PS'en støjer ved opstart....
Fra : uh

Dato : 24-10-11 21:17

.....hvad kan årsagen være? Det eneste jeg selv kan gætte på er en sløv
blæser, mon det er relevant? PC'en er ca 18 mdr gl. og har kun haft mig som
ejer.

Jeg har nogle gange på det sidste optaget lyden ved at lægge et kamera
ovenpå kabinettet, når jeg starter op. 3 af disse optagelser har jeg føjet
sammen til et klip, som kan høres her:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/jN6D1oDrKjHbFXnb_wgipjrEi0guOdH48MWyOqmBg_E?feat=directlink

Nogle forslag?

Mvh uh

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-10-11 21:23

uh skrev:

>Nogle forslag?

Hvornår har du sidst rengjort den indvendigt

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : uh

Dato : 24-10-11 21:29

"Ivan V. Klattrup" skrev i meddelelsen

uh skrev:

>Nogle forslag?

Hvornår har du sidst rengjort den indvendigt

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Endnu aldrig, men jeg støver ikke meget i rummet og er ikke-ryger. Mener du
at det så skulle være en støvet blæser?
mvh uh

Fra : CC

Dato : 24-10-11 22:24

Den 24-10-2011 22:16, uh skrev:
> [...]
> ovenpå kabinettet, når jeg starter op. 3 af disse optagelser har jeg
> føjet sammen til et klip, som kan høres her:

Du har ikke en CD/DVD liggende i drevet ?

...... eller som andre/dig selv har sagt, en blæser der trænger til
rengøring eller udskiftning (slidte lejer)

Fra : uh

Dato : 24-10-11 23:05

"CC" skrev i meddelelsen news:4ea5d7d8$0$295$14726298@news.sunsite.dk...

Den 24-10-2011 22:16, uh skrev:
> [...]

...... eller som andre/dig selv har sagt, en blæser der trænger til
rengøring eller udskiftning (slidte lejer)

Tak for forslagene, både IK og CC.

Nej, ingen skiver i drevet. Måske er det linkede klip ikke så sigende, man
hører jo andre lyde, klik fra printer samt alm. bootlyde.

Fandt forresten nu et link som jeg skal have nærlæst:

http://www.stillepc.dk/artikler/begynder_stil_diagnosen.htm, det kan måske
hjælpe mig videre.

mvh uh

Fra : Rado

Dato : 25-10-11 00:26

On Mon, 24 Oct 2011 22:16:51 +0200, "uh" <uhFJERNDETTE@forum.dk>
wrote:

>....hvad kan årsagen være? Det eneste jeg selv kan gætte på er en sløv
>blæser, mon det er relevant? PC'en er ca 18 mdr gl. og har kun haft mig som
>ejer.

Lyder som en blæser med slidte eller defekte lejer. Har selv oplevet
det nogle gange.

Brug blæsere med kuglelejer eller keramiske lejer, de er lidt dyrere
men lejerne holder meget længere.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer