/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Saab bliver kinesisk - i dag(?).
Fra : Henrik B.


Dato : 28-10-11 07:43

Forhandlingerne med kinesiske Pang Da og Youngman er i den afgørende fase.
Det forventes at Saab sælges for en pris af 100 mio Euro.

--
S till
A live
A nd
B reathing


 
 
Kim (28-10-2011)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 28-10-11 08:59

Hej

On 28-10-2011 08:42, Henrik B. wrote:
> Forhandlingerne med kinesiske Pang Da og Youngman er i den afgørende
> fase. Det forventes at Saab sælges for en pris af 100 mio Euro.

En anelse dyrere end Rover da mærket blev solgt senest :)

--
Mvh, Kim

Henrik B. (28-10-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-10-11 09:06

> "Henrik B." skrev i meddelelsen
> news:4eaa4f21$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
> Forhandlingerne med kinesiske Pang Da og Youngman er i den afgørende fase.
> Det forventes at Saab sælges for en pris af 100 mio Euro.

Og det er hermed officielt!
Kinesiske Pang Da (verdens største bilforhandler) og Youngman (producerer
bl.a. biler på licens fra Lotus og Busser fra MAN), kommer til at købe 100%
af aktierne i Saab Automobile.
Kineserne betaler €100 mio., overtager Saab's forpligtelser (gæld),
finansiering af Saab's forretningsplan samt langsigtede investeringer.

Handler forudsætter selvfølgelig godkendelse af de relevante myndigheder, og
øvrige parter...

--
S till
A live
A nd
B reathing


Ukendt (28-10-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-10-11 14:37



"Henrik B." <saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote in message news:4eaa62b6$0$291$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Henrik B." skrev i meddelelsen news:4eaa4f21$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>> Forhandlingerne med kinesiske Pang Da og Youngman er i den afgørende fase. Det forventes at Saab sælges for en pris af 100 mio
>> Euro.
>
> Og det er hermed officielt!
> Kinesiske Pang Da (verdens største bilforhandler) og Youngman (producerer bl.a. biler på licens fra Lotus og Busser fra MAN),
> kommer til at købe 100% af aktierne i Saab Automobile.
> Kineserne betaler €100 mio., overtager Saab's forpligtelser (gæld), finansiering af Saab's forretningsplan samt langsigtede
> investeringer.
>
> Handler forudsætter selvfølgelig godkendelse af de relevante myndigheder, og øvrige parter...

Rolig nu, den kinesiske regering skal først godkende salget.

--
Tom



Henrik B. (28-10-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-10-11 14:53

> "Tom>" skrev i meddelelsen
> news:4eaab010$0$288$14726298@news.sunsite.dk...
>> Handler forudsætter selvfølgelig godkendelse af de relevante myndigheder,
>> og øvrige parter...
>
> Rolig nu, den kinesiske regering skal først godkende salget.

Som skrevet, men kinesiske NDRC er positive overfor en investering i Saab.
Og du tror vel helt ærligt ikke, at Pang Da og Youngman kører forhandlinger
så langt, uden de kender NDRC's indstilling/svar? I øvrigt skulle NDRC
oprindeligt komme med et svar i dag. Men det er givetvis udskudt, eftersom
forhandlingerne har trukket ud.
Derudover skal de svenske myndigheder godkende aftalen - samt GM.

--
S till
A live
A nd
B reathing


Henrik Nielsen (28-10-2011)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 28-10-11 20:22


"Henrik B." <saab9-5@_nospam_stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4eaa4f21$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
> Forhandlingerne med kinesiske Pang Da og Youngman er i den afgørende fase.
> Det forventes at Saab sælges for en pris af 100 mio Euro.
>
Jeps, De er ikke for kloge, De kinesere....
-Og vi kan nu endeglydigt konkludere at SAAB som vi kender det er dødt.

Min sidste oplevelse med en SAAB er over 10 år gammel, og den havde absolut
nogle
plus punkter, men generelt var den 3- 5 år bag andre euro-mærker.

Jeg vil tro at vi får nogle "Kineser modeller" med SAAB-Brand, samt nogle
"Luksus-SAAB",
som teknisk er dybt forældedet i forhold til prisen.

-Om de kan overleve ved at sælge kinesiske diskount-biler med SAAB-brand 10%
over
hvad de andre discountbiler koster tvivler jeg på.
Og at beholde en produktion i sverige af "Luxus-SAAB" tror jeg ikke kan
holde længe.


