simkort adapter til et microkort så den ka~
Fra : Erling

Dato : 28-10-11 22:16

Jeg har et microsimkort, som jeg normalt bruger til min Iphone.
Engang imellem kunne jeg godt tænke mig at bruge simkortet i
min nr. 2. telefon, en SE Xperia Mini.
Jeg købte i sin tid 2 stk. adapete hos mytrendyphone.
De hedder Noosy, men jeg synes at de er for tykke til at gå ind
i Xperia'ens simkortlæser.
Er der andre der er bedre?

mvh
Erling

Fra : jk

Dato : 31-10-11 09:19

On Fri, 28 Oct 2011 23:15:46 +0200, Erling <gamleozzie@virkerikke.eu>
wrote:

> [...]
>Jeg købte i sin tid 2 stk. adapete hos mytrendyphone.
>De hedder Noosy, men jeg synes at de er for tykke til at gå ind

Jeg er slet ikke med på, hvorfor micro-simkort ikke skal monteres råt,
uden adapter. Moderne mobilos bruger micro allesammen, vel ?

Mener du micro hukommelseskort, micro sdhc ? i så fald lige så
uforståeligt.

mvh

John

Fra : Max

Dato : 31-10-11 12:45

Hej jk

> Jeg er slet ikke med på, hvorfor micro-simkort ikke skal monteres råt,
> uden adapter. Moderne mobilos bruger micro allesammen, vel ?

Alle de nye Nokia telefoner jeg møder, C5, E52 o.s.v. de bruged da
almindelige sim kort størrelser, jeg kan slet ikke huske hvornår jeg
har mødt en telefon med micro-sim kort.

Max

Fra : Erling

Dato : 31-10-11 12:49

Max forklarede den 31-10-2011:
> Hej jk

> Alle de nye Nokia telefoner jeg møder, C5, E52 o.s.v. de bruged da
> almindelige sim kort størrelser, jeg kan slet ikke huske hvornår jeg
> har mødt en telefon med micro-sim kort.

Jamen det gør min Iphone4 da, også min Ipad2.
/erling

Fra : jk

Dato : 31-10-11 13:17

On Mon, 31 Oct 2011 09:19:27 +0100, jk <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

> [...]
>uden adapter. Moderne mobilos bruger micro allesammen, vel ?
>
>Mener du micro hukommelseskort, micro sdhc ? i så fald lige så

Beklager, nu har jeg googled lidt på micro simkort.

der findes en noosy adapter:
http://www.nemoware.dk/shop/noosy-micro-sim-9150p.html

Der er også klippe vejledninger til saks: men man kan jo kun klippe
noget mindre.

;-/

Fra : Erling

Dato : 31-10-11 13:37

jk udtrykte præcist:

> [...]
> http://www.nemoware.dk/shop/noosy-micro-sim-9150p.html
>
> Der er også klippe vejledninger til saks: men man kan jo kun klippe

Jeg HAR jo skrevet om Noosy i mit indledende indlæg.
Den kan jeg ikke få ind in tlf. sammen med microsimkortet -
de er for tykke tilsammen. Jeg har også prøvet at klippe en
til af et gammelt simkort. Det lykkdes desværre ikke.
/erling

Fra : Chano Andersen

Dato : 01-11-11 20:33

Den 31-10-2011 09:19, jk skrev:
> Jeg er slet ikke med på, hvorfor micro-simkort ikke skal monteres råt,
> uden adapter. Moderne mobilos bruger micro allesammen, vel ?

I så fald, er de eneste moderne mobiler altså iPhone 4, og iPad 2?

Jeg har i hvert fald ikke hørt om nogen anden model der bruger den
størrelse simkort.

- Chano Andersen

Fra : Leif Neland

Dato : 05-11-11 17:06

Den 31-10-2011 09:19, jk skrev:

> [...]
> uden adapter. Moderne mobilos bruger micro allesammen, vel ?
>
> Mener du micro hukommelseskort, micro sdhc ? i så fald lige så

Du blander sim-kortet med telefonnummeret på, sammen med
hukommelseskortet, hvor man f.ex. gemmer billeder, musik og programmer på.

De fleste telefoner bruger et sim-kort, der normalt klikkes ud af et
kort i kreditkortstørrelse. Men iPhone bruger et mindre kort, der kan
sættes i en adaptor og bruges i "almindelige" telefoner.

Hukommelseskortet derimod er et micro-sdhd, der skal i en adaptor for at
bruges i en PC.

Leif

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-11 18:24

Den 28/10/11 23.15, Erling skrev:
> [...]
> Jeg købte i sin tid 2 stk. adapete hos mytrendyphone.
> De hedder Noosy, men jeg synes at de er for tykke til at gå ind

Jeg købte en simkortklipper som klipper et minisim til microsim. Der
fulgte et par adatere med, men de var ved at tage livet af
simkortlæseren i min kollegas HTS Touch Pro, da der ikke var ordentlig
styr på kortet, så kontakterne var tæt på at blive bøjet. Jeg ved ikke
om det er generelt for de adaptere.
Jeg har set at man kan købe en adapter hos Telia, men om den er bedre
ved jeg ikke.

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 05-11-11 18:34

On 05-11-2011 18:24, Anders Sørensen wrote:

> [...]
> om det er generelt for de adaptere.
> Jeg har set at man kan købe en adapter hos Telia, men om den er bedre

Se på eBay