Min pc-højtaler siger dut
Fra : Kert Rats

Dato : 24-10-11 13:27

Når jeg laver stavekontrol i Outlook Express, så siger min pc-højttaler et
dut. Det har den aldrig gjort før, dvs. jo, for en måneds tid siden gjorde
den det første gang, men da jeg havde genstartet min pc, så forsvandt
dut-lyden.
Nu er den som sagt tilbage. Hvad skyldes lyden, og hvordan får jeg
deaktiveret den?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Venligst

Kert Rats

Fra : emjeppesen

Dato : 24-10-11 14:20

Kert Rats skrev:

> [...]
>dut-lyden.
>Nu er den som sagt tilbage. Hvad skyldes lyden, og hvordan får jeg

Det er jo ikke højttaleren, som er skyld i dutteriet, men der er visse
PC, som giver forskellige dutlyde, når der er fejl i fatale dele.

Hvor mange dut får du i rap?
Antallet at dut, fortæller noget om fejlen.

Hilsen emj

Fra : Ole C

Dato : 24-10-11 14:42

emjeppesen skrev blandt andet:

> Det er jo ikke højttaleren, som er skyld i dutteriet, men der er visse
> PC, som giver forskellige dutlyde, når der er fejl i fatale dele.

I forbindelse med stavekontrol i Outlook Express....?

--
vh
Ole C

Fra : Kert Rats

Dato : 24-10-11 15:00

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i en meddelelse

> I forbindelse med stavekontrol i Outlook Express....?

Fatale fejl giver en række dut-lude bl.a. under bootning, men i Outlook
Express er der vel ikke tale om en fatal fejl - helt enig, Ole.

Jeg synes, at det er underligt, at lyden har været der tidligere, derefter
forsvundet, for nu igen at opstå.
Jeg kan supplerende oplyse, at dut-lyden kommer, når stavekontrollen er
tilendebragt, og der fremkommer et lille vindue med teksten "Stavekontrollen
er fuldført."

Det er altså ret mærkeligt.

Venligst

Kert Rats

Fra : Hauge

Dato : 24-10-11 15:27

Den 24-10-2011 16:00, Kert Rats skrev:
> Det er altså ret mærkeligt.

Det mest mærkelige er nu, at du kan tro at dit spørgsmål hører ind under
hardware, når nu det er et software-problem..

Men derudover, så findes der en gruppe for netop dette software,
http://usenet.dk er din ven.

/Hauge

Fra : Kert Rats

Dato : 24-10-11 17:01

> [...]
> hardware, når nu det er et software-problem..
>
> Men derudover, så findes der en gruppe for netop dette software,

Problemet opstår i forbindelse med brug af et stykke software - Outlook
Express. Men det kan da snildt være hardware-relateret. Det er jo en
højttaler, der giver lyd fra sig, og en højttaler er da en stykke hardware.

Årsagen er dog stadig ikke fundet, og det kan være, at du har/får ret i, at
lyden i min pc-højttaler er software-relateret.

Vi får se ...

Venligst

Kert Rats

Fra : emjeppesen

Dato : 24-10-11 17:07

Kert Rats skrev:

> Det er jo en
>højttaler, der giver lyd fra sig, og en højttaler er da en stykke hardware.

Sluk den og se om lyden forsvinder
Hilsen emj

Fra : Kert Rats

Dato : 24-10-11 17:53

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> Sluk den og se om lyden forsvinder
> Hilsen emj

Dit råd er et gammelt og godt råd, som jeg har brugt i mange
hardware-sammenhænge. Desværre løste dit råd ikke problemet.
Jeg slukkede helt for min pc - hev stikket ud og ventede ca. 15 sekunder -
satte stikket i igen og rebootede min pc.
Stadig dut lyd

Venligst

Kert Rats

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 24-10-11 17:59

Kert Rats wrote:

> [...]
> Jeg slukkede helt for min pc - hev stikket ud og ventede ca. 15
> sekunder - satte stikket i igen og rebootede min pc.

sluk / mute for højttaleren - ikke hele computeren...
I øvrigt er den lyd meget "normal" ved fuldførelse af stavekontrol...

Rasmus

Fra : Ole C

Dato : 24-10-11 17:57

Kert Rats skrev blandt andet:

> [...]
> Jeg kan supplerende oplyse, at dut-lyden kommer, når stavekontrollen
> er tilendebragt, og der fremkommer et lille vindue med teksten

Jeg er overbevist om at det er noget software "koks" - eller en indstilling
der har ændret sig. Computere opfører sig jo nogle gange som om de havde et
eget liv
Prøv at lukke helt for systemlydene under Kontrolpanel>Lyd (eller hvad det
var det hed i XP....) og se om duttet så forsvinder.

--
vh
Ole C

Fra : Rado

Dato : 25-10-11 00:29

On Mon, 24 Oct 2011 14:26:50 +0200, "Kert Rats" <nat@hestedag.nu>
wrote:

> [...]
>dut. Det har den aldrig gjort før, dvs. jo, for en måneds tid siden gjorde
>den det første gang, men da jeg havde genstartet min pc, så forsvandt

Er det den lille højttaler i kabinettet / på boardet eller de eksterne
højttalere? Har selv oplevet et par gange at software har lavet kuk i
systemet så man får et dut i kabinethøjttaleren i stedet for en eller
anden lyd i de eksterne højttalere.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Kert Rats

Dato : 25-10-11 13:26

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> højttalere? Har selv oplevet et par gange at software har lavet kuk i
> systemet så man får et dut i kabinethøjttaleren i stedet for en eller

Duttet kommer fra den interne højttaler i pc-kabinettet.

Venligst

Kert Rats

Fra : Rado

Dato : 25-10-11 15:25

On Tue, 25 Oct 2011 14:26:12 +0200, "Kert Rats" <nat@hestedag.nu>
wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Duttet kommer fra den interne højttaler i pc-kabinettet.

OK, det er ikke normalt. Så der er sandsynligvis noget software der
har lavet kuk i systemet.