-Så for mit vedkommende er SAAB nu endegyldigt død. RIP

-Men jeg er nu også gladere for vores SEAT´er.

// Henrik



Henrik B. (28-10-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-10-11 21:34

> "Henrik Nielsen" skrev i meddelelsen
> news:4eab00d6$0$280$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Forhandlingerne med kinesiske Pang Da og Youngman er i den afgørende
>> fase. Det forventes at Saab sælges for en pris af 100 mio Euro.
>
> Jeps, De er ikke for kloge, De kinesere....

Tværtimod, så kommer de på den måde, rigtig billig til brugbar teknologi, og
sparer en masse udviklingsomkostninger.

> -Og vi kan nu endeglydigt konkludere at SAAB som vi kender det er dødt.

Ok, så for dig er Volvo også dødt?

> Min sidste oplevelse med en SAAB er over 10 år gammel, og den havde
> absolut nogle plus punkter, men generelt var den 3- 5 år bag andre
> euro-mærker.

Ergo aner du ikke en kæft om, hvor Saab er i dag!

> Jeg vil tro at vi får nogle "Kineser modeller" med SAAB-Brand, samt nogle
> "Luksus-SAAB", som teknisk er dybt forældedet i forhold til prisen.

En antagelse som helt sikkert bygger på, at du tror kineserne er dumme...

> Og at beholde en produktion i sverige af "Luxus-SAAB" tror jeg ikke kan
> holde længe.

Det kan sagtens lade sig gøre - specielt set i lyset af, at
produktionsanlægget er tæt på det mest effektive i Europa! Lægger man
dertil, at der er mulighed for at få produceret dele billigere i Kina, og så
montere dem i Sv, så er der masser af basis. Ligesom det kinesiske marked
vil kunne aftage store mængder Saab'er...

> -Så for mit vedkommende er SAAB nu endegyldigt død. RIP

*LOL*

> -Men jeg er nu også gladere for vores SEAT´er.

*ROFL*

--
S till
A live
A nd
B reathing


Ukendt (01-11-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-11-11 20:56



"Henrik B." <saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote in message news:4eab120a$0$293$14726298@news.sunsite.dk...

>> Jeps, De er ikke for kloge, De kinesere....
>
> Tværtimod, så kommer de på den måde, rigtig billig til brugbar teknologi, og sparer en masse udviklingsomkostninger.

Men verden står ikke stille, så hvis ikke de investerer i SAAB, så varer den
teknologi de kan hente fra SAAB, ikke ret længe.



>> Jeg vil tro at vi får nogle "Kineser modeller" med SAAB-Brand, samt nogle "Luksus-SAAB", som teknisk er dybt forældedet i forhold
>> til prisen.
>
> En antagelse som helt sikkert bygger på, at du tror kineserne er dumme...

De kan i hvert fald ikke lave biler vi i europa gider købe, selv om de
nok er billige


>> Og at beholde en produktion i sverige af "Luxus-SAAB" tror jeg ikke kan holde længe.
>
> Det kan sagtens lade sig gøre - specielt set i lyset af, at produktionsanlægget er tæt på det mest effektive i Europa! Lægger man
> dertil, at der er mulighed for at få produceret dele billigere i Kina, og så montere dem i Sv, så er der masser af basis. Ligesom
> det kinesiske marked vil kunne aftage store mængder Saab'er...

Dem med at SAAB skulle være mest effektiv lyder nu mere som en salgstale
fra SAAB. Men bevares de KAN da blive billige hos SAAB ved at få delene fra
kina. Det kræver så også at SAAB kan lære kineserne hvad kvalitet er, for det
er de ikke født med.
Om Kina kan aftage en masse SAAB'er skal nu vises, indtil videre har de da
ikke købt så mange at det har reddet SAAB, så det viker igen som en salgstale
uden ret meget hold i virkligheden.

--
Tom


Henrik B. (02-11-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 02-11-11 08:38

> "Tom>" skrev i meddelelsen
> news:4eb04eef$0$294$14726298@news.sunsite.dk...
>> Tværtimod, så kommer de på den måde, rigtig billig til brugbar teknologi,
>> og sparer en masse udviklingsomkostninger.
>
> Men verden står ikke stille, så hvis ikke de investerer i SAAB, så varer
> den
> teknologi de kan hente fra SAAB, ikke ret længe.

