Ford Fiesta 2003 sætter ud ved acceleratio~
Fra : Thomas Gulholm

Dato : 26-10-11 02:25

Hej med jer :)

Jeg har tidligere fået god hjælp herinde (og ikke mindst i
dk.fritid.motorcykel) og efter en laaaang pause vil jeg lige se om der
stadig er gang i guldkornene :)

Min Fiesta (den lille 1.3) fra 2003 er begyndt (nogle gange) at sætte
ud ved acceleration - specielt ved lave omdrejninger hvor man måske
burde gå et gear ned (det har dog ikke været nødvendigt tidligere) men
også selv med "passende omdrejninger" ifht hastighed og gear kan den
"tabe pusten" i et sekund eller der omkring. Den starter fint, går
jævnt i tomgang og når den kører med konstant hastighed er der ingen
problemer - det er kun når den skal til at arbejde lidt ekstra.

Da jeg skiftede tændrørene (da det var 5000 km over forskrevne
interval) hjalp det en del på problemet, men kun kortvarigt - et par
måneder, så begyndte det stille og roligt at komme igen. Det er
umiddelbart ikke afhængigt af fugt og tændkablerne ser også fine ud så
min mistanke går mere på tændspolen (har også fundet en lille smule
"på nettet" om at den kan have problemer).

Hvad siger I, kan det lyde som et tændspole problem eller er det
nærmer noget helt andet jeg har overset (det gjorde ingen forskel da
jeg skiftede luftfilteret)..?

Mvh
Thomas

Fra : MVJ

Dato : 26-10-11 16:08

Jeg har tidligere fået god hjælp herinde (og ikke mindst i
dk.fritid.motorcykel) og efter en laaaang pause vil jeg lige se om der
stadig er gang i guldkornene :)

--------------------------

Havde faktisk nøjagtigt det samme problem for en del år siden. Det var dog
en Mondeo - men det du beskriver ligner meget det problem ,jeg havde.
Løsningen var at et af tændkablerne blev skiftet ( udmålt af
Ford-forhandleren).
Nå det er jo ikke sikkert, det hjælper i dit tilfælde - men bare et forslag
!

Mogens

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 28-10-11 01:34

On 26 Okt., 17:08, "MVJ" <mogens.am...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Ford-forhandleren).
> Nå det er jo ikke sikkert, det hjælper i dit tilfælde - men bare et forslag

Ja, det ville jo nok gøre projektet lidt billigere hvis det bare er
kablerne og ikke spolen - er der nogen der ved om man selv kan måle på
den slags (det er jo nok svært at "simulere" det rigtige
"driftsmiljø" (spænding og frekvens) men bare noget der kan "pege" i
den ene eller anden retning).

Det ville selvfølgelig være letter at lade et værksted gøre det, men
det ødelægger jo "sporten" lidt. kunne selvfølgelig også bare se hvad
et komplet sæt spole/kabler koster - så er det i hvert fald nyt.

Mvh
Thomas