Roaming
Fra : Erik

Dato : 31-10-11 17:20

Jeg har købt en HTC Incredible S, som jeg har haft med til Frankrig. -
Selvom jeg slog mobilnetværk fra viste telefonen stadig et "R" , som ifølge
HTC´s brugermanual betyder "roaming". Uanset hvad jeg gør, så bliver det
forbandede "R" stående.
Da jeg kom hjem kom der en ekstra regning på 169 kr. for indhentning af
data. - Brandirriterende!
HTC har efter min mening ikke en tydelig indstilling for blokade af
datahentning.
Mvh
Erik

Fra : Henning Wangerin

Dato : 31-10-11 17:34

Den 31-10-2011 17:20, Erik skrev:
> [...]
> bliver det forbandede "R" stående.
> Da jeg kom hjem kom der en ekstra regning på 169 kr. for indhentning af

Hviken udbyder bruger du?

Hos Telmore hvor jeg har alt mit telefoni, har man som standard IKKE
data i udlandet, dvs jeg kan tage telefonen med til tyskland uden at få
overraskelse med data hvis ikke jeg aktivt har bedt dem om at åbne for det.

> HTC har efter min mening ikke en tydelig indstilling for blokade af
> datahentning.

/H

Fra : Erik

Dato : 02-11-11 10:45

"Henning Wangerin" <henning@nobody.nowhere.nix> skrev i meddelelsen

> Hviken udbyder bruger du?

Jeg bruger Oister, og de har desværre ikke den facilitet.
Mvh Erik

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 31-10-11 19:39

Erik wrote:
> Jeg har købt en HTC Incredible S, som jeg har haft med til Frankrig. -
> Selvom jeg slog mobilnetværk fra viste telefonen stadig et "R" , som
> ifølge HTC´s brugermanual betyder "roaming".

"R" betyder at den den på ganske sædvanlig vis roamer på
et fremmed mobilnet. Det er en forudsætning for at man
kan ringe og sende og modtage SMS. Det indikerer ikke at
den laver dataroaming, hvilket den kun vil gøre, hvis
der er krydset af i "Dataroaming".

> Da jeg kom hjem kom der en ekstra regning på 169 kr. for indhentning
> af data. - Brandirriterende!

Du har formentlig i dine forsøg på at få det uskadelige "R" væk
fået slået dataroaming til og så går den i gang med at checke
for opdateringer og hvad den ellers kan finde på af net-trafik.

> HTC har efter min mening ikke en tydelig indstilling for blokade af
> datahentning.

Jeg formoder at indstillingerne på Incredible S er de samme som
på Desire S og så er indstillingen "Dataroaming" med beskrivelsen
"Opret forbindelse til datatjenester under roaming" da meget tydelig.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Erik

Dato : 02-11-11 10:48

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i meddelelsen

> [...]
> på Desire S og så er indstillingen "Dataroaming" med beskrivelsen
> "Opret forbindelse til datatjenester under roaming" da meget tydelig.

Ja, jeg er nok kommet til at slå noget fra, som jeg ikke skulle. I øvrigt er
der 2 steder man skal slå roaming fra på min HTC. Dels i Mobilt Netværk, og
dels i Mobilnetværk, og den sidste er ikke så nem at finde. - Nå, men jeg
kom af med mine frustrationer!
Mvh
Erik