Planen er, at investere 7,5 mia SEK - hér og nu - bl.a. også til udviklingen
af tre nye modeller.
Men frem til 2017 har de angiveligt 20 mia SEK til investering.

>> En antagelse som helt sikkert bygger på, at du tror kineserne er dumme...
>
> De kan i hvert fald ikke lave biler vi i europa gider købe, selv om de
> nok er billige

Ikke hele biler, men en STOR del af de dele vi putter i bilerne - samt ca.
80% af det hjemmeelektronik vi omgiver os med!
Så det vil være naivt at "overse" kineserne. De samme skete for 15 år siden
med koreaner, og japanerne før det. Se hvor de er i dag...

>> Det kan sagtens lade sig gøre - specielt set i lyset af, at
>> produktionsanlægget er tæt på det mest effektive i Europa! Lægger man
>> dertil, at der er mulighed for at få produceret dele billigere i Kina, og
>> så montere dem i Sv, så er der masser af basis. Ligesom det kinesiske
>> marked vil kunne aftage store mængder Saab'er...
>
> Dem med at SAAB skulle være mest effektiv lyder nu mere som en salgstale
> fra SAAB. Men bevares de KAN da blive billige hos SAAB ved at få delene
> fra

De har bl.a. fået en LEAN-pris for det. Jeg læste på et tidspunkt en
sammenligning, hvor Saab's fabrik var væsentlig mere effektiv, end den
fabrik, hvor Audi producerer deres A6.

--
S till
A live
A nd
B reathing


folmer@rasmussen.dk (28-10-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 28-10-11 21:37

On Fri, 28 Oct 2011 08:42:38 +0200, "Henrik B."
<saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote:

>Forhandlingerne med kinesiske Pang Da og Youngman er i den afgørende fase.
>Det forventes at Saab sælges for en pris af 100 mio Euro.

>--

Det officielle Sverige har øjensynligt heller ikke megen tiltro til
svens bilindustri mere.

Jeg har observeret at politiet er begyndt at køre Passat. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Henrik B. (28-10-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-10-11 21:42

> skrev i meddelelsen news:0g4ma7p38kkf6b0o85q2aitl4fjr0es4kb@4ax.com...
>
>> Forhandlingerne med kinesiske Pang Da og Youngman er i den afgørende
>> fase.
>> Det forventes at Saab sælges for en pris af 100 mio Euro.
>
> Det officielle Sverige har øjensynligt heller ikke megen tiltro til
> svens bilindustri mere.
>
> Jeg har observeret at politiet er begyndt at køre Passat. ,-)

De var nødt til at finde et alternativ til Saab'erne. De afbestilte for kun
14 dage siden, en ordre på 50 nye Saab 9-5, da de ikke vidste om de
overhovedet ville få bilerne - desværre.

Det mest skammelige, er dog stadig den måde store dele af den svenske
presse, har været på nakken af Saab. Og frem for alt den MEGET tvivlsomme
rolle, den borgerlige svenske regering har haft i hele denne affære. Der er
foregået meget mere, bag kulisserne, end man lige forestiller sig. Også ting
som ikke tåler dagens lys, for flere svenske politikere. Men det skrives der
jo nom bøger om, engang i fremtiden.

--
S till
A live
A nd
B reathing


folmer@rasmussen.dk (28-10-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 28-10-11 21:48

On Fri, 28 Oct 2011 22:41:51 +0200, "Henrik B."
<saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote:

>> skrev i meddelelsen news:0g4ma7p38kkf6b0o85q2aitl4fjr0es4kb@4ax.com...
>>
>>> Forhandlingerne med kinesiske Pang Da og Youngman er i den afgørende
>>> fase.
>>> Det forventes at Saab sælges for en pris af 100 mio Euro.
>>
>> Det officielle Sverige har øjensynligt heller ikke megen tiltro til
>> svens bilindustri mere.
>>
>> Jeg har observeret at politiet er begyndt at køre Passat. ,-)
>
>De var nødt til at finde et alternativ til Saab'erne. De afbestilte for kun
>14 dage siden, en ordre på 50 nye Saab 9-5, da de ikke vidste om de
>overhovedet ville få bilerne - desværre.
>
>Det mest skammelige, er dog stadig den måde store dele af den svenske
>presse, har været på nakken af Saab. Og frem for alt den MEGET tvivlsomme
>rolle, den borgerlige svenske regering har haft i hele denne affære. Der er
>foregået meget mere, bag kulisserne, end man lige forestiller sig. Også ting
>som ikke tåler dagens lys, for flere svenske politikere. Men det skrives der
>jo nom bøger om, engang i fremtiden.

