WinXP kan ikke finde min smartphone
Fra : Klaus

Dato : 31-10-11 14:50

Jeg plejer at koble min smartphone (Samsung Galaxy) til min
Linux-computer uden problemer (Linux-version: Jolicloud) via USB-porten.

I dag prøvede jeg at koble min smartphone op på WinXP-maskinen, men der
var bare slet ingen smartphone i "Denne computer" eller andre steder.

Er her nogen der kender noget til, hvordan man mounter en enhed til
WinXP? Eller er der en smartere måde at løse problemet på?

--
mvh.
Klaus Ankerstjerne

Fra : Leo

Dato : 31-10-11 15:28

Har du installeret USB driveren til din Galaxy fon ?.
Findes sikkert på samsungs hjemmeside.

http://drivers.softpedia.com/get/MOBILES/Samsung/Samsung-Galaxy-S-USB-Driver-for-Windows-x86.shtml

Fra : Ralphk

Dato : 31-10-11 16:49

Din smartphone spørger dig sikkert også om den bare skal lade op eller om
den skal vises som et drev.
Hvis du ikke besvarer det på telefonen, så registrerer computeren den ikke.
Det er mine erfaringer med min HTC.

Fra : admin

Dato : 31-10-11 18:42

Ralphk wrote:
> [...]
> Hvis du ikke besvarer det på telefonen, så registrerer computeren den
> ikke. Det er mine erfaringer med min HTC.

Det er Leo nok ligeglad med, se lige efter hvem
og hvad du citerer

Fra : Ralphk

Dato : 31-10-11 22:14

>Det er Leo nok ligeglad med, se lige efter hvem
>og hvad du citerer

Måske Klaus er kløgtigere end dig og ser det som et svar til hans indlæg.

Du har åbenbart ikke noget mere brugbart at komme med.

Fra : Klaus

Dato : 03-11-11 22:32

Tak for jeres svar. Det lykkedes ikke at finde en driver på Samsungs
hjemmeside!!! Til gengæld har de en app ("WI-FI file transfer"), jeg
installerede på min smartphone og så lykkedes det at overføre filer
mellem smartphone og WinXP-computeren.

--
mvh.
Klaus Ankerstjerne