Jeg har fået ny lastbil...også. ;-)
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-10-11 21:42

Jeg har lige fået sådan én her at passe mit arbejde i:

http://www.mantruckandbus.dk/dk/MAN_lastbiler/TGX/TGX.jsp

Den er med XLX førerhus og automatisk gearskifte med 12 trin.

3-akslet trækker med 440 hk.

Dejlig arbejdsplads.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-10-11 22:29

folmer@rasmussen.dk tastede følgende:
> Dejlig arbejdsplads.

Laver Kia ikke lastbiler?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 28-10-11 22:33

On Fri, 28 Oct 2011 23:29:06 +0200, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>folmer@rasmussen.dk tastede følgende:
>
>Laver Kia ikke lastbiler?

For helvede Hans - nu skylder du lige en rengøring af en skærm )

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-10-11 07:50

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>Laver Kia ikke lastbiler?

Joda:
http://tinyurl.com/6kt9cb8
Men de sælges vist ikke i DK (noget med fartbegrænseren der ikke opfylder
dansk/EU lovgivning)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-10-11 08:14

On Sat, 29 Oct 2011 08:50:03 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> [...]
>http://tinyurl.com/6kt9cb8
>Men de sælges vist ikke i DK (noget med fartbegrænseren der ikke opfylder

I betragtning af, at jeg har en sikker viden om, at både du og jeg,
lejlighedsvis, er på gaden samtidigt, er det mig en kilde til stadig
undren, at du tør fremføre den slags smuds. )

det er iøvrigt ikke usandsynligt, at med den regering vi har fået,
ikke har set det sidste til den af dig viste model.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 29-10-11 08:51

Per Beer Hansen har bragt dette til os:

> Joda:
> http://tinyurl.com/6kt9cb8
> Men de sælges vist ikke i DK (noget med fartbegrænseren der ikke opfylder
> dansk/EU lovgivning)

ROTFLMAO

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-10-11 08:55

On Sat, 29 Oct 2011 09:50:55 +0200, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Per Beer Hansen har bragt dette til os:

>ROTFLMAO

>--

Det ville være rart, hvis du, rent undtagelsesvist, ville lade være
med at lade dig rive med af en tilfældig stemning - bare fordi det er
gratis.

A'propos, så kommer der naboer hjem fra f.eks. Egypten og siger at de
blev fragtet rundt i nogen voldsomt luxoriøse turistbusser af mærket
Hyundai.

Det smager da altid lidt af fugl.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-11 09:13

Ellers gør denne da: http://kortlink.dk/hyundai/9vgf

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-10-11 09:16

Den 29-10-2011 08:50, Per Beer Hansen skrev:

> Joda:
> http://tinyurl.com/6kt9cb8
> Men de sælges vist ikke i DK (noget med fartbegrænseren der ikke
> opfylder dansk/EU lovgivning)

Der er ellers ikke mange hestekræfter i sådan en model

--
Uffe Bærentsen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 29-10-11 09:25

Uffe Bærentsen har bragt dette til os:
> Der er ellers ikke mange hestekræfter i sådan en model

Faktisk ikke en eneste én :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny

Dato : 28-10-11 15:36

On 28 Okt., 22:41, fol...@rasmussen.dk wrote:
> Jeg har lige fået sådan én her at passe mit arbejde i:
>
> http://www.mantruckandbus.dk/dk/MAN_lastbiler/TGX/TGX.jsp
>
> Den er med XLX førerhus og automatisk gearskifte med 12 trin.
>
> 3-akslet trækker med 440 hk.

Næh. En maxi WVer.

Benny

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-10-11 08:16

On Fri, 28 Oct 2011 14:36:05 -0700 (PDT), Benny <hojvaelde@gmail.com>
wrote:

>Næh. En maxi WVer.

>--

Nårh ja, men hvad fa'en. De kontrollerer da også Scania, og det har
Scania da så vidt jeg véd ikke taget skade af.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-10-11 00:28

Den 28-10-2011 22:41, folmer@rasmussen.dk skrev:
> [...]
> http://www.mantruckandbus.dk/dk/MAN_lastbiler/TGX/TGX.jsp
> Den er med XLX førerhus og automatisk gearskifte med 12 trin.

Tillykke med din nye Mandolin.

Huskede du at få alt med fra den gamle?

Undrer mig lidt over hvorfor du ikke har fået den store (XXL). Med den
der bliver du hurtigere tynd i toppen (hvis du ikke er det i forvejen.
Så vil det kaldes en polering af månen).

Og så har du været på kursus for at blive omskolet til den. Hvis altså
det passer hvad de skriver på hjemmesiden.

Hvis du ikke har prøvet det før, kan jeg fortælle at det der ACC vil du
blive glad for. Specielt hvis det også er koblet til intarderen.

