Hvilken farvelaserprinter?
Fra : Z

Dato : 31-10-11 22:10

Hej gruppe.

Jeg skal til at finde en erstatning for min gamle men velfungerende HP
2500l farvelaserprinter.

To krav til den nye er at den skal have indbygget Wifi samt have en
papirbakke, så den ikke skal fødes med papir manuelt hver gang man skal
printe.

Jeg har primært set på HPs cp1525nw, da jeg har været meget glad for min
nuværende printer. CP1525nw'en er meget mindre end min nuværende, noget
hurtigere, og har indbygget Wifi. Printkvaliteten kan jeg ligeledes kun
forestille mig er bedre. Dvs som jeg ser ser er det HPs nyeste small
office/home office-printer.

Alle andre jeg har set på synes jeg enten er dyrere, ikke har nogen
papirbakke, er meget større, eller andet.

Er der mon andre der for nyligt har været samme mølle igennem og kan
anbefale mig nogle andre printere?

Fra : jk

Dato : 04-11-11 17:54

On Mon, 31 Oct 2011 22:10:10 +0100, Z <svari@gruppen.invalid> wrote:

> [...]
>papirbakke, er meget større, eller andet.
>
>Er der mon andre der for nyligt har været samme mølle igennem og kan

En samsung CPL-315 eller højere kan anbefales. Den vejer kun 11 kg.

mvh

John

Fra : Peter T.

Dato : 16-11-11 07:45

Den 31-10-2011 22:10, Z skrev:

> Er der mon andre der for nyligt har været samme mølle igennem og kan
> anbefale mig nogle andre printere?

Jow. Jeg endte godt nok med en HP cp1525n uden wifi, men havde også kig
på de noget billigere Samsunglaserprintere med wifi, man bla. kan finde
hos Fona. Men modellerne fra samsung skulle have et temmeligt højt
forbrug af toner i følge de anmeldelser, jeg har læst og folks
erfaringer med dem er heller ikke tårnhøje ud fra de engelsksprogede
sider, jeg har kigget på. Så der er praktisk talt kun HP tilbage
medmindre der er kommet nye modeller ud siden jeg købte min i august.

HPen er forøvrigt en anelse langsom (10-15sek) i opstarten når første
ark skal printes ud, hvilket muligvis skyldes opvarmning. Det er dog
ikke noget problem med de efterfølgende sider.

Et kig på edbpriser viser forresten HP cp1025nw til 1470 kr, mens
1525nw'eren koster 300 spir mere. Jeg fandt selv min 1525n til knap
1100 kr hos grafical.dk via google, som er over 600 kr billigere end
edbpriser. Så hvis du er tålmodig og er skrap med en søgemaskine, kan
du nok finde en billigere pris. :)

--
Peter T.

<www.kortlink.dk/enjoythemusic/9x6p> - anmeldelse af en 4-stiksdåse
til 1250 dollars der fjerner hovedpine!

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-11-11 15:17

Følgende er skrevet af Peter T.:
> edbpriser. Så hvis du er tålmodig og er skrap med en søgemaskine,
> kan du nok finde en billigere pris. :)

Ja - sådan har det altid været - forhandlerne skal selv orientere
Edbpriser om prisen - og det er langt fra alle, der gider det.

Jan