Øresundsmotorvejen - vejarbejde ?
Fra : Per

Dato : 29-10-11 19:09

Hej !

Jeg håber det er rigtig gruppe !

De har været igang med vejarbejde på Øresundsmotorvejen imellem Tårnby Torv
og til efter afkørslen til Fields. (På Amager)

Det har stået på siden april måned - og der står at der varer fra april til
oktober på vejskiltene.

Det, der undrer mig, er, at det er vejarbejde over en strækning på ca. 3 km.
Hvordan kan det tage et halvt år at lave lidt vej på kun 3 km, jeg ville tro
at den slags højst tog en måneds tid ?

Jeg synes virkelig det er lang tid at bruge på så lille en strækning, at der
må være helt specielle forhold - er der nogen, der ved hvad de laver siden
det tager SÅ lang tid for så lille en strækning ?

Jeg har ikke rigtig kunne finde svar på vejdirektoratets hjemmeside.

Mvh. Per

Fra : -=JF=-

Dato : 30-10-11 10:45

On 2011-10-29 18:09:20 +0000, Per said:

> Jeg synes virkelig det er lang tid at bruge på så lille en strækning,
> at der må være helt specielle forhold - er der nogen, der ved hvad de
> laver siden det tager SÅ lang tid for så lille en strækning ?

De er ved at udvide vejen fra to til tre baner, og de er meget tæt på
at være færdige nu… Så vidt jeg kan vurdere, er det vist nærmest kun
oprydningen der mangler nu.

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-11 13:05

[...]

Udvidelse fra 2 til 3 spor så man slipper for at flette ved op og nedkørsel
ved Tårnby torv men
nu kan fortsætte helt ind til afkørsel "København C" i inderste vognbane.
Der har været en del betonarbejde og gravearbejde omkring beton pga.
jernbanen som ligger
lige bag ved volden i retning mod København fra Tårnby.

Allan

Fra : Henning

Dato : 30-10-11 16:53

On Sun, 30 Oct 2011 13:04:54 +0100, "Allan M" <d> wrote:

> [...]
>ved Tårnby torv men
>nu kan fortsætte helt ind til afkørsel "København C" i inderste vognbane.

Åh nej - det vil samtidig sige, at de der ikke skal mod København
bliver liggende i midterste vognbane alle fem kilometer. Endnu mere
trafikpostyr

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-11 20:10

> Åh nej - det vil samtidig sige, at de der ikke skal mod København
> bliver liggende i midterste vognbane alle fem kilometer. Endnu mere
> trafikpostyr

Det er ikke lavet som 3 alm. vognbaner, men 2 og et sidespor (adskilt af
brede stiplede felter - ligesom stykket mellem Fields og KBH.C afkørslen)

Men et ½ år er da ingenting, se på ring 4 mellem Ballerup og Bagsværd, der
har de snart været et år om at lave et kryds....
På samme ring 4 har de flere forskellige steder lagt noget der ligner
plastikmåtter i rabatten. Har ikke helt forstået formålet, men det ser meget
omstændigt ud og er også en langsommelig affære.

/Per