Men man må håbe at motoren er designet til de 85 km/t de har sat
begrænseren på. Hvis ikke kan det godt gå hen og blive et dyrt bekendtskab.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-10-11 08:25

On Sat, 29 Oct 2011 01:27:39 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Tillykke med din nye Mandolin.

>--

Det skulle efter sigende stå for Man Angert Nicht.

>--

>Huskede du at få alt med fra den gamle?

>--

Det tror jeg, men man holder aldrig op med at undres over, hvor meget
skrammel man går og mener at man ikke kan leve uden.

> [...]

>der bliver du hurtigere tynd i toppen (hvis du ikke er det i forvejen.
>Så vil det kaldes en polering af månen).

Der er mere end fuld ståhøjde i XLX'en, sååååeee deeet...

>--

>Og så har du været på kursus for at blive omskolet til den. Hvis altså
>det passer hvad de skriver på hjemmesiden.

Hvad fanden snakker du om?? )) Nu har jeg kørt lastbil siden bla
bla bla........................osv osv. )

>--

>Hvis du ikke har prøvet det før, kan jeg fortælle at det der ACC vil du
>blive glad for. Specielt hvis det også er koblet til intarderen.

>--

Det arbejder sammen med resten af systemet, og jeg er allerede glad
for det.

>--

>Men man må håbe at motoren er designet til de 85 km/t de har sat
>begrænseren på. Hvis ikke kan det godt gå hen og blive et dyrt bekendtskab.

>--

Det har jeg ikke det fjerneste kendskab til. Den kører 88 ud ad lige
vej, og jeg har hørt noget banken på vandrørene der siger, at den
maskine er noget af det bedste MAN nogensinde har lavet. Jeg tror s'gu
den holder til pensionen er i hus. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-10-11 09:23

Den 29-10-2011 09:24, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Det tror jeg, men man holder aldrig op med at undres over, hvor meget
> skrammel man går og mener at man ikke kan leve uden.

Intet nyt under solen

> Hvad fanden snakker du om?? )) Nu har jeg kørt lastbil siden bla
> bla bla........................osv osv. )

Dvs. at den er med fladremstræk og der skal bruges dobbeltudkobling?
OK, så er du kvalificeret

> [...]
> vej, og jeg har hørt noget banken på vandrørene der siger, at den
> maskine er noget af det bedste MAN nogensinde har lavet. Jeg tror s'gu

Det kommer vel an på hvad du udsætter den for, har dine ugerninger med
den foregående frisk i hukommelsen

--
Uffe Bærentsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-10-11 10:39

> Det skulle efter sigende stå for Man Angert Nicht.

Er det mon et forsøg på at komme af med "Messe Auf Nurnburg"

> Det tror jeg, men man holder aldrig op med at undres over, hvor meget
> skrammel man går og mener at man ikke kan leve uden.

Og det er de underligste steder man finder det.

> Der er mere end fuld ståhøjde i XLX'en, sååååeee deeet...

Jaaah, for små mennesker. 187 cm. XXL har 210 cm.

> Hvad fanden snakker du om?? )) Nu har jeg kørt lastbil siden bla
> bla bla........................osv osv. )

De skriver;
"Føreruddannelse er en del af pakken, så den brændstofbesparende teknik
udnyttes til fulde."
Så de har måske "opfundet" den dybe tallerken, og det varme vand, igen.

> Det arbejder sammen med resten af systemet, og jeg er allerede glad
> for det.

Den jeg kørte med aktiverede kun motorbremsen.

Jeg ved så ikke om der er noget lovmæssigt der forhindre at ACC'en
bliver sat til også at bruge andre bremsesystemer.

> [...]
> vej, og jeg har hørt noget banken på vandrørene der siger, at den
> maskine er noget af det bedste MAN nogensinde har lavet. Jeg tror s'gu

Jeg ved blot at de Volvo'er og Scania'er jeg har kørt ikke egnede sig
til kun at køre 85 km/t. Allerfald ikke hvis man kom der ud hvor det
flade land ophørte.

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-11 09:15

Den 29/10/11 01.27, Finn Guldmann skrev:

> [...]
>
> Men man må håbe at motoren er designet til de 85 km/t de har sat
> begrænseren på. Hvis ikke kan det godt gå hen og blive et dyrt bekendtskab.

Det er sjovt at de skriver at tryklufthorn er tabu, men den er vist med
hele to af slagsen i brochuren.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-10-11 10:51

Den 29-10-2011 10:15, Anders Sørensen skrev:
> Det er sjovt at de skriver at tryklufthorn er tabu, men den er vist med
> hele to af slagsen i brochuren.

Da det står i forbindelse med noget om "airflow", tror jeg de tænker på
det nogen har til at sidde oppe på taget.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-10-11 09:23

> [...]
>
> http://www.mantruckandbus.dk/dk/MAN_lastbiler/TGX/TGX.jsp
>
> Den er med XLX førerhus og automatisk gearskifte med 12 trin.

Tillykke med den nye arbejdsplads

--
Uffe Bærentsen