebestilling osv... ingen film,
tung grafik etc...
Jeg har derfor kigget lidt på Medion - de har en stationær til omkring 3200,
Dell kan også lave en stationær til omkring de 3000...
Jeg har dog også selv kigget på Edbpriser for at finde nogle fornuftige
stumper - primært fordi jeg gerne ville have et mindre kabinet...
Nogen her der vil give deres vurdering af de følgende stumper:
Kabinet: ITX Lian Li PC-Q07 399
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=820897
PSU: Corsair 430 W 14 cm dyb 343
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5013540
Bundkort: Intel DH61DL - LGA1155 570
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4788491
Processor: i3 processor 809
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4669093
RAM: Kingston Value 2 x 2 GB 190
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=447682
Harddisk: WD Caviar Blue WD5000AAKS 468
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=349250
DVD brænder: LiteOn iHAS122 169
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4522979

samlet ca. 3000,-
hvordan ser ovenstående løsning ud?`
kunne jeg spare penge ved at vælge en AMD processor + bundkort? i så fald
hvilken? hvad med grafik i det tilfælde?
ellers noget der bør ændres eller der mangler?

Rasmus

Fra : Henning

Dato : 01-11-11 05:21

On Tue, 1 Nov 2011 01:14:43 +0100, "Rasmus Jensen" <hemmelig@info.net>
wrote:

>Hej,
>
>jeg har behov for en ny stationær computer til min virksomhed.

Hvor længe kan du undvære dine data, hvis maskinen bliver defekt? Når
det er til professionelt brug, bør du kigge i den professionelle
retning, dvs. en fabrikant som giver onsite-garanti. hvis den samtidig
skal være lille, kunne det være en HP USFF-model. Prisen ligger på
omkring 4.000,-.

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 01-11-11 07:38

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message

> [...]
> retning, dvs. en fabrikant som giver onsite-garanti. hvis den samtidig
> skal være lille, kunne det være en HP USFF-model. Prisen ligger på

datasikkerheden er der styr på... har en NAS og tager jævnligt backup...
og så er jeg på ingen måde interesseret i noget som helst fra HP...

Rasmus

Fra : Henning

Dato : 01-11-11 12:15

On Tue, 1 Nov 2011 07:38:04 +0100, "Rasmus Jensen" <hemmelig@info.net>
wrote:

>"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message

>datasikkerheden er der styr på... har en NAS og tager jævnligt backup...
>og så er jeg på ingen måde interesseret i noget som helst fra HP...

Jeg spørger ikke til datasikkerhed, jeg spørger ti lhvor længe du som
virksomhed kan undvære en pc? Hvorfor forøvrigt ikke noget som helst
fra HP?

Fra : CC

Dato : 01-11-11 17:10

Købe en brugt Lenovo med dockingstation herfra: http://www.datamarked.dk/

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 04-11-11 20:43

CC wrote:
> Købe en brugt Lenovo med dockingstation herfra:
> http://www.datamarked.dk/

jeg har kig på den her:
http://kortlink.dk/9x83

virker til at være en meget fornuftig pris...

Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-11 23:37

Den 04-11-2011 20:43, Rasmus Jensen skrev:

> jeg har kig på den her:
> http://kortlink.dk/9x83
>
> virker til at være en meget fornuftig pris...

det er en lækker bærbar. Nu er mine ene dog lige stået af med et dødt
bundkort, men den kørte så også nærmest 24/7 i 3-4 år. Men lækker
maskine og alle pengene værd imho

/Steinbjørn

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 04-11-11 23:43

"S. Sørensen" wrote:
> det er en lækker bærbar. Nu er mine ene dog lige stået af med et dødt
> bundkort, men den kørte så også nærmest 24/7 i 3-4 år. Men lækker
> maskine og alle pengene værd imho

ok godt at høre - altså pånær lige det med bundkortet... kan man få sådan et
nyt??

Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-11 10:32

Den 04-11-2011 23:43, Rasmus Jensen skrev:

> ok godt at høre - altså pånær lige det med bundkortet... kan man få sådan et
> nyt??

Well jeg har nu presset den pænt hårdt og ja man kan godt skaffe et
erstatningsbundkort, om det er nyt vides ikke, men de kan fås.

/steinbjørn

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-11-11 00:39

"Rasmus Jensen" <den-er-bare-hemmelig@anonym.net> skrev i meddelelsen

> jeg har kig på den her:
> http://kortlink.dk/9x83
>
> virker til at være en meget fornuftig pris...

Tja - ingen tvivl om at T60 var en god pc, men det er altså en gammel svend
med ikke særligt imponerende data i forhold til, hvad man kan få i dag.
Windows xp er alt andet lige også ved at køre på sidste udkald.
Overskriften fortæller, at du oprindeligt var på udkig efter en stationær,
hvilket siger mig, at det ikke er en pc, som du har tænkt dig at slæbe meget
rundt på osv.
For 3 - 3500 kr. kan du få en helt ny med væsentligt bedre data på alle
områder, nyt styrestystem osv. Så jeg forstår ikke dit valg.
Skulle det endelig være noget brugt, som er så gammelt, så prøv om ikke du
kan finde det på det private marked, hvor de burde kunne købes til væsentlig
billigere pris.

Kurt

Fra : CC

Dato : 05-11-11 09:05

Den 05-11-2011 00:39, Kurt B. Andersen skrev:

> [...]
> For 3 - 3500 kr. kan du få en helt ny med væsentligt bedre data på alle
> områder, nyt styrestystem osv. Så jeg forstår ikke dit valg.

Det var for at påpege en mulighed for at indfører en fleksibilitet med
ordentlig tastatur og skærm på kontoret, men også en mulighed for at
tage med hjem og arbejde videre i en snæver vending. Alt sammen inden
for budgettet.
I øvrigt giver jeg dig ret i betragtningen mellem bærbar og stationær.

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 05-11-11 10:55

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> Skulle det endelig være noget brugt, som er så gammelt, så prøv om
> ikke du kan finde det på det private marked, hvor de burde kunne

ok... det er taget til efterretning...
kan nævne at der er et vist sammenfald mellem virksomhedsadresse og
hjemmeadresse, så grunden til at jeg godt kunne se en fordel i en bærbar var
at den ikke fyldte så meget og kunne nemmere "pakkes" væk...
I firma regi har jeg brug for: regneark, tekstbehandling, mail, internet og
regnskabsprogram... Det mener jeg nu nok den der T60 vil kunne køre uden
problemer, men jo - du har da ret - og det var også derfor jeg spurgte efter
kommentarer til de komponenter jeg har listet i mit første indlæg...
pris maks 3000,- , lille kabinet (derfor ITX), støjsvag

Jeg har plads til 60 cm i højden, så jeg overvejer faktisk at benytte samme
kabinet til en ny "privat" PC... WAF er vigtigt i denne sammenhæng da vi har
skrivebord/kontor i stuen...

Rasmus

Fra : Henning

Dato : 05-11-11 10:25

On Fri, 4 Nov 2011 20:43:14 +0100, "Rasmus Jensen"
<den-er-bare-hemmelig@anonym.net> wrote:

>jeg har kig på den her:
>http://kortlink.dk/9x83
>
>virker til at være en meget fornuftig pris...

Men det linker hænger absolut ikke sammen med dit krav om en stationær
computer? Nu må du beslutte dig!

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 07-11-11 17:46

Henning wrote:
> Men det linker hænger absolut ikke sammen med dit krav om en stationær
> computer? Nu må du beslutte dig!

holder fast ved den stationære...
vender tilbage til mit oprindelige spørgsmål:

"

Rasmus