hvordan måles temperatur på grafikkort?
Fra : uh

Dato : 26-10-11 23:58

Nogen der kan anbefale et lille gratis program?
mvh uh

Fra : Leif Neland

Dato : 27-10-11 09:55

"uh" <uhFJERNDETTE@forum.dk> skrev i en meddelelse
> hvordan måles temperatur på grafikkort? Nogen der kan anbefale et lille
> gratis program?
> mvh uh

Det kunne måske tænkes at det ville hjælpe at nævne hvilket fabrikat, model
eller chip, der blev brugt?

Når jeg går i konsollen og skriver
dmesg|grep -i vga
får jeg svaret
vga1 at pci0 dev 15 function 0 "VMware Virtual SVGA II" rev 0x00

Men du bruger måske windows?

Hvis du bruger Windows-XP, kan du højreklikke på "Denne computer" ->
Egenskaber -> Hardware -> Enhedshåndtering,
Under "Skærmkort" kan du se hvilket skærmkort du har.

Bruger du en anden version af Windows, er det sikkert nogenlunde det samme.

Leif

Fra : Henning

Dato : 27-10-11 10:17

On Thu, 27 Oct 2011 00:58:04 +0200, "uh" <uhFJERNDETTE@forum.dk>
wrote:

>Nogen der kan anbefale et lille gratis program?

Det forudsætter dit grafikkort understøtter det. Hvis hardwaren gør,
kan du sikkert finde softwaren på producentens hjemmeside.

Fra : Leo

Dato : 28-10-11 02:47

Jeg har et program der hedder SIW, det kan fortælle alt mulig om computeren,
det findes i en gratis version, brug google.

Fra : Fister

Dato : 28-10-11 20:06

Leo wrote :
> Jeg har et program der hedder SIW, det kan fortælle alt mulig om computeren,
> det findes i en gratis version, brug google.

Aida64, hed tidligere Everest Ultimate.
Ret glimrende til al mulig info om computeren.
Kai.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 28-10-11 20:20

uh pretended :
> Nogen der kan anbefale et lille gratis program?
> mvh uh

Open Hardware Monitor:
http://openhardwaremonitor.org/

CPUID HWMonitor:
http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

--
/klaus

Fra : uh

Dato : 30-10-11 23:14

"Klaus Jørgensen" skrev i meddelelsen

uh pretended :
> Nogen der kan anbefale et lille gratis program?
> [...]

Tak for alle input.

Der er tale om et ATI Radeon HD 57 Series skærmkort. Nogen som har dårlige
erfaringer med dette?

Har kontaktet sælger, som beder mig sende kortet, så vil han evt. sende et
nyt, eller måske reparere, der er stadig garanti på. Det er tilsyneladende
kun i opstarten der er støjproblemer, bagefter kører den fint uden støj.

mvh uh

Fra : Rado

Dato : 31-10-11 04:15

On Sun, 30 Oct 2011 23:13:36 +0100, "uh" <uhFJERNDETTE@forum.dk>
wrote:

> [...]
>kun i opstarten der er støjproblemer, bagefter kører den fint uden støj.

Støj? Er det så ikke bare blæseren der er slidt?

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Jesper Wolf Jesperse~

Dato : 31-10-11 04:11

Den 27-10-2011 00:58, uh skrev:
> Nogen der kan anbefale et lille gratis program?
> mvh uh

speedfan 4

http://www.almico.com/speedfan.php

mvh Jesper

Fra : uh

Dato : 22-11-11 18:41

"Jesper Wolf Jespersen" skrev i meddelelsen

Den 27-10-2011 00:58, uh skrev:
> Nogen der kan anbefale et lille gratis program?
> mvh uh

speedfan 4

http://www.almico.com/speedfan.php

mvh Jesper

Tak allesammen. Har nu fået byttet grafikkortet til et andet.
mvh uh