Forudsigelse - mobiltelefoni bliver gratis~
Fra : Per

Dato : 30-10-11 17:57

Jeg tror at alt ægte mobiltelefoni i fremtiden bliver gratis - altså ring
alt det du vil ubegrænset (ikke noget med 1 time og så nyt opkald) Kun fast
pris på data-trafik i fremtiden - fuldstændig som en alm internet
forbindelse. Her har alle jo alt den datamænge de vil bruge - og det har vi
haft i lang tid....

Det vil blive slut med opkaldsafgifter, minutpriser, differentieret pris på
mobil til fastnet og omvendt, dyrere at ringe til udlandet, SMS vil være
gratis osv osv.

Fastnet vil helt forsvinde !!

Telefonien er truet at datatrafikken. I dag kan man ringe ALT det man vil
(gratis) via internettet = teleselskaberne taber masser af penge !

Stort set alle mennesker har WIFI, der findes hot-spots, så man kan ringe
gratis fx. via Skype, Viber osv. Disse programmer lyder iøvrigt langt langt
bedre end mobiltelefoni, fordi båndbredden er langt højere. I disse
programmer gør man noget for at det lyder bedre - der er ikke sket det
fjerneste på at forbedre lydsiden på alm. mobiltelefoni de sidste mange år.
De halter langt bagud.

Bibob skriver fx. her at de godt kan føle sig truet af en ny funktion i
Ios5 - gratis chatfunktion - og det er langt langt billigere at sende
beskeder fra udlandet.

https://www.bibob.dk/index.php?pageid=267&newsid=60 (se pkt. 4)

Viber der kører via data kan iøvrigt sende billeder ligesom MMS - også via
data og dermed gratis, hvis WIFI.

Skype har endda udviklet et program (WIFI-acces), så man til lav pris kan
logge sig på 3G net i udlandet (så virker der som WIFI - dog med en
tidsbegrænsning) til en meget lav pris.

Teleselskaberne skal til at vænne sig til nye tider !!!

Mvh. Per

Fra : Carsten Stage

Dato : 30-10-11 18:09

Den 30-10-2011 17:57, Per skrev:

> Jeg tror at alt ægte mobiltelefoni i fremtiden bliver gratis

Jeg tror sørme du har ret... ;)

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Leif Neland

Dato : 30-10-11 20:35

Den 30-10-2011 17:57, Per skrev:
> [...]
> Kun fast pris på data-trafik i fremtiden - fuldstændig som en alm
> internet forbindelse. Her har alle jo alt den datamænge de vil bruge -

Men selskaberne vil sikkert stadig hive en stor del ind på datatrafik i
udlandet.

Leif

Fra : Per

Dato : 30-10-11 21:09

Leif Neland wrote:

> Men selskaberne vil sikkert stadig hive en stor del ind på datatrafik
> i udlandet.

Ja - men det kan også "omgås" med programmer som Skype Wifi. Så kan du både
chatte og tale til næten ingen penge.

http://skype.org/intl/da/features/allfeatures/skype-wifi/

/ Per

Fra : Leif Neland

Dato : 30-10-11 21:41

Den 30-10-2011 21:09, Per skrev:

> Ja - men det kan også "omgås" med programmer som Skype Wifi. Så kan du
> både chatte og tale til næten ingen penge.
>
> http://skype.org/intl/da/features/allfeatures/skype-wifi/

Hvornår er der wifi-dækning på A7 i Tyskland?

Leif

Fra : Per

Dato : 30-10-11 22:55

Leif Neland wrote:

> Hvornår er der wifi-dækning på A7 i Tyskland?

Det er klart at det er der ikke på A7. Men du kan stadigvæk sende lange
lange beskeder via fx. Skype og Viber over data. Du kan nærmest skrive breve
og det koster stort set intet fordi tekst kræver så lidt data.
Så de taber enorme summer på SMS fra udlandet.

Men vi kunderne vil være vinderne i fremtiden. Det er vi allerede. Vi vandt

Det er blevet langt langt billigere at ringe og bruge data. Netop pga.
programmer som Viber og Skype og pga. så mange hot spots. Nu er der ikke
noget med at vente til efter 1930 for at ringe og den slags. Og det der pjat
med 25 kr i min (pr. påbegyndt min) for at ringe til USA. Hold fast hvor har
teleselskaberne været grådige før i tiden - det er helt ubegribeligt.

Og hvor mange er det lige der rejser rundt og roamer i forhold til tiden de
er "hjemme". Det vil for et teleselskab være døden at beregne sin omsætning
ud fra roaming, da det kun er en brøkdel af kunderne, der roamer.

Jeg bruger personligt Viber og Skype når det er muligt. Fordi det er gratis
og bedre end alm. samtale.

Mvh. Per