Erfaringer med "forlygtepudsemiddel" efter~
Fra : -=JF=-

Dato : 26-10-11 22:43

Hej!

Sækkevognen var til syn i dag, og eneste bemærkning på den 11 år gamle
Kia Sephia var at forlygteglassne efterhånden var en kende matte, og
nok burde skiftes inden næste syn.
Men som den rare mand sagde, findes der midler til at pudse dem
nogenlunde gennemsigtige igen, hvis man vil være fri for at kaste ca.
2K efter et par nye lygter.

Har nogen i gruppen erfaringer med et godt middel til at få nyt liv i
'sandbælste' forlygteglas? (Tror i øvrigt at det er plastic?)
Jeg kan forestille mig at Slipoline trods alt er en kende for krast?
Vil man evt. kunne bruge tandpasta og en blød klud?

--
Mvh. John

Fra : Henrik B.

Dato : 27-10-11 08:49

> [...]
> gennemsigtige igen, hvis man vil være fri for at kaste ca. 2K efter et par

Huh??

> Har nogen i gruppen erfaringer med et godt middel til at få nyt liv i
> 'sandbælste' forlygteglas? (Tror i øvrigt at det er plastic?)

Hvis det er plast, så glem det!

--
S till
A live

Fra : Leif Neland

Dato : 27-10-11 12:43

"Henrik B." <saab9-5@_nospam_stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Huh??

> Hvis det er plast, så glem det!

Principielt må det vel kunne virke lige som når man polerer ridser væk fra
mobiltelefonens display.

Prøv at læse denne tråd; det er om oppolering af kåbeglasset på MC'er, men
plast er vel plast

http://www.motorcykelgalleri.dk/for_messagedetail.aspx?msg_id=170767

Leif

Fra : -=JF=-

Dato : 28-10-11 00:34

On 2011-10-27 07:49:17 +0000, Henrik B. said:

> Huh??
Hva' for en huh?
At han var rar, at man kan pudse lygter, eller at et par nye koster i
omegnen af 2K?

> Hvis det er plast, så glem det!

Nu er det min tur til et Huh??

--
Mvh. John

Fra : Kim

Dato : 27-10-11 13:42

Hej

http://www.nseconsulting.com/bmw/hpt.pdf

Ser ganske hæderligt ud bagefter.

--
Mvh, Kim

Fra : TDN

Dato : 27-10-11 21:23

"-=JF=-" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg kan forestille mig at Slipoline trods alt er en kende for krast?
> Vil man evt. kunne bruge tandpasta og en blød klud?

Dette
http://www.thansen.dk/product.asp?c=5971604336&n=-1514325846&pn=-1514325842
er ifølge kassen til bla. lygteglas. Det virker fint, jeg bruger til slibe
hesalit glas og der virker det perfekt. Tror også mine forlygter kunne
trænge til en omgang så det må prøves.

Mvh
Thomas

Fra : Klaus G.

Dato : 28-10-11 06:25

> [...]
> Jeg kan forestille mig at Slipoline trods alt er en kende for krast?
> Vil man evt. kunne bruge tandpasta og en blød klud?
Her er en der har leget med det:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=9447

Og det er plastik.

--
Klaus G.

Fra : Armand

Dato : 28-10-11 16:24

Den 28-10-2011 07:24, Klaus G. skrev:
> Her er en der har leget med det:
> http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=9447

Men husk endeligt det som han ikke nævner: At skifte sliberetning for
hver gang man går til finere slibning!

--
Armand.

Fra : Morten Strandgaard

Dato : 28-10-11 08:56

[...]

Jeg har pudset min bagrude på en 87 Caddy og der brugte jeg konens Brasso
som jeg må sige virker over alt forventning.

Mv Morten