>--

Det jeg har tænkt fra dag 1 er, at en smart skiderik af en hollænder
er ude på at tømme så mange kasser som muligt for penge, og når der så
ikke er mere at opnå, så kan man evt. som en kendt Kurt fra Århus
nappe et par dage i boksen, og så ellers leve livet.

Og det tror jeg nok til det modsatte er bevist.

--

Venlig hilsen
Folmer

Henrik B. (28-10-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-10-11 22:03

> skrev i meddelelsen news:d15ma79l1b0t83nlm33r0nmk0lrh334um7@4ax.com...
>
> Det jeg har tænkt fra dag 1 er, at en smart skiderik af en hollænder
> er ude på at tømme så mange kasser som muligt for penge, og når der så
> ikke er mere at opnå, så kan man evt. som en kendt Kurt fra Århus
> nappe et par dage i boksen, og så ellers leve livet.
>
> Og det tror jeg nok til det modsatte er bevist.

Problemet er bare, at VM ikke har tømt kasser. Jo, han har taget nogle
millioner til sig selv, i løn, rådgivningsbetaling m.v. Men intet i en
målestok som vil kunne kaldes for "kassetømning". Hvis det vitterligt var
sådan, så ville kinøjserne også sparke manden ad heckenfeldt til - hvilket
de ikke gør. Og der er ikke nogen på denne jord, som ligesom VM har lagt
tiiiiiimer, dage, uger af sit liv, i at få Saab op at køre. Selv indenfor
den seneste måned, hvor manden har mistet både en søster og først på ugen
sin far, har der været timevis af forhandlinger med diverse parter.
Konstante rejser verden rundt o.s.v. De seneste 48 timer have bl.a. kun budt
på ca. 3 timers søvn til manden. Personligt kan jeg ikke have ondt i røven
over, om så han har "tjent" tocifrede millionbeløb over de seneste to år. I
øvrigt får manden først størstedelen af pengene nu, efter et salg!

--
S till
A live
A nd
B reathing


Henrik B. (28-10-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-10-11 22:07

> skrev i meddelelsen news:d15ma79l1b0t83nlm33r0nmk0lrh334um7@4ax.com...
>
> Og det tror jeg nok til det modsatte er bevist.

I øvrigt meget apropos:
http://di.se/Default.aspx?sr=23&tr=295200&rlt=0&pid=249451__ArticlePageProvider&epslanguage=sv&referrer=http%3A%2F%2Fdi.se%2FNyheter%2F%3FCollapseTopMenu%3Dtrue

--
S till
A live
A nd
B reathing


Jensen (29-10-2011)
Kommentar
Fra : Jensen


Dato : 29-10-11 07:31

On 28 Okt., 23:07, "Henrik B." <saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote:
> > skrev i meddelelsennews:d15ma79l1b0t83nlm33r0nmk0lrh334um7@4ax.com...
>
> > Og det tror jeg nok til det modsatte er bevist.
>
> I øvrigt meget apropos:http://di.se/Default.aspx?sr=23&tr=295200&rlt=0&pid=249451__ArticlePa...
>
> --
> S till
> A live
> A nd
> B reathing

H jernen
E r
N æppe
R igtigt
I nstalleret
K an

B ortkastes

Per H. Kristensen (31-10-2011)
Kommentar
Fra : Per H. Kristensen


Dato : 31-10-11 18:22

skrev i meddelelsen news:0g4ma7p38kkf6b0o85q2aitl4fjr0es4kb@4ax.com...

On Fri, 28 Oct 2011 08:42:38 +0200, "Henrik B."
<saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote:

>Forhandlingerne med kinesiske Pang Da og Youngman er i den afgørende fase.
>Det forventes at Saab sælges for en pris af 100 mio Euro.

>--

Det officielle Sverige har øjensynligt heller ikke megen tiltro til
svens bilindustri mere.

Jeg har observeret at politiet er begyndt at køre Passat. ,-)

===
VW har en ide om at blive verdens største bilfabrikant i 2020.

Men rygtet siger at der slet ikke går så lang tid - målet nås måske i år.

Køb af Saab er de gået behændigt uden om - de ved godt hvad der er godt og
skidt :)

--
Per
www.campingogbil.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177416
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407859
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste